Gå til innhold

Er det dette som er tungetale?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det du linker til er på over 1 time og 45 minutter. Skal vi sitte og se på dette i 1 time og 45 minutter for å svare på spørsmålet ditt? 

Og nå etter 7 minutter, orker jeg ikke mer. Religiøse gærninger fikser jeg bare ikke. Enten de tror på det ene eller det andre. 

 

Anonymkode: 19a59...aa3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du linker til er på over 1 time og 45 minutter. Skal vi sitte og se på dette i 1 time og 45 minutter for å svare på spørsmålet ditt? 

Det holder om du ser det første minuttet.

Anonymkode: f92d5...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, etter å ha hørt på den bablingen i starten ventet jeg bare at han skulle sprenge seg selv i lufta eller noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Vær forsiktig med tungetale,!!!!

Anonymkode: 9970f...2bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være tungetale, det kan være falskt, det er veldig vansklig å vite. 

Noen bruker tungetale som en bønn, der ordene som kommer ut av munnen viser det indre du ber om som du ikke kan sette ord på, og gud forstår. En annen form for tungetale er når det er en nådegave der det en sier er et budskap fra gud, der noen andre med nådegave for tolking, kan videreformidle budskapet. Her må en også være veldig kritisk.

Gikk ikke inn på linken, men i og med at den varer så lenge, kan det være den "bønneformen" jeg beskrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ramset opp tall en gang når jeg "zona" ut da noen spurte hva klokka var. Hadde rett på minuttet. Var det tungetale? :P

Anonymkode: 6e3c2...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på Nguyen i MDG. Hun har ofte tungetale på TV. Der kommer det bare masse ord ut av munnen på henne. Uten noen som helst mening. Ligger også en del på youtube. Samme gjelder forøvrig Skei Grande ;)

Anonymkode: 244cd...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er tungetale. Fikk frysninger nedover ryggen med en gang...

Endret av ~white lady~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2018 den 0.46, Smilii skrev:

Det kan være tungetale, det kan være falskt, det er veldig vansklig å vite. 

Noen bruker tungetale som en bønn, der ordene som kommer ut av munnen viser det indre du ber om som du ikke kan sette ord på, og gud forstår. En annen form for tungetale er når det er en nådegave der det en sier er et budskap fra gud, der noen andre med nådegave for tolking, kan videreformidle budskapet. Her må en også være veldig kritisk.

Gikk ikke inn på linken, men i og med at den varer så lenge, kan det være den "bønneformen" jeg beskrev.

En mann tolket en bekjent sin tungetale en gang,noe som fikk fatale følger for henne og familien. Er veeeldi skeptisk til tungetale, hvorfor i alle verden trenger man noe så rart

Vanlig språk/tanker når best frem til Gud uansett. Hold dere laaaangt unna!! 

Anonymkode: 9970f...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En mann tolket en bekjent sin tungetale en gang,noe som fikk fatale følger for henne og familien. Er veeeldi skeptisk til tungetale, hvorfor i alle verden trenger man noe så rart

Vanlig språk/tanker når best frem til Gud uansett. Hold dere laaaangt unna!! 

Anonymkode:

Anonymkode: 9970f...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at det er ekte, men det er mange folk som er innesperret på asyl som også snakker, roper og skriker sånn. Vanskelig å vite hvem som er mentalt forstyrret av dem. 

Anonymkode: d3094...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorvidt dette er ekte tungetale, kommer an på hvem man spør.
Ifølge pinsemenigheten, ja.
Ifølge Bibelen, nei. Jeg velger å tro på Bibelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tungetale: asølfhashkpf asøldjfaskhfah asdfas asdfgg adfgokjhiouer sdflkøjzfghjnasdf adfgnojasdfopjoh pasfkhasdf adsfgg   ergsdfgsdfg   agfsadfgsdfgsgg dagsfdgsdg dfgsdgsg sdghsgsdfgh  gmgkgkt ødlgjd dmkgdojgd fgsd  esdfg g dsfgsdgojk sdlgkjsdfgåp sdfom åppuiølsd!!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev:

En mann tolket en bekjent sin tungetale en gang,noe som fikk fatale følger for henne og familien. Er veeeldi skeptisk til tungetale, hvorfor i alle verden trenger man noe så rart

Vanlig språk/tanker når best frem til Gud uansett. Hold dere laaaangt unna!! 

Anonymkode: 9970f...2bf

Hvilke fatale følger?

Anonymkode: 0a54e...74f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/23/2018 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Mulig at det er ekte, men det er mange folk som er innesperret på asyl som også snakker, roper og skriker sånn. Vanskelig å vite hvem som er mentalt forstyrret av dem. 

Anonymkode: d3094...780

Tenker de er mentalt forstyrret alle som en.

Anonymkode: 0f2b4...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 1/17/2018 at 9:59 PM, ~white lady~ said:

Ja, det er tungetale. Fikk frysninger nedover ryggen med en gang...

Hvordan kan du høre at det er tungetale? Jeg fikk ikke frysninger, jeg hørte bare «shaaddaalaallaanaddadashiiimmimininini»,litt som når vi som unge gutter latet som vi snakket fremmede språk.

Er genuint nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, puppi skrev:

Hvordan kan du høre at det er tungetale? Jeg fikk ikke frysninger, jeg hørte bare «shaaddaalaallaanaddadashiiimmimininini»,litt som når vi som unge gutter latet som vi snakket fremmede språk.

Er genuint nysgjerrig :)

Jeg vokste opp i pinsebevegelsen og har også talt i tunger selv. Selv om det er lenge siden kjente jeg igjen "språket". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke fatale følger?

Anonymkode: 0a54e...74f

At ei som var i et voldelig forhold skulle bli,katastrofe for ungene og

Anonymkode: 9970f...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/4/2018 at 10:40 AM, ~white lady~ said:

Jeg vokste opp i pinsebevegelsen og har også talt i tunger selv. Selv om det er lenge siden kjente jeg igjen "språket". 

Er det også slik at du forstår hva han sier? Kunne oversatt til norsk?

Hvorfor er det skremmende? Ville tro Guds ord var gode å høre?

Fortsatt genuint nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...