Gå til innhold

Celleprøve hos mannlig fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått ny fastlege.

Er også 27 år gammel og aldri hatt celleprøve.

Så innser jeg virkelig virkelig må få tatt dette nå. 

Men føler det er litt kleint å aldri møtt fastlegen før og nå skal første time ha celleprøve.. Synes kanskje det er litt kleint å skulle ha celleprøve hos en mannlig fastlege også. Men.. 

Hva er vanlig ? 

Har du hatt celleprøve hos mannlig fastlege ??

Anonymkode: e8f59...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig, herregud. Hvorfor skulle det vært et problem? Han er lege, han har garantert sett tusen vaginaer før din - og han kommer ikke til å ofre den en tanke. 

Anonymkode: 3239c...f66

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å ta celleprøve hos mannlig fastlege. Akkurat like vanlig som det er å ta blodtrykket hos mannlig fastlege. 

Anonymkode: 0cd5a...f6b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange celleprøver og gynekologiske undersøkelser både privat og på sykehus. Det er mange forskjellige leger som har vert nedi der, både mannlige og kvinnelige. Men den aller flinkeste er fastlegen min :)

Ikke gru deg, han har sett mange underliv og han tenker ikke at "det første møtet med denne pasienten er en celleprøve". :)

Anonymkode: 0c632...051

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

min mannlige fastlege unngår det. Irriterende egentlig. Han henviser meg til gynekolog og da får jeg ikke tatt prøven på 4 mnd. eller noe....

Anonymkode: 1b653...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

min mannlige fastlege unngår det. Irriterende egentlig. Han henviser meg til gynekolog og da får jeg ikke tatt prøven på 4 mnd. eller noe....

Anonymkode: 1b653...2d5

Da ville jeg insistert hardere på at han skal ta den. Og skiftet fastlege om han nektet. Det der er ikke ok. 

Anonymkode: 0cd5a...f6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da ville jeg insistert hardere på at han skal ta den. Og skiftet fastlege om han nektet. Det der er ikke ok. 

Anonymkode: 0cd5a...f6b

Det kan være fordi han ikke kan det eller ikke gjør det riktig? Hadde stolt mer på en fastlege som så sine begrensninger. 

Anonymkode: 3239c...f66

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være fordi han ikke kan det eller ikke gjør det riktig? Hadde stolt mer på en fastlege som så sine begrensninger. 

Anonymkode: 3239c...f66

Om legen ikke kan noe så grunnleggende og enkelt, så er det desto større grunn til å bytte lege. En celleprøve er IKKE vanskelig, og en såpass basis ting å kunne at det er skandaløst om legen ikke kan ta noe sånt. 

Anonymkode: 0cd5a...f6b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du synes det er ubehagelig, bestiller du time hos en privat gynekolog. Det er litt dyrt, men du får time nesten på dagen. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min gjør også det. Stress pga situasjonen,kommer aldri til å like å ta den. At det er mann eller kvinne spiller ingen rolle. De skal være profesjonelle. 

Blir akkurat det samme å gjøre det på sykehus. Du kjenner sannsynligvis ikke gynekologen der heller? 

Anonymkode: 3a936...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke til min mannlige fastlege for å ta underlivsundersøkelser, kommer ikke på tale. Ikke fordi jeg tror at han tenker noe rart, men fordi jeg synes det er ubehagelig. Det er så mye annet jeg har vært der for, kjenner jeg rødmer bare på tanken å se han i øynene igjen etterpå om jeg skulle ha tatt celleprøver hos han.

Jeg går til privat gynekolog, mye bedre. Da kan jeg velge hvem jeg vil og jeg er kun der for akkurat den undersøkelsen, ikke alt mulig annet rart. I tillegg er gynekologer flinkere og ikke minst, de har UL, så får man en bedre undersøkelse av livmor og eggstokker. 

Anonymkode: b3e9a...e86

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går ikke til min mannlige fastlege for å ta underlivsundersøkelser, kommer ikke på tale. Ikke fordi jeg tror at han tenker noe rart, men fordi jeg synes det er ubehagelig. Det er så mye annet jeg har vært der for, kjenner jeg rødmer bare på tanken å se han i øynene igjen etterpå om jeg skulle ha tatt celleprøver hos han.

Jeg går til privat gynekolog, mye bedre. Da kan jeg velge hvem jeg vil og jeg er kun der for akkurat den undersøkelsen, ikke alt mulig annet rart. I tillegg er gynekologer flinkere og ikke minst, de har UL, så får man en bedre undersøkelse av livmor og eggstokker. 

Anonymkode: b3e9a...e86

Samme her. Har ellers en god tone med fastlegen min, men når det kommer til underlivsundersøkelser så synes jeg det er greiest at det blir gjort av noen jeg aldri møter igjen :P 

Anonymkode: 6ce10...373

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar celleprøver hos min mannlige fastlege. Det er selvfølgelig ikke kleint, han er lege, og jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor det skulle være ubehagelig å gå til samme lege for flere ting. Det er ikke akkurat merkelig at kvinner også kan få halsbetennelse og influensa og det er ikke som om legen sitter og ser for seg underlivet ditt, som han så i tre minutter for to år siden, mens han sjekker blodtrykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tatt hos mannlig fastlege(som måtte ha med deg helsesekretæren som «følge»- det var ikke kjekt. Holder at en ser nedi der.  har nå kvinne som jeg også har tatt hos. På deres legekontor går alle til den kvinnelige fastlegen selvom de har mann som fastlege på legekontoret. Du kan ønske deg inn til en annen v. Legekontoret.

Anonymkode: dc7b6...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kvinnelig fastlege, men foretrekker å gå til gynekolog for celleprøve.

Anonymkode: 5bfb8...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...