Gå til innhold

Er det bedre å ha han som venn og knullevenn enn å ikke ha han i det hele tatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere har så sykt rett. Jeg skal lese denne tråden hver gang jeg får lyst til å sende han en melding. 

Jeg vil ha en som virkelig vil ha meg, akkurat den jeg er. Ikke bare bruke meg til noe bedre dukker opp. Tenk at man vil seg selv så vondt. 

Anonymkode: af82b...c50

Du er sterk! Jeg vet du kan klare dette :) I sommer var jeg gjennom akkurat det du er gjennom nå. Det blir bedre. Lag en liste med alle hans negative egenskaper, og minn deg selv på den hver gang du idealiserer han. 

Anonymkode: 3dcfa...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12/29/2017 den 0.46, AnonymBruker skrev:

Du er sterk! Jeg vet du kan klare dette :) I sommer var jeg gjennom akkurat det du er gjennom nå. Det blir bedre. Lag en liste med alle hans negative egenskaper, og minn deg selv på den hver gang du idealiserer han. 

Anonymkode: 3dcfa...0b1

Så bra at du kom deg gjennom det!

Det virker så håpløst, og jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke sende han melding. Foreløpig har jeg klart å la være :hoppe:

 

Anonymkode: af82b...c50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du kom deg gjennom det!

Det virker så håpløst, og jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke sende han melding. Foreløpig har jeg klart å la være :hoppe:

 

Anonymkode: af82b...c50

Bra. Mitt tips er også å bare blokkere han. Jeg vet at det er vanskelig, men tenk: Du vet ikke om han sender deg melding, eller prøver å ringe. Og omvendt. Du slipper å forholde deg til han. Rett og slett. Du sitter ikke og venter. 

Anonymkode: 3dcfa...0b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Har det også sånn.. vil ha en mann som ikke vil ha meg. Han har forsåvidt vært ærlig hele veien at han ikke ville ha forhold. Nå har jeg lært at er en så tydelig på det så er det bare å si takk for meg helt i starten.

Med han her.. så er han der liksom hele tiden. Dvs.. han kan være unnvikende og trekke seg litt unna. Og så plutselig kommer han tilbake. Om jeg trekker meg unna så kan han spørre om hvorfor jeg er så kald mot han. Kan spørre om jeg flørter med andre.. Gir meg akkurat nok interesse for at jeg kan innbille meg at han kanskje vil noe allikevel.. men at han ikke er klar.

Vel... Om han skulle ønske noe mer så må han SI det og vise det. Så nå er mitt nyttårsforsett å holde meg helt unna han. Treffer jeg han så skal jeg smile og være hyggelig og så gå HJEM. Får ta meg en kald dusj eventuelt. Nekter å tillate at dette skal stjele mine tanker lenger.

Nytt år og nye muligheter!

Anonymkode: 09749...193

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så bra at du kom deg gjennom det!

Det virker så håpløst, og jeg må virkelig ta meg sammen for å ikke sende han melding. Foreløpig har jeg klart å la være :hoppe:

 

Anonymkode: af82b...c50

 

Vanskelig, men veldig lurt! Det er ødeleggene for selvbildet å henge fast i en som ikke vil ha deg... Hvis han vil ha deg, så kan han vel sende en melding selv. Sånn tenker jeg i hvert fall. Har sendt den siste meldingen til han, og den var hyggelig men kunne tolkes som en farvel-melding. Vil han kommunisere mer med meg nå, er det opp til han.

 

Anonymkode: 15a63...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se «He's Just Not That Into You - Sex and the City» på YouTube

Klarer vi å ta dette innover oss så kanskje vi slipper for mye grubling og bortkastet tid. Men.. det får bli neste mann jeg treffer. 😁

Anonymkode: 09749...193

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.12.2017 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg har prøvd det jeg kan for å komme over han. Har kuttet all kontakt, har hatt litt kontakt og har hatt mye kontakt. Men jeg klarer ikke glemme han uansett. 

Så jeg vurderer å bare være venn (inkl sex) med han, så jeg i hvertfall har han i livet mitt. For uten han i livet mitt, altså da jeg kuttet all kontakt, var fryktelig vondt. 

Har noen erfaring med dette? At et venneforhold er bedre enn ingenting, når du har følelser for personen? 

Anonymkode: af82b...c50

Hvorfor vil du ikke gifte deg med han? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, I Grosny skrev:

Hvorfor vil du ikke gifte deg med han? 

Han vil ikke ha noe mer med meg enn vennskap og sex. 

Anonymkode: af82b...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil ikke ha noe mer med meg enn vennskap og sex. 

Anonymkode: af82b...c50

Jeg skjønner. Du vil ha ordentlig kjæreste, ikke pulevenn. Du er nødt til å bryte fullstendig og absolutt med han for å få han ut av systemet og bli kvitt kjærlighetssorgen. Får du tilbakefall så vil denne ugreie fasen av livet ditt drøye ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. desember 2017 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Dere har så sykt rett. Jeg skal lese denne tråden hver gang jeg får lyst til å sende han en melding. 

Jeg vil ha en som virkelig vil ha meg, akkurat den jeg er. Ikke bare bruke meg til noe bedre dukker opp. Tenk at man vil seg selv så vondt. 

Anonymkode: af82b...c50

Jeg er i akkurat samme situasjon nå (nesten), hvert fall den delen å kutte ut han. Har vært med en fyr i et halvt år, han har sagt alle de riktige tingene, gitt meg masse gaver, hjulpet meg med ting, spandert middager, dratt på helgetur sammen osv. Så viser det seg nå at han egentlig ikke vil noe mer med meg. Jeg sa jeg ikke ville treffe han noe mer, men da maser han og spør om han kan få en sjanse til. Jeg fur han den, trodde jeg kanskje hadde misforstått noe, går en måned og han blir dust igjen.

Prøvde å snakke med han om det, men da overså han meg bare. Fikk ikke godt nyttår en gang. Så jeg sendte han en melding og sa jeg ikke klarer å ha respekt for noen som sårer meg med vilje og at jeg ikke ville se han mer, så slettet jeg han over alt. Veldig veldig vondt, men jeg innser nå at jeg har vært kjempeusikker hele tiden vi har datet, jeg har ikke møtt noen av vennene eller familien hans en gang, og vi har datet over et halvt år. 

Jeg må bli flinkere til å følge magefølelsen min, jeg synes det var noe som skurret i sommer, men klarte ikke sette fingeren på det, og i sommer var han så utrolig snill med meg. Høsten derimot....

Anonymkode: 2688f...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Axl Rose skrev:

Ha han som knullevenn og kos dere. Til helvete med følelses tullet. 

Gutten har sendt "følelsestullet" til helvete, og jenta sliter hardt med følelser. Dette er typisk ubalanse der jenta er kjæreste og gutten bare knullevenn. Slik ubalanse er veldig ugreit for mange. Følelser kan ikke enkelt skrus av. Knullevennkonseptet er ikke godt for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkurat samme situasjon nå (nesten), hvert fall den delen å kutte ut han. Har vært med en fyr i et halvt år, han har sagt alle de riktige tingene, gitt meg masse gaver, hjulpet meg med ting, spandert middager, dratt på helgetur sammen osv. Så viser det seg nå at han egentlig ikke vil noe mer med meg. Jeg sa jeg ikke ville treffe han noe mer, men da maser han og spør om han kan få en sjanse til. Jeg fur han den, trodde jeg kanskje hadde misforstått noe, går en måned og han blir dust igjen.

Prøvde å snakke med han om det, men da overså han meg bare. Fikk ikke godt nyttår en gang. Så jeg sendte han en melding og sa jeg ikke klarer å ha respekt for noen som sårer meg med vilje og at jeg ikke ville se han mer, så slettet jeg han over alt. Veldig veldig vondt, men jeg innser nå at jeg har vært kjempeusikker hele tiden vi har datet, jeg har ikke møtt noen av vennene eller familien hans en gang, og vi har datet over et halvt år. 

Jeg må bli flinkere til å følge magefølelsen min, jeg synes det var noe som skurret i sommer, men klarte ikke sette fingeren på det, og i sommer var han så utrolig snill med meg. Høsten derimot....

Anonymkode: 2688f...065

Jeg oppfatter slik historie som du beskriver som mulig dobbeldating. Jeg tror ikke han såret deg med vilje, men derimot var musestille når han var hos hun andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært der, det funket ganske bra en god stund! 

Men som venn må du også akseptere å høre at han er med andre jenter... Så lenge dere bare er venner/pulevenner så har du absolutt ikke noe du skulle sagt om han forteller deg om andre jentene han også puler eller dater. Venner skal også støtte sine venner som vil date noen, vil du klare støtte han om han sier han har møtt ei bra dame han vil date? 

Jeg og eksen klarte ha ett vennskap med sex, helt til han sa at han faktisk møtte andre jenter også. Han hadde selvfølgelig full rett til det, men da innså jeg at det vennskapet absolutt ikke var bra for meg. Det lille jeg fikk av han, var absolutt ikke verdt smerten over å vite at han også møtte andre. 
 

Anonymkode: 38a4b...2e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, I Grosny skrev:

Jeg oppfatter slik historie som du beskriver som mulig dobbeldating. Jeg tror ikke han såret deg med vilje, men derimot var musestille når han var hos hun andre.

Neida, han var på jobb og ellers ikke noe. Var pålogget på Facebook og la ut mystory på snap og sånn. Han overså meg i mange dager, ikke bare på nyttårsaften. Og når jeg spurte han hva det var for noe svarte han meg ikke da heller. Så da får det være det samme.

Om han hadde datet en annen hadde han vært utro, da vi har vært eksklusive siden i sommer. Men jeg vet han ikke har møtt noen andre, han var bare feig og turte ikke gjøre det slutt med meg på en ordentlig måte. Men da er han i mine øyne ikke en mann. Mye mulig jeg er kynisk, men jeg bruker noen dager på å være lei meg, så gidder jeg ikke gråte over spilt melk lenger. :P 

Anonymkode: 2688f...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, han var på jobb og ellers ikke noe. Var pålogget på Facebook og la ut mystory på snap og sånn. Han overså meg i mange dager, ikke bare på nyttårsaften. Og når jeg spurte han hva det var for noe svarte han meg ikke da heller. Så da får det være det samme.

Om han hadde datet en annen hadde han vært utro, da vi har vært eksklusive siden i sommer. Men jeg vet han ikke har møtt noen andre, han var bare feig og turte ikke gjøre det slutt med meg på en ordentlig måte. Men da er han i mine øyne ikke en mann. Mye mulig jeg er kynisk, men jeg bruker noen dager på å være lei meg, så gidder jeg ikke gråte over spilt melk lenger. :P 

Anonymkode: 2688f...065

Det er bra å hylgrine litt. Det renser systemet. Få det unnagjort, og gå ut og kos deg. Gled deg over at du har ledig tid til deg selv, dine venner og dine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, I Grosny skrev:

Det er bra å hylgrine litt. Det renser systemet. Få det unnagjort, og gå ut og kos deg. Gled deg over at du har ledig tid til deg selv, dine venner og dine nærmeste.

Tusen takk, du er god! Hylgrått har jeg alt gjort :fnise: Lar meg selv få noen dager med depping, så går jeg videre.

Og ts, håper ikke du føler jeg kupper tråden din! Hvordan går det med deg?

Anonymkode: 2688f...065

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
2 timer siden, I Grosny skrev:

Gutten har sendt "følelsestullet" til helvete, og jenta sliter hardt med følelser. Dette er typisk ubalanse der jenta er kjæreste og gutten bare knullevenn. Slik ubalanse er veldig ugreit for mange. Følelser kan ikke enkelt skrus av. Knullevennkonseptet er ikke godt for alle.

Går an å prøve å gi litt faen. Det er så slitsomt når jenter alltid skal bli så fort forelska og alltid bli kjærester. Det ødelegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Henger meg på her. Har det også sånn.. vil ha en mann som ikke vil ha meg. Han har forsåvidt vært ærlig hele veien at han ikke ville ha forhold. Nå har jeg lært at er en så tydelig på det så er det bare å si takk for meg helt i starten.

Med han her.. så er han der liksom hele tiden. Dvs.. han kan være unnvikende og trekke seg litt unna. Og så plutselig kommer han tilbake. Om jeg trekker meg unna så kan han spørre om hvorfor jeg er så kald mot han. Kan spørre om jeg flørter med andre.. Gir meg akkurat nok interesse for at jeg kan innbille meg at han kanskje vil noe allikevel.. men at han ikke er klar.

 

Altså jeg blir så lettet over å lese disse meldingene og spesielt denne her.
For jeg har det AKKURAT likt.
Å når du står der og det pågår som verst, så føler du deg ene og alene om sorgen, at ingen andre der ute har det så like vondt som "akkurat" du har det da! 
Tåpelig og si, men tror de fleste av oss kan kjenne seg igjen i akkurat det. 
Om jeg kan si det på den måten så er det "deilig" å lese at det er så mange som føler og kjenner på dette problemet her. Det blir på en måte litt lette å takle det... Klarer andre det, klarer du det ;) 

Men jeg kan fortelle kort om min erfaring med FWB, og det var at vi møttes for 6 mnd siden.
Ble enige om at vi begge ikke ønsket noe seriøst, da jeg var nylig kommet ut av et 5.5 år forhold å trengte den friheten og kjenne på singeltilværelsen. 
Tiden gikk og vi var med hverandre jevnt og trutt. Han gjorde alle triksene riktig og fikk det til å føles som det kunne bli noe mer ut av det. Han sa vi holdt på til venner/stesøsteren min f.eks. Inviterte meg på jobben sin og viste meg fram til ene kollegaen sin, viste meg for han ene broren, kjørte uanmeldt ut til meg med ene kompisen sin så jeg fikk hilst på han. 
Altså alt tydet på at han var intr. 
Så plutselig fikk han vel vann over hodet å sa at han fremdeles ikke var ute etter noe seriøst. Datt helt i bånn og følte meg så forbanna jævlig.... 
Men så gikk det seg til, å vi har fremdeles kontakt. Han sier at han kunne aldri sett for seg oss som noe kjærester da vi er for "ulike" osv... 
Men han sier også at jeg er en av de fineste han har vært med. Flotteste kroppen han har sett og skryter av det til venner/kollega. Han skal hele tiden informere de andre om at han er med meg da de har en felles "gruppe" på snap og sender masse bilder til og fra. Så tydelig at han er fremdeles "stolt" over å være med meg. 
Å kollegaen hans sier at alle liker meg der ute på jobben, flott jente med ben i nesa. 

Har gitt han her et ultimaum flere ganger og han velger og fortsette med meg hele tiden. Mye av det fordi han sier jeg gir han sjelden god sex og han syntes det er veldig kjekt å være med meg.Å vi gjør ting utenom sex, som å gått ut og spist og sett på forballkamp osv... 
Så han har aldri ghostet meg eller ignorert meg i den forstand. Sender jeg han en mld svarer han allt før eller siden, har heller aldri opplevd at det har gått mer enn 2 dager uten at han tar kontakt. Da lurte han på om jeg hadde skjedd meg noe, var redd for meg, haha! 
Men jeg har hatt sex med en annen også og det vet han. Men med han så vet jeg ikke.. Fordi han vil ikke svare på det, delvis fordi jeg tror at han tror jeg skal stikke, da jeg ikke har vært så gira på det når vi har snakket om det tidligere. 
Han har ingen problemer med å snakke om tidligere partnere fra før av, men med en gang jeg spør han nå i etterkant låser han seg helt. Tror som sagt han er redd for å såre meg/skuffe meg, selv om jeg har sagt det er null stress.

Men poenget mitt er vel det at han ikke mener jeg er den rette, han kunne ikke sett for seg oss som kjærester. Å det kommer ikke til å endre seg hverken nå eller senere ifølge han. 
Ingen kan styre følelser og visst vi er såpass intime som vi er nå lenge framover så har jeg seriøst vanskeligheter med å forstå hvordan han ikke kan utvikle et snev av følelser mot meg. Da er han en kald fuckboy ass! 
Det er nok mer følelser rundt meg enn han vil innrømme... Men jeg tar alt med en klype salt og forventer INGENTING!!!! 
 

 

 

Anonymkode: 5df00...20a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/3/2018 den 16.30, Axl Rose skrev:

Går an å prøve å gi litt faen. Det er så slitsomt når jenter alltid skal bli så fort forelska og alltid bli kjærester. Det ødelegger.

Vær så snill a. Det er helt normalt å ha følelser, er så lei av alle tøffingene som er så tøffe at de ikke engang vet hva ordet betyr.

Anonymkode: 89ac9...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...