Gå til innhold

Bare en liten ting, men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at jeg har noen skritt å gå overfor eksen. Jeg er litt bitter både overfor bruddet og måten det hendte på. 

En ting som irriterte meg litt med eksen før det ble slutt, var at han ble forfengelig og glad i å kjøpe fine dresser og posere på bilder. Men jeg godtok det, siden han koste seg med det. Han fikk feks en venn som er fotograf til å ta bilder av ham og hengte et av dem opp i stua. Vel og merke mens han ikke ville henge opp hverken amatør-bryllupsbildet vårt eller det vi tok av oss hos fotograf året etter, for han ønsket et "nyere og bedre bilde" av oss. Dette var foto-interesse må vite. Og jeg og han skulle kanskje ta bilder hos den fotografen, eller hos ei felles fotografvenninne, snakket vi om. Julegaven min i forfjor (jula 2016) fra ham var at vi endelig skulle ta bilder sammen igjen, hos en kollega som drev litt med foto. Han ordnet og betalte. Jeg ble så glad! Det var en ganske fin stund (selv om forholdet vårt hadde vært bedre) og bildene av oss (og noen av ham) ble fine. Vi rakk akkurat å velge ut de beste og dele dem med folk, før han slo opp med meg. Dette var et drøyt halvår siden. 

Nå har han altså gått hen og tatt nye fotografbilder, hos vår felles fotografvenninne. Bare han. Det slo meg liksom i magen, at han kunne gjøre det. 

Og det er bare en liten ting, men jeg lurer på når jeg skal slutte å føle at ting han gjør kommenterer vårt tidligere forhold. Det handler nok om at jeg føler at bruddet stjal den ydmyke, flotte karen jeg var sammen med i så mange år, og at det går rundt en look-alike av min eks som tror han er en filmstjerne. Kanskje er det sånn som dette han alltid har villet være, hva vet jeg...  Jeg bare synes det er vanskelig å være vitne til. Jeg vil ikke være sånn bitter og kjip eks, og tror ikke jeg helt framstår som det, heller. Men jeg vil jo helst slippe den der trangen til å skulle ha meninger om alt han gjør. 

Jeg antar at jeg vil henge meg opp i småting en stund fremover, men har noen tips til hvordan jeg kan se annerledes på ting? Jeg går ut fra at hvis vi var bare vanlige venner ville jeg ikke tenkt noe over det, eller syntes hans små sprell var spennede og vært glad på hans vegne.  

Anonymkode: 2b00a...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...