Gå til innhold

Farge på saueskinn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket farge på saueskinn synes du er finest i stua? Link? Hvitt, grått, brun, svart, osv. .. ?

Har du saueskinn hjemme? Hvilken type og farge da? Lang, kort, krøllete, ekstra lang, krusete osv... ?

Liker du saueskinn i interiøret ditt? 

Ekte eller uekte?

Anonymkode: f8f62...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bruker saueskinn både ute og inne.  Nå på vinteren ligger de i stoler og benker ute på trappa.  Fordi huset er hvitt passer det med alle farger der.  Det er jærstoler rundt spisebordet vårt.  Om vinteren legger jeg saueskinn over setene.  Det er lunt og varmt.  Har farger i brunt og sort der. 

Jeg kjøper skinn av en lokal bonde,  Han driver med Norsk Villsau.  Pelsen er lang, og det er sauer som går ute hele året. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digger saueskinn. Om det er ekte eller ikke har ikke så mye å si. Liker alle slags farger, så lenge de er naturlige farger som de du nevnte i hovedinnlegget, og ikke "spreke" farger som rosa, grønt eller blått. :spy:

Men så kan man jo tenke på hva slags farger man har rundt. Har man en svart sofa, kan det kanskje være fint med et skinn som ikke også er svart (med mindre man ønsker et ensfarget uttrykk). Jeg er veldig glad i brune eller grå toner, rett og slett fordi at jeg føler jeg har for mye svart i huset fra før av, og fordi hvitt ser skittent ut så altfor fort. Men det er bare meg.

Akkurat nå har jeg bare saueskinn i foten av senga, men så fort jeg får muligheten er saueskinn definitivt på listen av ting jeg ønsker i hjemmet mitt. 

Anonymkode: a8f1c...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite ekte saueskinn her. Vurderer å bytte det ut med reinsdyrskinn. 

Anonymkode: 74447...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det finest med flere like i samme farge eller flere ulike i forskjellige farger? Tenkte da på ett hvitt, ett grått, ett brunt, ett beige, ett sort ol. Eller 5 i like farger feks. Hvitt som passer til alt?

Anonymkode: f8f62...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje det blir litt rotete med forskjellige farger? Litt mye kræsj? 

Anonymkode: f8f62...88e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere med saueskinn hjemme i stua her i kalde nord?

Anonymkode: f8f62...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingen flere med saueskinn hjemme i stua her i kalde nord?

Anonymkode: f8f62...88e

Jeg har et hvitt et i en liten grå sofa. Noen puter i tillegg. Det ser knallfint ut og er yndlingsplassen til hunden min :)

Anonymkode: 66fac...e23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et hvitt ganske korthåret nå men hadde et langhåret sort før. Har mye farger i stua så det passer egenlig best med et med farger, som jeg liker best også. Kunne tenke meg flere, men syns de er dyre så prioriterer det bare ikke...

Anonymkode: 11af8...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De koster 300 kroner på ikea, jula, rusta, noen på Biltema, spar kjøp og sikkert andre steder også. Jeg kjøper alle mine der billigst mulig.

Anonymkode: f8f62...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2017 den 7.59, AnonymBruker skrev:

Hvite ekte saueskinn her. Vurderer å bytte det ut med reinsdyrskinn. 

Anonymkode: 74447...ee9

Reinsdyr røyter noe helt sykt. Ville absolutt ikke anbefalt det altså...

Anonymkode: f22c6...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par hvite saueskinn fra ikea i to svarte lenestoler. Det passer egentlig ikke inn siden vi har ganske rene linjer på alt annet interiør, men siden katten har klort opp begge stolene og jeg ikke gidder å sy nye trekk blir det sånn. Stilen vår er uansett litt schizofren (tenk maksimalistisk minimalisme og monokrome pasteller), og saueskinn er veldig gode å sitte på.

 

Anonymkode: 58978...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...