Gå til innhold

Hvordan unngå muskler på armene ved styrketrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dame og har begynt med styrketrening, men jeg ønsker ikke å bygge muskler i armene i det hele tatt. Synes det er stygt med bare en antydning til trente muskler der. Hvor tungt kan jeg da løfte uten at det vil vises på armene, og hvor ofte? Jeg er helt ny med styrketrening, så jeg aner ikke. Har hørt at folk sier at damer kan bare slappe av, for de bygger ikke armmuskler så lett, men jeg ser damer med muskler i armene overalt på treningssenteret..

Anonymkode: c3f3d...f04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig!!? La vær å tren da vel! 

Anonymkode: ea783...271

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så du synes det er penere med dinglende fett rundt armene?

Anonymkode: 59195...f90

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det mulig!!? La vær å tren da vel! 

Anonymkode: ea783...271

Det var jo konstruktivt svar.. Jeg sier bare at jeg ikke ønsker muskler som vises på armene. 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løfter vekter for å PRØVE å legge på meg muskler, men det er ganske marginal fremgang. Jeg har nok for høy forbrenning..

Men hvorfor løfter du vekter uten å ville se synlig fremgang?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å, så du synes det er penere med dinglende fett rundt armene?

Anonymkode: 59195...f90

Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg ønsker en mellomting. Ikke fett som dingler og ikke muskler som synes. Ønsker å beholde armene slik som de er. 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var jo konstruktivt svar.. Jeg sier bare at jeg ikke ønsker muskler som vises på armene. 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Man får vel lange slanke muskler ved å ha mange repetisjoner med lavere tyngde på vektene, samt å være flink til å tøye ur.

Anonymkode: 5eaf9...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man får vel lange slanke muskler ved å ha mange repetisjoner med lavere tyngde på vektene, samt å være flink til å tøye ut

Anonymkode: 5eaf9...3b5

 

Anonymkode: 5eaf9...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tren til du er fornøyd å så vedlikeholder du etter det (altså ikke bruker tyngre vekter). 

Hvor tungt og hvor ofte må du finne ut av selv

Anonymkode: 49b8f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stf said:

Jeg løfter vekter for å PRØVE å legge på meg muskler, men det er ganske marginal fremgang. Jeg har nok for høy forbrenning..

Men hvorfor løfter du vekter uten å ville se synlig fremgang?

Jeg ønsker å se litt synlig fremgang andre steder, men ikke på armene. Så jeg lurer på om jeg da må droppe alle øvelsene som går på armer, eller om det er inntil en viss kg jeg kan løfte for at det ikke kommer til å vise?

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke trene armer, selv om armer blir trent uansett, så blir de ikke store om man ikke ta biceps og triceps.

Anonymkode: 5889a...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det har jeg ikke sagt. Jeg ønsker en mellomting. Ikke fett som dingler og ikke muskler som synes. Ønsker å beholde armene slik som de er. 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Du ønsker å bli sterkere i armene uten å bygge muskler?

Anonymkode: 5eaf9...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å se litt synlig fremgang andre steder, men ikke på armene. Så jeg lurer på om jeg da må droppe alle øvelsene som går på armer, eller om det er inntil en viss kg jeg kan løfte for at det ikke kommer til å vise?

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Skaff deg en PT, så kan vedkommende sikkert komme med gode råd. Jeg har ikke kompetanse nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du trenger vel ikke trene armer, selv om armer blir trent uansett, så blir de ikke store om man ikke ta biceps og triceps.

Anonymkode: 5889a...f3e

Hva trener man når man ligger på ryggen og løfter vektene strakt opp med armene? 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stf said:

Skaff deg en PT, så kan vedkommende sikkert komme med gode råd. Jeg har ikke kompetanse nok.

Jeg får gjøre det :) 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du ønsker å bli sterkere i armene uten å bygge muskler?

Anonymkode: 5eaf9...3b5

Ønsker vel egentlig ikke det heller. Jeg er fornøyd med armene slik som de er. Jeg spør om dette fordi jeg trener styrke i gruppetimer, så jeg lurer på om jeg bare må droppe øvelsene som går mer direkte på armer for å unngå å bygge muskler der, eller om jeg kan gjøre dem med lette vekter. 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva trener man når man ligger på ryggen og løfter vektene strakt opp med armene? 

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

Benkpress? Det avhenger av grepsbredde men du trener hovedsakelig bryst.

Anonymkode: 36ec9...016

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Benkpress? Det avhenger av grepsbredde men du trener hovedsakelig bryst.

Anonymkode: 36ec9...016

Takk for svar. Er helt grønn på dette :fnise:

TS

Anonymkode: c3f3d...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er vanlig «mosjonist» innom treningssenteret dann og vann tviler jeg på du trenger bekymre deg for markerte armmuskler. De som bygger muskler er de som sitter og pumper regelmessig i styrkeavdelingen. Jeg har trent på senter i 10 år nå (av og på) og deltatt på saltimer med kombinert kondisjon- og styrketrening og har ikke fått muskler av dette. Men har fått fastere armer har og har blitt noe sterkere. Jeg har ikke økt vekten på stanga noe drastisk heller. Det samme med spinning; armene har blitt fastere og slankere. 😊

Kvinne, 44 år

Anonymkode: 02974...68e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
På 5.1.2018 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame og har begynt med styrketrening, men jeg ønsker ikke å bygge muskler i armene i det hele tatt. Synes det er stygt med bare en antydning til trente muskler der. Hvor tungt kan jeg da løfte uten at det vil vises på armene, og hvor ofte? Jeg er helt ny med styrketrening, så jeg aner ikke. Har hørt at folk sier at damer kan bare slappe av, for de bygger ikke armmuskler så lett, men jeg ser damer med muskler i armene overalt på treningssenteret..

Anonymkode: c3f3d...f04

:alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...