Gå til innhold

Hvordan unngå muskler på armene ved styrketrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du bygger ikke synlige muskler på gruppetimer så slapp av.

Og ikke gå rundt og si at ulike kroppstrekk er stygt. Det er så utrolig unødvendig.

Anonymkode: 3e7c8...e1f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra hva jeg leser så tror jeg du bør skaffe en PT. Det er ekstremt viktig å løfte med rett teknikk. 

Ser du spør om benkpress, da trener man hovudsakleg bryst som noen skriver. Men man trener også armene og deler av skuldrene osv. Det er vanskelig å unngå å trene armene da de er med på de fleste løft. Når det er sagt skal det en del til for å få store muskuløse armer for oss jenter. Jeg har trent strukturert siden 2013 og har begynt å få rimelig Okej musklatur i armene. Men jeg har bevisst gått i inn for det, både på treningssiden og matsiden. Og har trent mellom 5-7 ganger i uka i flere år. Man må nr 1 ligge i overskudd for å bygge musklatur og det tar laaaang tid. Trener du et par ganger i uka på og av har du ingenting å bekymre deg for. Dette er ikke en problemstilling du trenger å tenke på tror jeg. 

Anonymkode: a2fb7...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Du bygger ikke synlige muskler på gruppetimer så slapp av.

Og ikke gå rundt og si at ulike kroppstrekk er stygt. Det er så utrolig unødvendig.

Anonymkode: 3e7c8...e1f

Jeg beklager hvis noen tok seg nær av det. Det var ikke ment til å gjøre det. Det er jo et trekk man ikke er født med, og det er heldigvis nok av folk som synes det er pent med markerte armmuskler.

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Ut i fra hva jeg leser så tror jeg du bør skaffe en PT. Det er ekstremt viktig å løfte med rett teknikk. 

Ser du spør om benkpress, da trener man hovudsakleg bryst som noen skriver. Men man trener også armene og deler av skuldrene osv. Det er vanskelig å unngå å trene armene da de er med på de fleste løft. Når det er sagt skal det en del til for å få store muskuløse armer for oss jenter. Jeg har trent strukturert siden 2013 og har begynt å få rimelig Okej musklatur i armene. Men jeg har bevisst gått i inn for det, både på treningssiden og matsiden. Og har trent mellom 5-7 ganger i uka i flere år. Man må nr 1 ligge i overskudd for å bygge musklatur og det tar laaaang tid. Trener du et par ganger i uka på og av har du ingenting å bekymre deg for. Dette er ikke en problemstilling du trenger å tenke på tror jeg. 

Anonymkode: a2fb7...48d

Takk for svar! :)

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få synelig markerte armmuskla e det masse arbeid for dame. Man må ha lav fettprosent i tillegg må man tren over lengre tid, utforder musklan og øk vekt og øvelsa. Løfta du det samme år inn år ut kan man ikke forvent forandring, førr man utfordra ikke musklan) inni musklan e d masse "tråa" , når du belasta dem med feks vekte/kroppsvekt/øvelsa, da "rives" disse å kroppen bruka et par daga på å bygg di opp. Di bygg sæ da opp sterkar og man får gradvis større muskla. Protein e byggesteinan tel dette så man må spis nok til at man har overskudde til å klar dette. Så e egentli ikke no som skjer over natta, eller man klar uten å gå inn førr det (desverre førr mange) 🙈

Trur ikke du ska beskymer dæ når du e på gruppetima :) veldig god trening men førr stor fysisk forandring må man jobb strukturert førr det (men veldi mange øvelsa inkluder arman så di bi nok stramma opp) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...