Gå til innhold

Valg av forlover/brudepiker?


sanssouci

Anbefalte innlegg

Vi har forlovet oss og det er stor stas, bryllupet skal ikke stå før om 2 år, men jeg tenker allerede på dette med forlovere. Tror mannen kommer til å velge sin bror og altså ha 1. Jeg sliter med å velge mellom tre og ønsker egentlig bare å ha en forlover fordi jeg er opptatt av symmetri..

Nr 1 er barndomsvenninne fra vi var 5 år. Vi har vært bestevenninner og gode venninner av og på i alle år. Aldri uvenner, men vært mer og mindre sammen etter hva vi har drevet med. Vi har også bodd sammen under studiene. Verdens snilleste jente.

Nr 2 ble jeg kjent med på vgs, vi var masse sammen i de tre årene og har frem til for 1-2 år siden hatt mye kontakt. Altså kjent hverandre i 10-11 år. Vi møtes med jevne mellomrom, men er på litt forskjellige steder i livet. Hun vet hvordan jeg ønsker å ha ting og er flink til å planlegge og ordne, og er en god venninne.

Nr 3 ble jeg kjent med under studiene. Vi snakker sammen nesten daglig og hun kjenner forloveden min godt (det gjør ikke de to andre). Vi har kjent hverandre i 5 år. Hun er en god støtte for meg og veldig viktig for meg. 

Jeg tenker at jeg ønsker nr 3 som forlover da jeg vil ha en som kjenner forloveden min og som er en del av vårt liv så godt som daglig. Hun har kjent oss gjennom hele forholdet og fulgt oss. Samtidig vet hun lite om barne- og ungdomstiden min. Jeg vil gjerne at de to andre også skal spille en viktig rolle i bryllupet og tenker det er fint for nr 3 å ha noen å støtte seg på.  Hva tenker dere om å be de to andre være brudepiker (da tenker jeg nesten at jeg har en hovedforlover og to medforlovere)? Er det innafor? Andre forslag? Redd for å såre noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du skal gå det du føler og skriver her, ha nr 3 som forlover nettopp for begrunnelsen du gir, og de andre to som brudepiker, tror ikke dem ble fornærmet- vet om andre som har  gjort lignende :) Det er din dag og ditt bryllup og du skal jo velge selv og jeg synes det er en fin ting at du velger medforlovere/brudepiker så forloveren har noen å støtte seg til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MammaFiera skrev:

Jeg synes du skal gå det du føler og skriver her, ha nr 3 som forlover nettopp for begrunnelsen du gir, og de andre to som brudepiker, tror ikke dem ble fornærmet- vet om andre som har  gjort lignende :) Det er din dag og ditt bryllup og du skal jo velge selv og jeg synes det er en fin ting at du velger medforlovere/brudepiker så forloveren har noen å støtte seg til:)

Takk for svar! Hvordan tenker du jeg bør legge det frem for de to andre? Snakket med nr 2 om dette med giftermål og forlover for et par år siden og nevnte da at hun var en jeg kunne tenke meg. Frykter derfor at hun skal bli skuffet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være forlover er både en stor ære, men også masse arbeid. At du velger å ha flere er i mine øyne et pluss og det tror jeg alle tre vil ha forståelse for. Jeg hadde bare sakt det som det er tror jeg, de kan jo/er jo så å si like inkluderte og involverte?:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepiker? Pleier man ikke bruke barn som brudepiker? 😄

Jeg tenker at om bryllupet skal stå om to år, velger du forlover om ett år. 

Og husk å ikke overdriv hvor stort dette bryllupet er for alle andre enn deg... Du blir veldig skuffet om du tror at en venninne skal gidde å snakke med deg om bryllupsplanlegging i to år fremover....

Anonymkode: 6ea4f...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Brudepiker? Pleier man ikke bruke barn som brudepiker? 😄

Jeg tenker at om bryllupet skal stå om to år, velger du forlover om ett år. 

Og husk å ikke overdriv hvor stort dette bryllupet er for alle andre enn deg... Du blir veldig skuffet om du tror at en venninne skal gidde å snakke med deg om bryllupsplanlegging i to år fremover....

Anonymkode: 6ea4f...220

Det spørs nok på venninne, jeg diskuterer gjerne bryllup i to år fremover med hun som har valgt meg til forlover.

Anonymkode: 6b460...7fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.1.2018 den 19.58, AnonymBruker skrev:

Det spørs nok på venninne, jeg diskuterer gjerne bryllup i to år fremover med hun som har valgt meg til forlover.

Anonymkode: 6b460...7fc

Jeg også :)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være en av tre forlovere til min venninne :) Hun klarte rett og slett ikke å velge. Forloveden hennes skal ha to.

Anonymkode: 20062...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...