Gå til innhold

Strikket genser til over 4000kr. Verdt prisen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On Saturday, January 06, 2018 at 10:52 AM, AnonymBruker said:

Det står den er håndstrikket. Du forventer vel ikke at folk jobber gratis? Hvor mange timer arbeid ville du lagt ned for en tusenlapp, for du kan være sikker på at prisen nok har mangedobblet seg fra strikkeren til den kommer i butikken...

Vil du ha det billig, så hold deg til plagg produsert av barnearbeidere i asia.....

Anonymkode: 6d3c5...5f9

Det er tydeligvis forskjell på hvem som får lov til å kalle seg folk...!

Spyr litt akkurat nå..

Anonymkode: 1c58a...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri snakket om at man kan få den billigere i kjedebutikk. Jeg snakker om miinto.no og at de tar inn en haug med klær som er overprisen, som de selger til folk og ikke bryr seg om de trolig selger falske merkevarer eller overpriset ræl. Tviler på at så mange ville betalt for den genseren. 4200 kr for en strikket genser oldemoren min kunne ha lagd er ikke verdt prisen. De som står bak miinto tar vel inn noen de mener er merkevarer, overpriser dem og tror faktisk at noen biter på. Helt tragisk. 

Det er ganske frekt og uhøflig av miinto.no og av Ganni å forsøke å selge så stygge gensere til folk. 

Anonymkode: 8396c...55f

Miinto har bare ekte varer. Har brukt dem mye og de er seriøse og varene fine. Jeg er helt enig med deg i at en strikkegenser neppe er verdt 4000kr, men Miinto er ikke den eneste som selger de for denne prisen.

Et kjapt googlesøk og jeg får opp samme Gannigenser til over 4000kr i flere nettbutikker som også er seriøse. Det er dette denne genseren koster, sånn er det bare. Så står heldigvis både deg og meg fritt til å ikke kjøpe denne genseren for jeg er helt enig i at den ikke er noe fin. 

Nå har det seg sånn at vi dessverre ikke sitter på fasiten på smak og siden genseren er på markedet så finnes det andre der ute som liker den OG som er villig til å betale 4000kr for den. Det har ingenting med lureri å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet. Dette er ikke lureri. Miinto er for det første en seriøs nettside, som videreformidler salg av både dyre og billige klær. 

Og så nytter det jo ikke å sammenligne prisen med hva bestemora di ville tatt. Hobbystrikkere strikker ikke for å tjene en timelønn. Skulle de gjort det hadde ingen hatt råd til hjemmestrikkede klær. Men en klesprodusent må faktisk lønne de som lager genseren, i tillegg til de som vasker lokalet, leie av lokalet, designere, regnskap, it, frakt +++. Hobbystrikkere strikker for hobby, og de underpriser seg MYE i forhold til den faktiske verdien på jobben. Men siden de liker det de gjør, og ikke trenger å tjene penger på det, kan de gjøre det slik. 

Og så er det slik at man ofte betaler mer for visse merker, fordi sånn funker mennesker, noen av oss liker eksklusive ting. Ikke si at dette ikke er noe du har fått med deg før?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugemerke
På 6.1.2018 den 11.09, AnonymBruker skrev:

Ja. Tror miinto er lureri når de seriøst tror at folk kjøper det til den prisen. Egentlig så burde Ganni rette opp i det. 

Anonymkode: 8396c...55f

Det er jo utsalgsprisen til Ganni. Miinto setter ikke prisen på varer. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Strikkede plagg er vel som regel håndstrikket. Nei men jeg kjøper ikke den genseren. 

Bra. Kanskje forbrukerrådet har sagt i fra om slike butikker som miinto. 

Enda en grunn til å mistenke miinto.no for bare tull. ;) 

Hvordan vet du at plagget du kjøper derfra er ekte? 
En strikket genser til 4200 kr er ikke vanlig. Sorry ass.  :ler: 

Jeg har aldri snakket om at man kan få den billigere i kjedebutikk. Jeg snakker om miinto.no og at de tar inn en haug med klær som er overprisen, som de selger til folk og ikke bryr seg om de trolig selger falske merkevarer eller overpriset ræl. Tviler på at så mange ville betalt for den genseren. 4200 kr for en strikket genser oldemoren min kunne ha lagd er ikke verdt prisen. De som står bak miinto tar vel inn noen de mener er merkevarer, overpriser dem og tror faktisk at noen biter på. Helt tragisk. 

Ikke jeg som mener det. Mener det er miinto.no som forsøker å ta mer betalt enn hva varer koster. Nekter å tro at den slappe og dvaske genseren der ville kostet 4200 kroner fra en annen merkevare. Bare tull hele greia. 

Nei, 500-700 koster garnet (eller mener jeg personen er ganske stor). Ja, da ville jeg heller strikket en selv enn å kaste 4000 kroner på den grufulle genseren der. 

Det er ganske frekt og uhøflig av miinto.no og av Ganni å forsøke å selge så stygge gensere til folk. 

Anonymkode: 8396c...55f

Miinto er ingen butikk. Det er en samleside for forskjellige butikker. Den har samme konseptet som f eks Epla og liknende nettsteder.

Anonymkode: 299be...b80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betaler man jo først og fremst for merkelappen. Liker klærne fra Ganni, men en strikkegenser for 4200 er litt voldsomt, særlig når du kan få den strikket til en liten brøkdel av prisen. Jeg fikk derfor moren min til å strikke bølgegenseren med et garn som var svært likt det orginale. Betale 270 kroner for garnet, som jeg fant på tilbud på nett 😊👍🏻 

Anonymkode: 0dcf0...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.1.2018 den 10.48, AnonymBruker skrev:

Nei. Syns ikke det fordi en genser som er strikket til over 4000kr virker som lureri fra miinto sin side. Som om at de overpriser det og håper noen går fem på med å kjøpe det. 

Anonymkode: 8396c...55f

Tror du skal lese deg opp på hva Miinto er, før du driter deg enda mer loddrett ut. 

Anonymkode: 50f17...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...