Gå til innhold

Trenger 1 time mer søvn de dagene jeg har trent


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Er det flere som trenger mer søvn de dagene dere har trent og som er helt utslitte dagen etterpå? Jeg har tatt blodprøver og alt ser ut til å være fint. Kan nevnes at jeg er helt utrent og nettopp har begynt med trening.

 

Anonymkode: 10cff...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har samme problem. Har aldri sjønt disse som sker de får energi av å trene ... 😅 Men kanskje en må bli "trent" før dette skjer, men ikke særlig motiverende :fnise:

Anonymkode: 03c6d...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva du trener, men kanskje du trener for hardt? Er det kondisjonstrening? Jeg har trent noen år nå men har trent enkelte økter for hardt. Var helt segneferdig etter trening, orker knapt dusje før jeg gikk rett til sengs. Nå yter jeg ikke maks over lengre tid i økta, men ligger jevnt på det jeg synes er nok og er veldig opplagt etter økta. Man må prøve å finne rette balansen. Ikke push deg for hardt, siden du også er utrent. Ville heller trent oftere og mindre intense økter. Håper du finner ut av det. 😊

Anonymkode: 023ee...70f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert fordi du er utrent. Jeg merker også at jeg blir sliten etter de første øktene når jeg har hatt langt avbrekk. Har heller aldri vært en av dem som får mer energi av trening

Anonymkode: d8224...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Har samme problem. Har aldri sjønt disse som sker de får energi av å trene ... 😅 Men kanskje en må bli "trent" før dette skjer, men ikke særlig motiverende :fnise:

Anonymkode: 03c6d...4df

Hehe, nei det er jo ikke særlig motiverende :P Jeg får mye energi RETT etter trening, og det varer kanskje 30 min, men etter det er jeg så trøtt at jeg så vidt klarer å dusje. Våkner for øvrig opp igjen når det er leggetid :P 

TS

Anonymkode: 10cff...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Nå vet jeg ikke hva du trener, men kanskje du trener for hardt? Er det kondisjonstrening? Jeg har trent noen år nå men har trent enkelte økter for hardt. Var helt segneferdig etter trening, orker knapt dusje før jeg gikk rett til sengs. Nå yter jeg ikke maks over lengre tid i økta, men ligger jevnt på det jeg synes er nok og er veldig opplagt etter økta. Man må prøve å finne rette balansen. Ikke push deg for hardt, siden du også er utrent. Ville heller trent oftere og mindre intense økter. Håper du finner ut av det. 😊

Anonymkode: 023ee...70f

Ja, det er nok det at jeg pusher meg selv for hardt. Jeg trener kondisjonstrening i form av zumba, og trener også litt styrke i gruppetimer. Merker at jeg har veldig dårlig kondis og må drikke mye vann i disse timene for å henge med. Får prøve å ta det litt roligere :) 

TS

Anonymkode: 10cff...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forresten trent en måneds tid og 2 ganger per uke. 

 

TS 

Anonymkode: 10cff...d1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker også at jeg trenger mer søvn etter trening. Kroppen må hente seg inn.

Tror det er helt normalt.

Anonymkode: e8f13...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Har ikke tatt tiden, men merker i iallefall at jeg sover bedre de dagene jeg har trent :) Bare synd jeg aldri trener mer enn en gang i skuddåret! Er nok helt normalt at du trenger en time lengre søvn etter trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...