Gå til innhold

Hva slags potetrett til ribbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags poteter serverer dere til ribbe på julaften? Jeg sliter med å finne noe godt og passende. Vanlige kokte poteter er helt uaktuelt å servere på selveste julaften. Første juledager spiser vi kalkun og serverer det da med fløtepoteter så det blir litt mye å servere to dager på rad. 

Anonymkode: 92e64...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke det svaret du søker, men her serveres kokte delikatessepoteter som mandelpotet eller ringerikspotet.

Anonymkode: bb33c...fcb

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det litt mye å servere det 2 ganger? noe som er så godt? :) Hvis du liker fløtepoteter så why not? 

Du kan jo også servere kålrabi stappe til ribbe

Eller potetmos med ost og hvitløk

Anonymkode: 59031...999

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags poteter serverer dere til ribbe på julaften? Jeg sliter med å finne noe godt og passende. Vanlige kokte poteter er helt uaktuelt å servere på selveste julaften. Første juledager spiser vi kalkun og serverer det da med fløtepoteter så det blir litt mye å servere to dager på rad. 

Anonymkode: 92e64...f2d

Mandelpoteter :ninuskapus: Ingen ting av poteter er bedre enn det til ribba  :spise: 

Anonymkode: 026f8...684

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser mandelpoteter til, synes det er helt sykt godt. Men om du ikke ønsker kokte poteter eller fløtepoteter, så hørtes potetmos/puré med hvitløk godt ut.

Anonymkode: 73a3c...522

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselbackte poteter er nydelige. Ingen i familien syns kokte poteter er noe godt.

Anonymkode: 81743...341

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløtegratinerte poteter til ribbe høres ut som smør på flesk. Bokstavelig talt. Men hasselbackpoteter kunne jeg dristet meg til, hvis jeg ikke hadde fått tak i mandelpoteter (til å koke) noe sted.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde med pommes frites i fjor, (frityr), ungene synes det var mye bedre så det blir nok det i år også. 

Anonymkode: 91b48...656

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløtegratinerte poteter er faktisk godt til fåreribbe, men har ikke smakt det til svineribbe. Likevel foretrekker jeg det tradisjonelle tilbehøret.

Anonymkode: efd9b...886

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må understreke at jeg ikke har smakt det, men fløtegratinerte poteter til svineribbe hørtes langt over grensen mektig ut. 

Hvis jeg var dere, og følte at jeg «måtte» hatt poteter i en eller annen form, ville jeg laget ovnsbakte potetbåter. Rett og slett så enkelt som å skrelle og dele poteter i båter, strø over litt salt og pepper og sette dem i stekeovnen slik at de får brun stekeskorpe. Jeg er ingen stor fan av kokte poteter selv, og spiser oftest mer lefse (som også er et potetprodukt) enn kokt potet til julematen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er jo kjemperedd for å tulle med julematen, men er jo flere måter å tilberede poteten på som helt sikker passer fint til ribbe:

potermos

Duchesse poteter

hasselbackpoteter

rasperisk

pommes noisette

potet i form(tynne skiver men ikke føte)

Saltbakte poteter

potetpai ALA denne

evt røsti

Anonymkode: 81aef...b43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det blir for tungt med ost/melk i samme måltid som det kjøttet. Jeg syns kokte poteter og kålrotstappe er helt fantastisk til, har aldri hatt noe annet.

Anonymkode: 3afbe...678

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være mandelpoteter. Og selvsagt kålrotstappe vedsiden av. 

Anonymkode: 92d4a...759

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde med pommes frites i fjor, (frityr), ungene synes det var mye bedre så det blir nok det i år også. 

Anonymkode: 91b48...656

:overrasket:

Anonymkode: c830f...992

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandelpoteter er julepoteter over slle poteter. Vil du ikke ha dem kokt så får du stappe dem, da.

Anonymkode: 8ee44...f38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...