Gå til innhold

Klippe av toppen på glidelås?


Antlers

Anbefalte innlegg

Går det greit å klippe av remsene med ekstra stoff på toppen av glidelåsen, eller vil det bare frynse seg og bli stygt? Det er snakk om en Prym glidelås spesielt laget for strikketøy, om noen har erfaring med den.

Jeg tenker på det som er over selve låsen på bildet her (holder meg langt unna klipping i tenner :P ): 478930-722-prym-zip-fastener-for-knitwea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det jeg vanligvis ville gjort, @Belima men problemet er at stoffet i glidelåsen er såpass hardt at det ikke blir pent eller behagelig mot halsen dersom jeg bretter det ned.

Defor lurer jeg på om det er trygt å klippe av toppene og heller dekke over kantene med garn. Hele glidelåsen festes med garn, ikke med sytråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel nesten prøve på noe slikt, men det hadde blitt veldig mye penere om jeg bare kunne klippet. Det er for øvrig en cardigan med lang hals hvor maskene er plukket opp slik at det blir sømløst, så får ikke lagt glidelåsen under noen brett. Kanskje det går hvis jeg legger den litt ut mot sidene og syr rundt glidelåsstammene med garn etterpå. Det blir i det minste litt mindre klumpete enn å brette den :)

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kaste over endene om du klipper det hvertfall. 

Anonymkode: bf284...23c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har klippet mange glidelåser. Bare kaster over på enden der jeg har klippet:) 

Anonymkode: 0a8fd...c59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avhengig av materialet så går det kanskje å smelte kanten med lighter? 

Anonymkode: 142d7...32e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...