Gå til innhold

Å måtte betale mer for størrelsen 3XL enn Medium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Linda må betale 100 kroner mer for en jakke i størrelse 3XL enn i størrelse medium. Er dette riktig?

Det at produsenten må bruke mer tid på arbeidskraft og mer materiale på å produsere en jakke i  3XL enn en i Medium, mener jeg tilsier at kundene skal betale mer for produktet hvis de trenger denne størrelsen. Hva er uansett hundre kroner? Det er allerede sinnsykt billig å betale 500 svenske kroner. Hva mener du? 

Du kan lese hele artikkelen nedenfor. 

 

https://www.nettavisen.no/livsstil/linda-forlot-kappahl-da-hun-sa-prislappen---de-diskriminerer-en-allerede-utsatt-gruppe/3423388764.html

Anonymkode: 5f2ce...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er rettferdig jeg. Det trengs mere materiale og arbeidskraft.

Anonymkode: a1d74...902

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer stoff. Mer søm. Og butikken tar inn færre i str xxxl enn m. 

På hundedekken stiger prisen etter str, uten at noen reagerer på det. Det er bare en selvfølge at mer stoff koster mer. 

Anonymkode: 9830f...08f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuttery said:

Man må betale ekstra for sko over en viss størrelse også. Dette er ikke uvanlig.

Og ekstra for klær over en viss høyde.

Anonymkode: a1d74...902

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

begge jakkene koster jo 599 NOK

Anonymkode: 207fd...31c

TS her. Jepp, norske kroner. Dette er da snakk om svenske kroner, men dette kunne likså godt ha skjedd her i Norge.

Anonymkode: 5f2ce...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye sludder og pølsevev som havner i nettavisene, i dagens samfunn...

Anonymkode: c0db4...91b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syns det er rettferdig jeg. Det trengs mere materiale og arbeidskraft.

Anonymkode: a1d74...902

TS her. Jeg er enig med deg. Men hva med klær til barn? Klær til barn er jo mindre og jeg ville trodde det krevde færre timer å lage slike klær, men skal ikke si det er sikkert. 

 

2 hours ago, HanenIFlokken said:

Klart det :) I butikken koster 1,5 liter melk mer en 1 literskartongen og :)

Så sant, så sant.

Anonymkode: 5f2ce...0b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har har hun absolutt ikke noe å klage over. Dersom hun skulle sydd klærne sine selv ville hun jo måtte bruke mer på stoff og tråd enn en som bruker størrelse M. Hadde hun gått til stoffbutikken og klaget da? Det er jo ikke deres feil at hun behøver mer metervare. 

Og det at man heller kunne lagt på noen kroner på varene i mindre størrelser og selge alle for lik pris; Hvorfor skal andre betale mer fordi noen er større? 

Anonymkode: b575a...e28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide! Jeg synes prisen burde økt for hver størrelse. Det er ikke rettferdig at grensen skal gå akkurat mellom L/XL og XXL, for det koster jo tross alt mer å sy klær i størrelse M enn S også, så en str M burde koste 50-100 kr mer enn en str S. Jeg foreslår 50 kr økning for hver størrelse opp! :) Det samme gjelder selvsagt barneklær også, jo større barn, jo dyrere klær.

Jeg har en til kjempegod ide også: gi rabatt på treningssentre for utrente og overvektige, så de som trenger det mest får lettest tilgang til trening. Treningsfantastene bør betale ekstra siden de trenger treningen minst og i tillegg sliter mest på treningsutstyret. De har dessuten bedre odds for å klare å trene på egen hånd utenom treningssentre.

Jeg elsker gode ideer! :nigo:

Anonymkode: 9f389...6af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Lettkrenket

Lett for deg å si.

Anonymkode: c0981...cba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo helt fair. Mer stoff og mindre produksjon koster mer. Verre er det ikke. 

Er det mer rettferdig at dem som bruker small/medium/large skal betale ekstra fordi overvektige syntes det er urettferdig at de ikke kan få dobbelt så mye stoff til samme pris som de minste størrelsene? 

Barnslig, latterlig og nok et eksempel på "jeg er krenket-samfunnet" vi nå lever i. 

 

Endret av altflyter
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er uansett hundre kroner?

Du tror ikke 100 kroner er mye for en student? For en som er uføretrygdet? For en som er arbeidsledig? For ei alenemor med to barn? For en nylig ankommet innvandrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, altflyter said:

Er det mer rettferdig at dem som bruker small/medium/large skal betale ekstra fordi overvektige syntes det er urettferdig at de ikke kan få dobbelt så mye stoff til samme pris som de minste størrelsene? 

Skal da kvinner betale mindre for klær enn menn, siden en gjennomsnittlig mann er større enn ei gjennomsnittlig dame?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Miklo Velka skrev:

Skal da kvinner betale mindre for klær enn menn, siden en gjennomsnittlig mann er større enn ei gjennomsnittlig dame?

Det gjør de jo allerede. Klær til menn er stort sett dyrere enn til kvinner. Og uansett. Hvorfor er det urimelig å betale mer for å få mer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...