Gå til innhold

Barn med film som hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dere! Jeg har en ni-åring i hus som elsker film. Han kan sitte flere døgn på Netflix om han fikk lov. Jeg mener at alle interesser som barn er en fordel for yrkeslive fremover, og jeg vil gjerne oppfordre denne filminteressen. Hvem vet, kanskje han blir Kygos svar på filmskaping eller blir blant Norges beste filmkritikere? Og om interessen dabber av, så har han lært både engelsk og andre viktige ting underveis (og har mestringsfølelse fordi han er flink i noe) :)

Problemet er bare at jeg ikke vet hvordan! Det hadde vært enklere om det var sport, hester eller dataspill, liksom :P

Finnes det noen type abonnement, medlemsskap eller klubber?

Har sjekket med filmklubben, men der er aldersgrense 15 år. Har også sjekket ungdomsgrupper her jeg bor, men finner bare teater, musikk og dataspill.

Noen tips? :D

Anonymkode: 93e8d...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønte ikke helt, han er flink til å se på Netflix? Last ned Imovie, få han til å begynne å fotografere og ta bilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om man liker å se på filmer og TV-serier, så betyr vel ikke det nødvendigvis at man liker for eksempel fotografering eller lignende?

Det blir vel omtrent som å si at "jeg liker å høre på musikk, så ds kan jeg produsere verdenskjent musikk!" 

Selv om noen for eksempel liker å spille dataspill eller surfe på Internett. Så beyr ikke det at de kan være flinke til å lage seg ett slags levebrød fra slike ting...

Anonymkode: 6fea9...79a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotografere? Hvor har dere fotografi fra?

Hobbyen hans er film. Spillefilm. Sjangere, filmteknikker, remaking, filmskaping, historier... Alt som har noe med film å gjøre.

Anonymkode: 93e8d...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min filminteresserte 12åring, har laget filmer med alt fra animasjoner der han tar ett og ett bilde, til kortere spillefilmer, lagd på mobil og nettbrett med redigeringsprogram til 49 kroner. Der kan han putte inn musikk,lyder, justere farger, tempo, sette inn rulletekst mm.

Han begynte med dette da han var ca 6,5 og fikk Nintendo ds i julegave, året etter fikk han fotokamera og han fikk vel datamaskin omtrent samtidig. Han har alltid vært veldig kreativ, flink til å tegne og liker å lage dukker o.l. som han kan bruke i filmene.

Siden han har en veldig ok lærer og snakket om dette på utviklingssamtale, endte det opp med at klassen hadde filmprosjekt, der vi fikk se det ferdige resultatet på skolens avslutning. 

Nå går det mye i kortfilmer innen skrekkfilmsjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...