Gå til innhold

Hvordan unngå å gå opp i vekt etter å ha spist lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i et par måneder spist lite grunnet sykdom, nå skal jeg begynne å spise normalt igjen og er redd for å gå opp i vekt da jeg har lest at man lett gjør det etter å ha spist lite i en periode. Noen som vet hvordan man kan unngå dette? Hjelper det å gradvis øke mengden mat man spiser?

Anonymkode: 7567d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har i et par måneder spist lite grunnet sykdom, nå skal jeg begynne å spise normalt igjen og er redd for å gå opp i vekt da jeg har lest at man lett gjør det etter å ha spist lite i en periode. Noen som vet hvordan man kan unngå dette? Hjelper det å gradvis øke mengden mat man spiser?

Anonymkode: 7567d...fec

Har du gått mye ned i vekt i denne perioden?

Hvorfor ønsker du å unngå å gå opp i vekt?

Er du undervektig, normalvektig eller overvektig nå?

Var du undervektig, normalvektig eller overvektig før du begynte å spise lite grunnet sykdom?

Jeg ser du har fått råd om å øke mengden gradvis. Det er viktig at du ikke går under et visst antall kalorier pr dag og at du spiser det som kroppen din trenger av næringsstoffer.

Det finnes nettsider med kalkulatorer for hvor mange kalorier man trenger pr dag, utregnet etter aktivitetsnivå, høyde og vekt og kjønn og alder.

Anonymkode: e85f3...1ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du gått mye ned i vekt i denne perioden?

Hvorfor ønsker du å unngå å gå opp i vekt?

Er du undervektig, normalvektig eller overvektig nå?

Var du undervektig, normalvektig eller overvektig før du begynte å spise lite grunnet sykdom?

Jeg ser du har fått råd om å øke mengden gradvis. Det er viktig at du ikke går under et visst antall kalorier pr dag og at du spiser det som kroppen din trenger av næringsstoffer.

Det finnes nettsider med kalkulatorer for hvor mange kalorier man trenger pr dag, utregnet etter aktivitetsnivå, høyde og vekt og kjønn og alder.

Anonymkode: e85f3...1ed

Har gått ned rundt 10 kg i denne perioden. Jeg var overvektig før jeg begynte å spise lite og jeg er overvektig ennå. 

Anonymkode: 7567d...fec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har gått ned rundt 10 kg i denne perioden. Jeg var overvektig før jeg begynte å spise lite og jeg er overvektig ennå. 

Anonymkode: 7567d...fec

Ok. Pass på å få i deg nok kalorier og de næringsstoffene som du trenger. Jeg skal se om jeg kan finne en slik kalkulator som jeg nevnte. Kanskje også noen andre har link til en slik kalkulator.
Om du er frisk nå og kan trene, ville det vært lurt å trene styrke for å øke muskelmassen og evt også trene utholdenhetstrening. Styrketrening kan hjelpe deg til å bli slankere. (Trening i seg selv forbrenner fett, og økt muskelmasse gir også høyere forbrenning).

Anonymkode: e85f3...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ps. Det som skjer når man inntar for lite kalorier, er at kroppen hamstrer opp mer fettreserver i kroppen og kroppen tærer bort muskler i kroppen.

Anonymkode: e85f3...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...