Gå til innhold

Forfaller utseendet når man får barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forfalt. To tøffe svangerskap på to år, jeg er mye alene med barna og har ikke/tar meg ikke tid til/orker ikke å ordne meg noe særlig. Jeg var enormt stor i siste svangerskap pga veldig mye vann i kroppen, fikk skikkelig hengemage, hengepupper og strekkmerker på mage og lår. På morgenen er jeg veldig fornøyd om jeg får tatt en dusj og ha på rene klær (enn så lenge det varer før babyen gulper på meg). Håret (det som er igjen etter å ha røyta enormt mye) setter jeg i en strikk. 

Jeg er sliten, litt deppa og har alltid noe som må prioriteres før meg selv. Jeg pleide å være ei normalt fin dame, fint kledd, sminka og håret var fiksa. Slikt har jeg ikke tid eller ork til. Nå unngår jeg mitt eget speilbilde, det gjør meg bare trist. 

Anonymkode: 0651a...4a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde litt mindre penger å bruke på meg selv. Alt gikk til hus, hjem og baby. Men var heldig og ble ganske lik i kroppen som før jeg ble gravid. Så det ble hestehale, mindre sminke og jeans hver dag😊

Anonymkode: 2cea6...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forfalt. To tøffe svangerskap på to år, jeg er mye alene med barna og har ikke/tar meg ikke tid til/orker ikke å ordne meg noe særlig. Jeg var enormt stor i siste svangerskap pga veldig mye vann i kroppen, fikk skikkelig hengemage, hengepupper og strekkmerker på mage og lår. På morgenen er jeg veldig fornøyd om jeg får tatt en dusj og ha på rene klær (enn så lenge det varer før babyen gulper på meg). Håret (det som er igjen etter å ha røyta enormt mye) setter jeg i en strikk. 

Jeg er sliten, litt deppa og har alltid noe som må prioriteres før meg selv. Jeg pleide å være ei normalt fin dame, fint kledd, sminka og håret var fiksa. Slikt har jeg ikke tid eller ork til. Nå unngår jeg mitt eget speilbilde, det gjør meg bare trist. 

Anonymkode: 0651a...4a4

Men: om ti og tjue år er det slett ikke sikkert at du har "forfalt" noe mer enn dine barnløse jevnaldrende. De får også slappere mage og hengepupper etter hvert.

Anonymkode: 7d202...a35

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problem er egentlig søvnmangel og tafatte fedre som sover natten gjennom uten å hjelpe...og folk lurer hvorfor vi ser trøtte ut.  

Anonymkode: fd6f0...0a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig stemmer det. 

Huden er for eksempel mer elastisk jo yngre man er så den har lettere å trekke seg sammen igjen etterpå i stedet for at man får slapp hud på de stedene som har blitt strukket ut.

Anonymkode: 525e1...745

Det stemmer ifølge medisinske artikler ikke.

Unge kvinner får fortere strekkmerker og synlige spor i hud etter graviditet, det har med hormoner å gjøre.

Det du prater om relaterer seg til plastiske operasjoner. Da er det riktig at hud hos eldre blir mindre elastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forfalt, på den måten at jeg ikke lenger har tid og overskudd til å tenke så mye på utseende og klær. Når to barn skal i barnehagen og en skal på skolen, og vi har dårlig tid og har sovet dårlig, blir det ikke mye tid foran speilet. Trøster meg med at det er midlertidig.

Rent kroppslig har jeg noen lyse strekkmerker og hengepupper, men det plager meg ikke og jeg tenker ikke på det som forfall. Det er mer en naturlig konsekvens, og før eller siden henger det hos de fleste av oss ;)

Anonymkode: d2dd9...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

Ja, utseendet forfalt, men det var bare for en periode. Etter at hormonene falt på plass igjen og ekstrakiloene forsvant synes jeg faktisk jeg ble penere enn før. Håret ble tykkere, huden bedre og så satt jeg igjen med en mer trent kropp enn jeg hadde før. Jeg var skikkelig lat med å trene fordi jeg alltid var naturlig slank, men da jeg ble mor hadde jeg ikke noe valg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forskjell på kroppen min, verken strekkmerker, løs hud eller andre ting. Har bare et barn da. Eneste var at jeg var superfornøyd med puppene mens jeg ammet, for de har alltid vært små... da var de i hvert fall litt større.

Men fikk forresten "ammehår" en periode etter fødsel. Merket ikke at håret var blitt tynnere, men så litt rart ut da det vokste ut igjen.

Anonymkode: d3b0b...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke.

Anonymkode: 95c6f...fb3

Stemmer for meg også. Magen min var flat dagen etter fødsel, jeg gikk opp 12 kilo, og de gikk jeg så fort ned at jeg ikke trengte å tenke på det.

Anonymkode: 95a92...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om det er noe man må regne med. Syntes så mange mødre ser veldig slitne ut, og det er jo forståelig!!!! 
Men hører også venner snakke om kroppslige forandringer som graviditetshormonene har gjort, som oftere underlivssopp, mye tynnere hår, fetere hår, styggere tannkjøtt, mer gusten hud, ødelagt underliv, posete hengepupper selv når amming er ferdig, hemoroider, luft i magen osv. Er det noe som skjer med flesteparten, og er det pga hormoner og den påkjenningen kroppen er igjennom, eller pga det slitet og stresset det er med barn og våkenetter? 
Merker du at utseendet forandret seg og forfalt etter du ble mor? På hvilken måte? Jeg er mest redd for å miste hår og få stygg hud og blasse hengepupper... 

Anonymkode: 32a1b...acb

Etter å ha gått månedsvis med melkespreng og harde pupper, gleder jeg meg skikkelig skikkelig masse til å få slappe hengepupper, hvertfall.

Anonymkode: 4731d...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic... Siden mange snakker seg selv så ned :) i går så jeg på en eller annen nyhetssending, og det slår meg hvor få mannfolk som holder seg bra når de blir eldre! Ingen hårfasong, alderstillegg kroppslig og gusten hud... De eneste på sendingen som holdt seg bra var en politiker og mannfolk i sportsreportasjene. Så kvinner, det er naturlig å endre seg med alder og barn - men vi er jammen ikke de eneste som forfaller! Var flere flotte damer å se, enn menn. Kvinner, om de legger på seg eller blir slappere, tror jeg likevel er flinkere til å kle seg, pynte seg, vaske(!) seg og generelt gjøre det beste ut av seg, enn menn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig store forskjeller. Og noe er genetisk. 

Jeg har en kollega som er 56. Hun har født 2 barn. Men makan til ungjentepupper skal man lete lenge etter selv hos damer som er mye yngre. Hun trener litt, men er ikke noe treningsfanatiker. 

Vi spøker om det: Hos oss snakker vi ikke om "når Dovre faller". Men vi snakker om når puppene til X får smake tyngekraften. Og nei, dette er ikke #metoo, bare snakk oss damer imellom. 

Anonymkode: ce9fb...f3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig store forskjeller. Og noe er genetisk. 

Jeg har en kollega som er 56. Hun har født 2 barn. Men makan til ungjentepupper skal man lete lenge etter selv hos damer som er mye yngre. Hun trener litt, men er ikke noe treningsfanatiker. 

Vi spøker om det: Hos oss snakker vi ikke om "når Dovre faller". Men vi snakker om når puppene til X får smake tyngekraften. Og nei, dette er ikke #metoo, bare snakk oss damer imellom. 

Anonymkode: ce9fb...f3b

Så du har sett puppene til kollegaen din? Dvs uten klær/bh?

Anonymkode: e70fa...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan like godt få barn, for gammel og sliten blir alle uansett. Hvis en lever så lenge... 

Anonymkode: 19eda...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2017 den 0.11, AnonymBruker skrev:

Her spratt kroppen min rett tilbake, og med unntak av litt tommere pupper (ned to cupstr), kan man ikke se at jeg har fått barn.

Derimot har innstillingen min til utseendet mitt endret seg, jeg GIDDER rett og slett ikke å legge like mye innsats i å t meg ut som før. Nå går jeg gjerne på butikken  uten sminke, foretrekker komfortable klær og sko, og sparer hæler og kjoler til spesielle anledninger. Men når jeg gjør den innsatsen er jeg like hot.

Føler bare livet handler om mer enn å se bra ut nå. Og selv synes jeg det er en bra ting. :)

Anonymkode: a35a4...98a

#word!

Nå prioriterer jeg heller en varm kaffe på morningen enn perfekt øyenskygge 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, har ikke merket noe på kroppen eller utseende, syns det ble bedre etter at jeg fikk barn.

Anonymkode: 10500...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.12.2017 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Ikke nødvendigvis, men utseende forfaller om man er sliten eller trist og lei. Jeg liker ikke bilder av meg da eldstemann var baby til 2 år. Ser forferdelig ut. Var ikke lykkelig, og utslitt. Ser man bilder av meg fra gutten var 2 år og oppover noen år var jeg på mitt vakreste. Da hadde jeg forlatt hans far. Dessverre fikk jeg igjen barn med en egoistisk mann, og er ikke så lykkelig lenger. Det synes! 

Anonymkode: 8345f...b7a

Menn gjør faktisk kvinner ulykkelig. Tuller ikke heller. Liker menn svært godt og å være forelsket - men in the END så ødelegger menn mye for kvinner.

Anonymkode: 4b174...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn gjør faktisk kvinner ulykkelig. Tuller ikke heller. Liker menn svært godt og å være forelsket - men in the END så ødelegger menn mye for kvinner.

Anonymkode: 4b174...719

Egoistiske personer ødelegger for andre. Ikke alle menn er egoistiske, samme gjelder kvinner. 

Anonymkode: 0a818...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...