Gå til innhold

Alder. - Ungdommelig kledd, bla i trange jeans.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag ser vi hvordan eldre blir yngre, både til sinns, utseende og bekledning. Godt voksne går kledd som de yngre, noen ganger ned i tenåringsstil. Ser noen går kledd i sine døtre sine klær og jeans.

Ser dette gjelder både damer, men også menn, fra 35-40 men også 50-65 års alder.

Er dette fint og kult, både for at de har kropp til det og tørr, men er det også hot og akseptert?

Anonymkode: 95008...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag ser vi hvordan eldre blir yngre, både til sinns, utseende og bekledning. Godt voksne går kledd som de yngre, noen ganger ned i tenåringsstil. Ser noen går kledd i sine døtre sine klær og jeans.

Ser dette gjelder både damer, men også menn, fra 35-40 men også 50-65 års alder.

Er dette fint og kult, både for at de har kropp til det og tørr, men er det også hot og akseptert?

Anonymkode: 95008...85e

Hvordan i all verden ser du at klærne tilhører døtrene?

Anonymkode: fcc14...d1c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i begynnelsen av 40-årene. Jeg kler meg voksent og elegant, men jeg liker altså skinny dongeribukser. Dette fordi det kler meg og min figur best (jeg er slank og trent). Mine venninner og kolleger + andre bekjente i 40-åra liker også trange jeans, og ingen av oss har noensinne hørt noen si at vi er for gamle til å gå i trange jeans.. Så ja, det er definitivt både innenfor og akseptert at damer 40+ går med trange jeans; de har ingen øvre aldersgrense..

Hva slags bukser og klær mener TS at vi damer på 40+ skal bruke da?!?

 

Anonymkode: d8b69...e93

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag ser vi hvordan eldre blir yngre, både til sinns, utseende og bekledning. Godt voksne går kledd som de yngre, noen ganger ned i tenåringsstil. Ser noen går kledd i sine døtre sine klær og jeans.

Ser dette gjelder både damer, men også menn, fra 35-40 men også 50-65 års alder.

Er dette fint og kult, både for at de har kropp til det og tørr, men er det også hot og akseptert?

Anonymkode: 95008...85e

Selv mener jeg at man kan gå kledd i akkurat hva man ønsker, uansett kropp. Noe passer bedre enn annet, men jeg har heldigvis evnen til å ikke bry meg om hva andre har på seg. Nærmer meg 50 år og her i huset er det datteren min som bruker mine klær. Ikke alltid like kult når genseren jeg vil ha på meg befinner seg på hennes kropp og hun er på skolen. 

I manges øyne har jeg en ganske hot kropp, men jeg liker å gå i joggebukse og store, myke gensere. Har aldri hatt behov for å vise andre at jeg har en godt trent og fit kropp. Har fått høre utallige ganger at jeg burde kle meg i andre klær, siden jeg ser så bra ut. Er det noe jeg driter i, så er det hva andre mener om min kropp. 

Anonymkode: 2d8bc...d03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i all verden ser du at klærne tilhører døtrene?

Anonymkode: fcc14...d1c

Ser sef ikke om det direkte er døtrene sin klær, men stilen til døtrene.

Anonymkode: 95008...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har for mye fritid hvis du gidder å bruke tiden din på å studere menneskers klesstil i negative baner. Folk går kledd ganske forskjellig der ute, har du vært utenfor dørstokken til Verdal`n den siste måneden så hadde du fått dte med deg og sjokket hadde vært mindre......

Anonymkode: 6792c...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke pent å kle seg som en tenåring når man er i 30-40-årene. Det er fullt mulig å kle deg ungt og pent selv om man ikke velger de samme klærne som tenåringer går i (som egentlig har motsatt effekt). 

Men skinny jeans er ikke et tenåringsplagg. Det er et helt vanlig, trendy plagg. 

Anonymkode: ff0a3...f3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor og datter går jo omtrent likeens kledd nå til dags. 

Anonymkode: 254dd...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i begynnelsen av 40-årene. Jeg kler meg voksent og elegant, men jeg liker altså skinny dongeribukser. Dette fordi det kler meg og min figur best (jeg er slank og trent). Mine venninner og kolleger + andre bekjente i 40-åra liker også trange jeans, og ingen av oss har noensinne hørt noen si at vi er for gamle til å gå i trange jeans.. Så ja, det er definitivt både innenfor og akseptert at damer 40+ går med trange jeans; de har ingen øvre aldersgrense..

Hva slags bukser og klær mener TS at vi damer på 40+ skal bruke da?!?

 

Anonymkode: d8b69...e93

Jeg syns det at voksne skal kle seg som de vil og kult at dem tør å gå kledd undommelig, gjerne trangt. Syns det er hot å se dem som kler seg moderne og som tør vise frem en hot og fit kropp. Syns dem skal kle seg etter hva de selv liker og fint om de tør å kle seg hot og sexy.

Ser alt fra voksne litt gammelmodig til stramt og friskt kledd. Syns selv det siste er finest.

Ble en snakkis der noen av vennene mine syns voksne gikk for ungdommelig kledd.

Anonymkode: 95008...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke pent å kle seg som en tenåring når man er i 30-40-årene. Det er fullt mulig å kle deg ungt og pent selv om man ikke velger de samme klærne som tenåringer går i (som egentlig har motsatt effekt). 

Men skinny jeans er ikke et tenåringsplagg. Det er et helt vanlig, trendy plagg. 

Anonymkode: ff0a3...f3e

Hvordan er det egentlig tenåringer går kledd da mener du? Jeg har tenåringer selv og kan ikke si at noen spesiell stil utmerker seg, annet enn en del store uformelige strikkegensere, skjerf og skinnyjeans med lave sko til. Jeg er selv over 40 og da jeg var ung var stilen mye mer utrert, mye cut out klær, knallfargede accessories, skinnjakker med nagler og bukser med hull i, nå i 2018 derimot tror jeg ingen ville hevet et øyenbryn hvis jeg overtok garderoben til datteren min. ;)

Endret av palamina
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det at voksne skal kle seg som de vil og kult at dem tør å gå kledd undommelig, gjerne trangt. Syns det er hot å se dem som kler seg moderne og som tør vise frem en hot og fit kropp. Syns dem skal kle seg etter hva de selv liker og fint om de tør å kle seg hot og sexy.

Ser alt fra voksne litt gammelmodig til stramt og friskt kledd. Syns selv det siste er finest.

Ble en snakkis der noen av vennene mine syns voksne gikk for ungdommelig kledd.

Anonymkode: 95008...85e

Jeg synes det er ungdommen som går for voksent kledd. 

Anonymkode: 254dd...3f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du har for mye fritid hvis du gidder å bruke tiden din på å studere menneskers klesstil i negative baner. Folk går kledd ganske forskjellig der ute, har du vært utenfor dørstokken til Verdal`n den siste måneden så hadde du fått dte med deg og sjokket hadde vært mindre......

Anonymkode: 6792c...e75

Det var ikke akkurat hva jeg selv mener, men et spm om hva andre mener. Noen av mine venner kommenterte dette, både positivt, men også et par negative. 

Anonymkode: 95008...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, palamina skrev:

Hvordan er det egentlig tenåringer går kledd da mener du? Jeg har tenåringer selv og kan ikke si at noen spesiell stil utmerker seg, annet enn en del store uformelige strikkegensere, skjerf og skinnyjeans med lave sko til. Jeg er selv over 40 og da jeg var ung var stilen mye mer utrert, mye cut out klær, knallfargede accessories, skinnjakker med nagler og bukser med hull i, nå i 2018 derimot tror jeg ingen ville hevet et øyenbryn hvis jeg overtok garderoben til datteren min. ;)

Så gjelder det jo å ikke plukke ut noen enkeltindivider for å beskrive klesstilen til en hel gruppe mennesker.

Anonymkode: ff0a3...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så gjelder det jo å ikke plukke ut noen enkeltindivider for å beskrive klesstilen til en hel gruppe mennesker.

Anonymkode: ff0a3...f3e

Men det hun skriver stemmer jo godt overens med virkeligheten. 

Anonymkode: 254dd...3f0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så gjelder det jo å ikke plukke ut noen enkeltindivider for å beskrive klesstilen til en hel gruppe mennesker.

Anonymkode: ff0a3...f3e

Man har øyne i hodet selv om man er middelaldrende. Reiser du rundt i Norge ser du stort sett undommer gå i plagg som kunne fungert like godt på voksne kvinner. Bare mager og den slags er ut, kjedelig kjærrlingstil er inn. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Catalina Culès

Jeg går med skinny jeans selv om jeg er over 30, men det betyr ikke at jeg kler meg som en 16 åring av den grunn. Det er bare tull at skinny jeans kun kan brukes av ungdommer. Forresten så kler ungdommen seg kjedelig alle er jo prikk like.

Endret av Catalina Culès
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen er jo så streit for tiden, og det gjenspeiles også i klesstilen. 

Anonymkode: 254dd...3f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle, uansett alder,  går i skinne jeans, flate sko og cardigan i teltstørrelse for tiden og har gjort det i flere år. Gleder meg vilt til det kommer noe nytt. 

Anonymkode: 254dd...3f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke skinny jeans som er in nå vel? Jeg og nesten alle jeg kjenner går i baggy jeans med høyt liv og bare ankler.

Anonymkode: 8cf5e...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...