Gå til innhold

Hva kan skje dersom jeg fester, spiller musikk og gamer på natten når...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

det er samboer som eier leiligheten vi bor i? H"n kjøpte leiligheten og jeg flyttet inn, og nå har vi fått klager fra styret i sameie på nattebråk. Samboer er oppgitt og det er jeg også. Får vi ikke lov til å leve normalt på natten i vår egen leilighet?! Drittnaboer!

Anonymkode: 641b2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er samboer som eier leiligheten vi bor i? H"n kjøpte leiligheten og jeg flyttet inn, og nå har vi fått klager fra styret i sameie på nattebråk. Samboer er oppgitt og det er jeg også. Får vi ikke lov til å leve normalt på natten i vår egen leilighet?! Drittnaboer!

Anonymkode: 641b2...79e

Joda.

Anonymkode: b1fd1...d40

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss får man varsel om utkastelse etter tre ganger, heldigvis! 

Anonymkode: 27a70...038

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leve normalt på natten? Altså å sove? Jo da, det får man lov til. 

Å feste, spille musikk og game er ikke å leve normalt på natten.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Leve normalt" er å følge reglene i borettslaget. Det "normale" er å sove om natten, og følge normal folkeskikk som er å respektere regelverket (som man har skrevet under på og forpliktet seg til å følge når man kjøpte). 

Får dere mange skriftelige klager, kan dere faktisk kastes ut av borettslaget. Det skjedde her vi bodde. Her ble de to umodne drittungene som bodde to etasjer under meg kastet ut, etter ørten skriftelige klager fra flere beboere. De bodde her under et år før de ble hevet på dør. 

Voks opp. 

Anonymkode: 5e1f8...da8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan kan de høre at du gamer? Med mindre veggene er syltynne og de kan høre tastaturet.
Festing og musikk er en ting men gaming? Skjønner ikke den.

Så lenge du er stille kan du gjøre hva f du vil på natta.

Anonymkode: cffbc...dd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er samboer som eier leiligheten vi bor i? H"n kjøpte leiligheten og jeg flyttet inn, og nå har vi fått klager fra styret i sameie på nattebråk. Samboer er oppgitt og det er jeg også. Får vi ikke lov til å leve normalt på natten i vår egen leilighet?! Drittnaboer!

Anonymkode: 641b2...79e

Du har aldri før bodd i sameie eller i borettslag? Har du lest husordensreglene? :lete:

Anonymkode: c164b...c48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utkastelse?? De kan ikke bare kaste oss ut vi eier jo leiligheten!

Anonymkode: 641b2...79e

Endret av lillesky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan kan de høre at du gamer? Med mindre veggene er syltynne og de kan høre tastaturet.
Festing og musikk er en ting men gaming? Skjønner ikke den.

Så lenge du er stille kan du gjøre hva f du vil på natta.

Anonymkode: cffbc...dd4

Jeg har subwoofer påkoblet systemet mitt. Dritkult med mye lyd. Bygningsmassen er i tre og vi hører når naboer er på dass.

Anonymkode: 641b2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har subwoofer påkoblet systemet mitt. Dritkult med mye lyd. Bygningsmassen er i tre og vi hører når naboer er på dass.

Anonymkode: 641b2...79e

Og da vet du nok at den støyen du lager er sjenerende for naboene?

Anonymkode: c164b...c48

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har subwoofer påkoblet systemet mitt. Dritkult med mye lyd. Bygningsmassen er i tre og vi hører når naboer er på dass.

Anonymkode: 641b2...79e

Bruk øreklokker, ta hensyn til dine naboer

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle oppegående mennesker, vet at da man bor i leilighet, så har man regler å følge og naboer og ta hensyn til. Ellers blir man faktisk kastet ut, selv om man eier. Skal man holde på sånn som du gjør, så er man så smart, at man skaffer seg ett hus som ligger vekk fra andre hus. Så kan du bråke og kose deg så mye du vil.

 

Anonymkode: c5f47...859

Endret av lillesky
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vår første leilighet så hvordan skal vi kunne vite dette?! Vi betaler jo husleie og ødelegger ingen ting!

Anonymkode: 641b2...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er samboer som eier leiligheten vi bor i? H"n kjøpte leiligheten og jeg flyttet inn, og nå har vi fått klager fra styret i sameie på nattebråk. Samboer er oppgitt og det er jeg også. Får vi ikke lov til å leve normalt på natten i vår egen leilighet?! Drittnaboer!

Anonymkode: 641b2...79e

Du har husordensregler å følge når du bor i flermannsbolig med naboer. Følger du ikke husordensreglene, så er styrets neste jobb å få stoppet den uakseptable støyen på natta. Andre folk kan faktisk trenge sin nattesøvn. Hvem som eier boligen betyr ingenting, fordi det er eieren som er ansvarlig for at husordensreglene følges og når de ikke følges må ta konsekvensene av klager, nemlig at dere blir enten kastet ut eller får pålegg om å fravike boligen og selge. 

Sånne bråkmakere er det ingen som vil ha til naboer, så skjerp deg eller finn deg en øde øy å flytte til. 

Anonymkode: 3c7cf...59b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vår første leilighet så hvordan skal vi kunne vite dette?! Vi betaler jo husleie og ødelegger ingen ting!

Anonymkode: 641b2...79e

Når man bor i leilighet med naboer vegg i vegg, så har dere felles regler å følge. Som man får vite om når man kjøper leiligheten. Ikke spill dum.. Støynivået skal dempes på kvelden, som regel etter 22/23. Vanlig prating, bruke badet osv, er jo lov. Men å dure på med mye lyd osv, er respektløst..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vår første leilighet så hvordan skal vi kunne vite dette?! Vi betaler jo husleie og ødelegger ingen ting!

Anonymkode: 641b2...79e

Dere ødelegger jo nattesøvnen for naboene.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss får man varsel om utkastelse etter tre ganger, heldigvis! 

Anonymkode: 27a70...038

i sameie???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎12‎.‎2017 den 9.27, AnonymBruker skrev:

 Utkastelse?? De kan ikke bare kaste oss ut vi eier jo leiligheten!

Anonymkode: 641b2...79e

Nei, i et borettslag eier du ikke leiligheten. Du eier boretten. Som ligger i navnet.

Og er du stille om natten får du gjøre hva du vil. Men normal nattero (ikke musikk og hyling mens man gamer) er som regel etter kl 22.

Bor du i blokk, kan alt høres.

Endret av lillesky
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...