Gå til innhold

Hvor mye pølser og gåselever får barna deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pølser får de i bursdager/avslutninger/på arrangementer det blir servert, oftere om sommeren da det grilles og vi griller det selv også. Jeg lager nesten aldri egne pølsemiddager/pølsegryter hjemme. Gåselever har vi ikke gitt barna, og ikke rene levermiddager heller. Men leverpostei spiser det ene barnet mitt på alle brødskiver hver dag, det går flere bokser i uka.

Foie gras spiser mannen og jeg kanskje en gang i pret, som en forrett eller på restaurant, med champagne til. Like ofte som østers.

Hva er spørsmålet ditt egentlig? Klager barna på at de får for sjeldent pølser? Vi serverer pizza i selskap. Klager barna på at de får for mye pølser? Null pølser og null gåselever er jo nok, hvis de spiser annet kjøtt.

Anonymkode: 1392c...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 Gåselever er det vel egentlig ingen som burde spise noe av...

 Er det virkelig ingen som aner hvordan dette faktisk blir produsert??

  :bond:

Anonymkode: 8838b...ae9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ikke opp mat spesielt for barna, de spiser det vi spiser. Hender innimellom at det blir pølserett for barna, når vi foreldrene vil ha oss en sen middag med spesiell mat. Gåselever har ingen av oss smakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Gåselever er det vel egentlig ingen som burde spise noe av...

 Er det virkelig ingen som aner hvordan dette faktisk blir produsert??

  :bond:

Anonymkode: 8838b...ae9

Det kommer opp når man søker på det så Joda. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, absinthia skrev:

Lager ikke opp mat spesielt for barna, de spiser det vi spiser. Hender innimellom at det blir pølserett for barna, når vi foreldrene vil ha oss en sen middag med spesiell mat. Gåselever har ingen av oss smakt.

Nei vel. Her går det i pølsemat døgnet rundt. Syns ikke det er så usunt som folk skal ha det til å være. 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, HalldirV2 skrev:

Barna her i nabolaget foretrekker fasan på fredager og trøffelmarinert biff wellington på lørdager. Men gåselever gpr ned det og.

Ja ikke sant. :ler: 

Anonymkode: 9608c...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gåselever er noe som kan lages i store mengder i forveien og brukes til alle måltider. Det er noe alle barn liker og er helt normal kost. Jeg syns du skal kjøpe inn alkoholfri rødvin, så barna kan holde en viss standard :kaklehone:

Veldig bra at du opprettholder mishandlingen av dyr, stå på :sarkasme:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahah! For en morsom tråd.

Vi spiser forreste mye pølser - Jacobs, Eide, Olavsbråten, Grøstad ;) går mye rå lever også. Og leverkaker. Men aldri fra gås... 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unger er glad i pølser ja, men det betyr ikke at de bør spise det ofte. Unger trenger et variert kosthold, og det anbefales heller å bruke rent kjøtt enn farseprodukter. I tillegg til fisk et par ganger i uken og mye grønnsaker.

Koke opp pølser på forhånd? Mener du at du lager og stapper pølsene selv eller? For hvordan kan man ellers koke opp pølser på forhånd? er imponert om du gjør den jobben, da er de kanskje litt sunnere enn de ferdiglagde pølsene man kjøper. Men det er likevel ikke ideell mat å servere ofte.

Gåselever har hverken jeg eller ungene noen gang smakt.

Anonymkode: 911a1...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, duplexx said:

Hahahahah! For en morsom tråd.

Vi spiser forreste mye pølser - Jacobs, Eide, Olavsbråten, Grøstad ;) går mye rå lever også. Og leverkaker. Men aldri fra gås... 🧐

Rå lever du, det smaker nok godt :laugh:

Anonymkode: 19298...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rå lever du, det smaker nok godt :laugh:

Anonymkode: 19298...f83

Not at all. Svelger uten å tygge🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye? Ja muligens. 

Ble servert hvalkjøtt nesten hver dag som barn og kunne ikke fordra det ... spiste det, men likte jeg det? Nei, ikke noe spesielt ... 

Anonymkode: 531cc...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.12.2017 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Koker dere opp mye pølse eller gåselever til barnet i såfall hvor mye? 

Jeg lager større porsjoner med pølser og pølsestuing til barna. Gåselever blir også tilberedt for en lang tid sånn at de har en stund. Er dette lite? Ikke enig!! 

I helgene så får de også gåselever eller pølser med noe til men flere foreldre klager på at dette er lite. Hva syns dere og er dere enige? 

Anonymkode: 9608c...e7b

Nei, verken vi eller barna spiser pølser eller gåselever. Det høres ekkelt ut. 🎂

Anonymkode: 7c6ed...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Snåleste tråden noensinne.

Men nei, vi spiser ikke mye pølser hjemme hos oss. Jeg er ikke glad i det, og minsten spiser det ikke i det hele tatt. Så kanskje...en gang annenhver måned?

Gåselever har jeg smakt da jeg bodde i Frankrike da jeg var 18 og ikke visste bedre om dyrs velferd. Det smaker helt fantastisk godt, men jeg kommer aldri til å spise det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj...men hva med heste-og hundehjerter: noe for matpakken? 

Anonymkode: 7c6ed...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13.12.2017 at 12:40 PM, AnonymBruker said:

Pølser får de i bursdager/avslutninger/på arrangementer det blir servert, oftere om sommeren da det grilles og vi griller det selv også. Jeg lager nesten aldri egne pølsemiddager/pølsegryter hjemme. Gåselever har vi ikke gitt barna, og ikke rene levermiddager heller. Men leverpostei spiser det ene barnet mitt på alle brødskiver hver dag, det går flere bokser i uka.

Foie gras spiser mannen og jeg kanskje en gang i pret, som en forrett eller på restaurant, med champagne til. Like ofte som østers.

Hva er spørsmålet ditt egentlig? Klager barna på at de får for sjeldent pølser? Vi serverer pizza i selskap. Klager barna på at de får for mye pølser? Null pølser og null gåselever er jo nok, hvis de spiser annet kjøtt.

Anonymkode: 1392c...10f

samme her.

Anonymkode: 9d76e...262

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...