Gå til innhold

Hvorfor får jeg vondt i rumpa på spinning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får vondt i rumpa i spinningtimene. Er det fordi jeg ikke er vant til denne aktiviteten?

Anonymkode: 81c74...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp :P det går seg til. Jeg hadde store problemer med å sitte i en god stund etter at jeg begynte med spinning. Men nå kan jg sykle i en time uten noen problemer. 

Anbefaler å enten gå til anskaffelse av thighs med padding, eller en gel pute du kan feste på setet 

Anonymkode: 2384b...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp :P det går seg til. Jeg hadde store problemer med å sitte i en god stund etter at jeg begynte med spinning. Men nå kan jg sykle i en time uten noen problemer. 

Anbefaler å enten gå til anskaffelse av thighs med padding, eller en gel pute du kan feste på setet 

Anonymkode: 2384b...dec

Takk for svar! Godt å få det avklart :P Har du peiling på hvor jeg kan kjøpe thights med padding?

ts

Anonymkode: 81c74...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykler til jobben hver dag og sykler milelange treningsturer fra mars/april til begynnelsen av november, pluss at jeg har et bra utvalg av sykkelbukser å velge mellom. Likevel er det noe med setene på spinningsykler som gjør at blir gåen i rumpa hvis jeg sitter for lenge av gangen.

Når man er ute og sykler, i hvert fall i Norge, vil man måtte stå og trå av og til, slik at musklene får avlastning. Jeg passer på å stå og trå på spinningsykkelen innimellom, likevel blir jeg gåen i rumpa. Det blir gjerne en til halvannen time på spinningsykkelen hver treningsøkt. Mot slutten må jeg bare konsentrere meg om musikken på øret for å klare å motivere meg til å fullføre.

Jeg er glad det nå er mulig å stå på ski i Oslo, selv om det helst skulle vært 15 cm til med snø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Godt å få det avklart :P Har du peiling på hvor jeg kan kjøpe thights med padding?

ts

Anonymkode: 81c74...f3a

Gå inn på en hvilken som helst sportsbutikk så har de det :) 

Anonymkode: 2384b...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Gå inn på en hvilken som helst sportsbutikk så har de det :) 

Anonymkode: 2384b...dec

De butikkene som spesialiserer seg på sykler har gjerne bedre utvalg, G-sport har gjerne litt tynt med sykler og sykkeltilbehør. Det er ikke sesong for sykler nå, men jeg vil tro at de fleste butikkene har sykkelbukser framme, folk driver jo med spinning hele året.

De som er mer spesialiserte på sykler er Oslo sportslager, Bike Brothers, Milsluker'n, Birksport, pluss en del av Anton sport-butikkene. I tillegg har Intersport og XXL brukbart utvalg av sykkeltilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...