Gå til innhold

Forfaller utseendet når man får barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noe man må regne med. Syntes så mange mødre ser veldig slitne ut, og det er jo forståelig!!!! 
Men hører også venner snakke om kroppslige forandringer som graviditetshormonene har gjort, som oftere underlivssopp, mye tynnere hår, fetere hår, styggere tannkjøtt, mer gusten hud, ødelagt underliv, posete hengepupper selv når amming er ferdig, hemoroider, luft i magen osv. Er det noe som skjer med flesteparten, og er det pga hormoner og den påkjenningen kroppen er igjennom, eller pga det slitet og stresset det er med barn og våkenetter? 
Merker du at utseendet forandret seg og forfalt etter du ble mor? På hvilken måte? Jeg er mest redd for å miste hår og få stygg hud og blasse hengepupper... 

Anonymkode: 32a1b...acb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan skrive under på hengepupper! Heldigvis har jeg små pupper, hvis ikke hadde de hengt nede på magen. Ellers ingen store forandringer, litt rynker siden jeg er 35 (begynnende rynker). Og hemoroider har jeg hatt, men er ikke plaget lenger. Og litt magefett da, selv om jeg ellers er slank. 

Anonymkode: 94753...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men bare midlertidig. Når ungen sover ordentlig og man får tid til å sove, stelle seg ordentlig og trene som før så er man tilbake igjen. Normalt å se sliten ut når man er i underskudd på søvn i måneder på måneder. 

Anonymkode: 48012...4f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta et år før hormonene er på "plass" igjen. Ja, kroppen forandrer seg. Det gjør den også pga at man faktisk blir eldre også....

Anonymkode: 92b09...617

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandringer er helt normalt! Jeg fikk tjukt fint bølgete hår i graviditetene, nå er det livløst og slapt, og jeg må bruke produkter i det. Ellers har ikke min kropp forandret seg så veldig. Blitt mer stram pga 3 aktive barn under 6år som man løper etter dagen lang.. 😂 

 

Jeg sminker meg mer nå med barn, enn før. Rett å slett for å se bedre ut, og mer våken ut.. I tillegg bruker jeg skikkelige renseprodukter. En liten hverdagsluksus i en travel dag. Så sånn sett har jeg nok blitt bedre enn før. 

Anonymkode: 057dd...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet masse hår etter fødsel, men det vokste ut igjen. Har veldig tykt hår fra før, så for meg gjorde det ikke noe at det ble tynnere. Fikk fetere hår - løste/løser det med bleke striper i håret.

Magen er slappere, fått mere heng. Har noen ekstra kilo fra før så det har nok litt å si.

Underlivet er ikke ødelagt selv om jeg måtte sy mye. Knipeøvelser! 

Puppene henger mere.

Har fått en hemoroide.

Tannkjøttet er ikke stygt. Ikke luft i magen og ikke stygg hud. 

Bruker macara, eyeliner og ordner håret før jeg går ut døra, må se ok ut før jeg treffer andre mennesker. 

Alt i alt så bryr jeg meg ikke hvordan kroppen har blitt. Jeg har født verdens nydeligste lille vesen, synes jeg selv. Hun er så verdt det.

Anonymkode: 27652...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig individuelt, så umulig å si på forhånd.

Tror det er genetisk om man får strekkmerker o.l  Pupper endrer seg forskjellig. Mine, veldig små, er like som for 20 år siden da jeg var i tjueårene. Min venninne, som hadde litt større, og utrolig fine, pupper, de ble litt tomme etter to barn. Men de er fortsatt fine, bare ikke like perfekte som før. En annen venninne som hadde ganske små, ble hengete, fordi de vokste til fjell under graviditeten. Men hun la på seg mye også. Ødelagt underliv har ingen av mine venninner fått, håper virkelig ikke det er vanlig.

Ellers kommer mye an på deg selv, hva du LAR forfalle! Noen dytter i seg bare drittmat og slutter å trene. Hvilket er forståelig i en periode, men klart kjipt i lengden. 

 

Anonymkode: 946a2...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Men ikke fordi jeg er sliten. Det er graviditeten som her gjort det. Blant annet strekkmerker på sidene. Litt mer heng på magen (ser nesten ut som det skyldes keisersnittarret), keisersnittarr, noen ekstra kg, og håret er verst. Fikk KJEMPEVIKER 3 mnd etter fødsel. Det begynner å vokse ut nå, men mister fortsstt hår 15 mnd senere.. går ikke ann å ordne håret lenger, så det blir som regel strikk. Er ellers flink til å stelle meg, så jeg ser nok ikke ut som en sliten mor(tror jeg). Men at jeg har fått mer "mammalook", jepp..

Anonymkode: 9991c...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemorider, mer heng i bryst og overflødig hud på magen er helt normalt, det sier seg selv. Andre ting er jo også individuelt, men klart kroppen endres litt når man lager et nytt menneske inni magen, som stekker hud og organer, og presses ut, - + alt stresset i starten etter fødsel. 

 

Hemoridene har blitt til marisker, og er ikke så plaget, selv om kaviartjerna ikke ser like fab ut
Har heldigvis ganske små pupper, så ble ikke så "krise"
Trener mye, og det hjalp på magen såklart, er tynn, men har overflødig hud fortsatt. Vurderer bukplastikk

Anonymkode: 09b34...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan ha mye med alder å gjøre. Jeg var ung da jeg fikk barn og kroppen min forandret seg ikke i det hele tatt. Jeg ble slank igjen med en gang, puppene forandret seg heller ikke. Er man eldre da barna kommer, sliter man nok mer med kroppen etter svangerskap og fødsel.

Anonymkode: 34fea...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om det er noe man må regne med. Syntes så mange mødre ser veldig slitne ut, og det er jo forståelig!!!! 
Men hører også venner snakke om kroppslige forandringer som graviditetshormonene har gjort, som oftere underlivssopp, mye tynnere hår, fetere hår, styggere tannkjøtt, mer gusten hud, ødelagt underliv, posete hengepupper selv når amming er ferdig, hemoroider, luft i magen osv. Er det noe som skjer med flesteparten, og er det pga hormoner og den påkjenningen kroppen er igjennom, eller pga det slitet og stresset det er med barn og våkenetter? 
Merker du at utseendet forandret seg og forfalt etter du ble mor? På hvilken måte? Jeg er mest redd for å miste hår og få stygg hud og blasse hengepupper... 

Anonymkode: 32a1b...acb

Må dessverre bare svare ja.😢

Anonymkode: 4b174...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, litt forandring ble det (har fått to stk på to år), men ikke så mye som jeg "fryktet". Minstemann er 6 mnd. 

Veier 5 kg mer. Har fått litt bredere hofter og gått opp én tomme-størrelse i jeans. Puppene er større, men mykere. Litt slappe lår. Har ekstra magefett. Normal nedentil. Røyter ekstremt - ser ut som det ligger ei rotte i vasken hver gang jeg børster håret, men håret ser greit ut enda. Fått linjer under øynene. 

Ellers er alt som før. Og huden er faktisk penere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, men utseende forfaller om man er sliten eller trist og lei. Jeg liker ikke bilder av meg da eldstemann var baby til 2 år. Ser forferdelig ut. Var ikke lykkelig, og utslitt. Ser man bilder av meg fra gutten var 2 år og oppover noen år var jeg på mitt vakreste. Da hadde jeg forlatt hans far. Dessverre fikk jeg igjen barn med en egoistisk mann, og er ikke så lykkelig lenger. Det synes! 

Anonymkode: 8345f...b7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det er veldig idividuelt. Mange ser faktisk bedre ut etterpå.

Anonymkode: 33962...b03

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her spratt kroppen min rett tilbake, og med unntak av litt tommere pupper (ned to cupstr), kan man ikke se at jeg har fått barn.

Derimot har innstillingen min til utseendet mitt endret seg, jeg GIDDER rett og slett ikke å legge like mye innsats i å t meg ut som før. Nå går jeg gjerne på butikken  uten sminke, foretrekker komfortable klær og sko, og sparer hæler og kjoler til spesielle anledninger. Men når jeg gjør den innsatsen er jeg like hot.

Føler bare livet handler om mer enn å se bra ut nå. Og selv synes jeg det er en bra ting. :)

Anonymkode: a35a4...98a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en del andre faktorer enn selve graviditeten og.

Man har jo blitt eldre, kanskje to år om en regner med ammingen. Mange får jo flere barn relativt tett og. 

Som småbarnsforeldre er man gjerne litt mindre opptatt av utseende, det gjelder jo begge kjønn. Ungene blir prioritert og eget utseende får bli som det blir. 

I tillegg er det vanskeligere å være like aktiv som før. For mange kommer jo barna relativt snart etter at man har flyttet sammen med partneren. Så fra å være alene, med masse tid til seg selv, så er det er  en familie som krever mye tid.

Disse og flere faktorer gjør at småbarnsforeldre "forfaller", ikke bare mødrene men også fedre. 

Jeg ligger her på sofaen og er et godt eksempel på det :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke for min del iallfall. Har fått 3, snart 4 barn. Er like slank som før jeg fikk barn. Har ingen strekkmerker, ingen hengepupper. Er 37 år, og føler meg like fin som da jeg var 20. Mannen min synes at jeg er vakker :) 

Anonymkode: 028cb...2ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Jeg er mer fornøyd nå enn før to tette svangerskap, go figure.. men jeg synes det var en super følelse etter svangerskapene å få eie kroppen min igjen. Og gjøre akkurat hva jeg vil uten begrensninger. Så jeg brukte kroppen ganske enkelt veldig mye etterpå og gikk mange turer både opp og ned i bratte turområder, og ble mye fastere enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for min del iallfall. Har fått 3, snart 4 barn. Er like slank som før jeg fikk barn. Har ingen strekkmerker, ingen hengepupper. Er 37 år, og føler meg like fin som da jeg var 20. Mannen min synes at jeg er vakker :) 

Anonymkode: 028cb...2ca

Samme her, men jeg har "bare" fått to barn.

Anonymkode: 34fea...872

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen forfaller personligheten. Har to venninner som ble sure og strenge etter de fikk barn.

Anonymkode: ac595...5a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...