Gå til innhold

La igjen over 20 000 kroner i tips på cafe.


julia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 minutter siden, julia83 skrev:

Skikkelig glad sak.

https://www.dagbladet.no/nyheter/la-igjen-over-20-000-kroner-i-tips-pa-cafe/69220482

Kjenner jeg blir gavmild selv, får lyst å gjøre det samme, gjerne til noe lokalt. Dessverre må beløpet bli litt mindre.

Ja, det var en hyggelig gjerning, men når jeg leser slike historier får jeg ennå mer motivasjon til å jobbe med for at folk får anstendige vilkår i arbeidslivet. Vi er på full fart mot et samfunn der vi får sånne tilstander i yrker som serveringsbransjen, altså avhengighet av at folk tipser. Nå er det selvfølgelig ikke noe galt med å tipse godt i seg selv for et sted man er fornøyd med, men det er avhengigheten av det som bør gjøres noe med. 

Anonymkode: ea5d3...114

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

og world fame....

(neida, jeg tror ikke det var årsaken til gavmildheten, men så enkelt er det altså å gjøre seg kjent)

Anonymkode: b5da8...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, julia83 said:

Skikkelig glad sak.

Synes det heller er trist at tilstandene skal være så ille at servitørene gråter av glede over å få 2000 kroner hver i "julegratiale".

Men naturligvis var det generøst av giveren, for all del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 28.12.2017 den 23.51, AnonymBruker skrev:

Ja, det var en hyggelig gjerning, men når jeg leser slike historier får jeg ennå mer motivasjon til å jobbe med for at folk får anstendige vilkår i arbeidslivet. Vi er på full fart mot et samfunn der vi får sånne tilstander i yrker som serveringsbransjen, altså avhengighet av at folk tipser. Nå er det selvfølgelig ikke noe galt med å tipse godt i seg selv for et sted man er fornøyd med, men det er avhengigheten av det som bør gjøres noe med. 

Anonymkode: ea5d3...114

Jeg ser den, men samtidig så er det morsomt å belønne de som er blide og yter god servce.

Anonymkode: 7c6fa...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...