Gå til innhold
Crossfitter

NY tråd Ørjan Burøe - komiker og komikerfruemann

Anbefalte innlegg

princesse
4 timer siden, Fjelldronning skrev:

Jeg blir så forbanna på at alt angående ØB skal ties i hel! På VG skrives det om Nette Nestea og om hvordan hun feirer jul. Om pilotfrues graviditet. Kjempe hyggelig det altså. Men når ØB har holdt på sånn så lenge, så skriver ingen om det. Det skjønner jeg ikke. Saken angående ØB burde stått i VG og Dagbladet! 

Men om du er så forbanna på VG så kontakt de da. Nytter da ikke å sitte her inne og klage og klage på at denne saken ikke blir brettet ut på 1 siden om det er dette du vil. Og om du har bevis på at han har gjort dette. Men du må jo ha 100℅ sikre bevis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX
9 timer siden, Cavatina skrev:

Lurer litt på denne formuleringen: "ryktespredning, uansett om det kommer fra podcaster, twittermeldinger eller lignende, fremdeles er å regne som ryktespredning, uavhengig av hvem som har publisert dem".

Altså, om jeg - under fullt navn, forteller venninnen min/vennekretsen/arbeidskolleger/media - at jeg har blitt utsatt for noens befølende hender og orale oppgulp, så skal dette regnes som "ryktespredning" og ties i hjel?
Jeg setter svært liten pris på at seksuell trakassering skal ties ihjel inntil angjeldende trakassør selv innrømmer å ha trakassert, eventuelt blir anmeldt for trakassering når terskelen for å snakke om det er så ugjennomtrengelig at "man ikke må snakke om det for det kan jo bidra til ryktespredning".

#Metoo - og jeg nekter å holde kjeft om det.

Situasjonen rundt #metoo står og vipper. Alt handler om hvilke erfaringer man gjør seg i ulike saker når det gjelder konsekvenser. Dersom ledelse / trakasserer ser at det lønner seg å tie / devaluere / diskreditere / sykmelde seg / ignorere, så er det taktikken som vil bli brukt. Og den vil spre seg. Hele den positive sirkelen vil reversere og vi ender opp der vi var før #metoo. 

At alle disse mennene har kunnet holde på slik er jo nettopp fordi det ikke fikk negative konsekvenser. For hver sak der man nå snor seg unna så vil saken som helhet ta skade av det. Det er det voldsomme presset fra media som gjør at mange bedrifter tar grep. Blir presset borte er det jo enklere å la være. Ser bedrifter og enkeltpersoner at det kan håndteres på en annen måte enn å sette hardt mot hardt så vil mange velge den enkleste utveien; å feie det under teppet.

AP sin håndtering av Giskessaken er i så måte enormt skadelig for #metoo. 

KG sitt ansvar for å ikke pisse på kampanjen er en sak for seg. Var det KVINNEguiden sa du?

Endret av CecilieX

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JackIost
9 timer siden, ti10 skrev:

Leser du nettaviser i det hele tatt? De kjører bl.a. oppslag om at Pilotfrue er gravid. De slår hva som helst om alle mulige imbesile realitykjendiser stort opp. Manglende nyhetsverdi som forklaring kjøper jeg bare ikke.

Spørsmålet er om allmenheten har interesse av at det offentliggjøres med navn. Det er noe helt annet enn med Giske, som angår hele folket som potensiell framtidig statsminister :)

De som har noen interesse av komikerfrue og mannen til komikerfrue kjenner da godt til hva han har gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for ryktespredning og kommentarer til moderering. Spørsmål rundt moderering kan sendes på PM til moderator eller på Ris & Ros.

Papirfly, mod.

Endret av Papirfly

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr. Dolly

Siste insta-post, bare nevner det. Han bruker fjortis appen dubsmash og skriker til kona «we were on a break!»

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
minimymlen

Var det i denne tråden @Lafemmemauvaise kommenterte rundt forsvarsinnlegget til Komikerfrue? Jeg finner ikke igjen kommentaren, så jeg lurer på om jeg er i riktig tråd (og det har blitt slettet) eller om jeg leter feil sted. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

minimymlen
10 timer siden, ti10 skrev:

Tatt grep? Har du hørt Støre? Man kan mene hva vil om Giske, men å omtale Støres (og en del andre AP-toppers) reaksjoner som å ta grep, det vil jeg si er en velvillig tolkning av situasjonen. En annen ting: Grisete oppførsel er og forblir grisete oppførsel, uavhengig av hvordan arb.giver/ kunde behandler saken.

Gris er gris, det er jeg enig i. Når det gjelder saken rundt Giske er den fersk, jeg tror vi kommer til å se mange grep i tiden fremover. Tv2 kjørte lenge på en strutsetaktikk, holdt et allmøte der de glattet over, helt til de til slutt så seg nødt til å gjøre noe mere da de innså omfanget (Davy ble kalt inn på teppet og valgte å si opp). Det er fremdeles mange i ledelsen i Tv2-huset som burde gå ut å ta avstand eller ta sin hatt og gå. Etter alle opprop i mange bransjer (skuespillere, leger, dansere med flere) er det merkelig at standup-bransjen ikke går ut tydeligere. Det var det jeg mente med "tatt grep" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Crossfitter

Litt "morsomt" at juleshowet til ØRJAN ble avlyst pga sykdom... mens han selv legger konstant ut snap på bla instagram hvor han er ute og kjører osv osv... altså hvor han selv viser at han helt tydelig ikke er syk... Arrangørene nekter å kommentere noe mer rundt dette, men det blir bare for dumt å komme med så klinkende klar løgn rett og slett. 

Så fortsetter Ørjan og komikerfruen og late som ingenting og fortsette sine morsomheter på Some.. helt til den lange direktesendte instagram storyen i går som første gang viste at kanskje ikke alt er så bra... Det var i det minste noe men... :fnise:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafemmemauvaise
22 minutter siden, minimymlen skrev:

Var det i denne tråden @Lafemmemauvaise kommenterte rundt forsvarsinnlegget til Komikerfrue? Jeg finner ikke igjen kommentaren, så jeg lurer på om jeg er i riktig tråd (og det har blitt slettet) eller om jeg leter feil sted. 

Ja, det var det ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
minimymlen
2 minutter siden, Lafemmemauvaise skrev:

Ja, det var det ;) 

Det var jo et velformulert innlegg og stiller et interessant spørsmål, skjønner ikke modereringen rundt tråder som omhandler denne saken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hobbykokken
50 minutter siden, Dr. Dolly skrev:

Siste insta-post, bare nevner det. Han bruker fjortis appen dubsmash og skriker til kona «we were on a break!»

Mens han drev sin egen lille metoo kampanje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miagunda
19 minutter siden, Crossfitter skrev:

Litt "morsomt" at juleshowet til ØRJAN ble avlyst pga sykdom... mens han selv legger konstant ut snap på bla instagram hvor han er ute og kjører osv osv... altså hvor han selv viser at han helt tydelig ikke er syk... Arrangørene nekter å kommentere noe mer rundt dette, men det blir bare for dumt å komme med så klinkende klar løgn rett og slett. 

Så fortsetter Ørjan og komikerfruen og late som ingenting og fortsette sine morsomheter på Some.. helt til den lange direktesendte instagram storyen i går som første gang viste at kanskje ikke alt er så bra... Det var i det minste noe men... :fnise:

Forskjellig form for sykdom, kan være psykisk bla. Da kan man fint kjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Crossfitter
2 minutter siden, miagunda skrev:

Forskjellig form for sykdom, kan være psykisk bla. Da kan man fint kjøre.

Ja det er jeg helt enig i, men det er jo ikke det som er poenget her.. Her er det helt klart noe som skjer bak kulissene, men blir feiet under teppet med en "avlyst pga sykdom", når det helt klart er noe dypere.. men som ikke blir kommentert.. Flere som også har spurt og kommentert dette på arrangørenes side uten hell. Ørjan ligger ikke akkurat lavt på Some, og da er det i hvertfall ikke rart at dette fremstår som meget spesielt, og da særlig at ingen kommenterer noe rundt dette... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

minimymlen

Meget spesielt at arrangementet på Facebook ble slettet før den planlagte datoen, vanligvis pleier slike eventer å bli liggende som informasjon. Det samme gjelder innlegg på siden til Rådhusteateret om avlysningen. Det ligger heller ingen innlegg om arrangementet på denne siden, bortsett fra under et innlegg om en av komikerne som skulle delta (med henvisning til arrangementet og det var få billetter igjen).  

Det virker som om man vil det skal fremstå som om det aldri var planlagt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Regnskapssekretær
14 timer siden, Leifern skrev:

Fordi Giske har vært en potensiell ny statsministerkandidat. Burøe, hvem er det? Kjent for å være mannen til ei dame som er kjent for å være dama til en ellers ukjent mann? Hvorfor skal de gidde å skrive om noe så uinteressant?

jeg skjønner ingenting. jeg synes Burøe har fremstått som veldig ålreit og grei på Bloggerne etc...  men det samme syntes jeg jo om Martin Timell også. Uten sammenligning for øvrig! Jeg vil bare at hvis det har skjedd noe dritt så får de som har utført det faktisk stå for det. Ingen røyk uten ild...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Love2017juni
8 timer siden, Crossfitter skrev:

Men nå har det aldri stått at det er Ørjan som er «syk»?? 

Kan vel også være de andre komikerene som nekte og stille med han.. (Også meget lite profesjonelt av den/de som ikke ville stille) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for ryktespredning.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Moongirl

Kan noen oppsummere hva som har skjedd? Ja, har lest i den gamle tråden men får ikke helt tak i saken....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Loffeliten

Forholdet mellom komikerfrue og komikermann er jo ikke oppe til diskusjon for OSS, vi har absolutt ingenting med hva slags ordninger de to eventuelt har seg imellom. Det som diskuteres - og som bør komme fram i lyset - er måten ØB behandler kvinner han møter blant annet i jobbsammenheng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden