Gå til innhold

Hva er jule-fargene...


MammaMums

Anbefalte innlegg

.. dine?

De type "jule-fargene" som setter deg i stemning? Sånn på f.eks julegardinene dine, duker og sånt? 😍

Jeg ble nemlig litt overrasket over meg selv her, for da jeg begynte å tenke på dette; så tenkte jeg Rødt&Grønt! Det sammen; jo-der var nok "julete" for meg...

Men, så hang jeg opp gardinene, tok frem dukene- og fikk en liten a-ha opplevelse. Det er jo ikke Rød&Grønn - men Rød&Hvit 😍😍

Det gjør visst susen for meg🙊🙊

Hva med deg? 

Fredelig førjulstid, alle sammen😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt, hvitt, sølv, og lilla er farger jeg forbinder med advent/jul 😊

Anonymkode: 42cea...03b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilla og hvitt symboliserer advent, mens rødt, grønt, gull og sølv symboliserer julen for meg :hjerte: Salig blanding av alt her hjemme nå :laugh:

Anonymkode: 7fbb4...b27

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt, hvitt og sølv her også. Og litt gull. Grønt kommer gjennom juletreet. 

Men jeg oppdaget til min overraskelse at jeg bruker mer burgunderrødt enn den litt oransje-fargede typiske jule-røde fargen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har før likt best hvitt, grønt og sølv til jul, 90% av julepynten min er den kombinasjonen. Hvis noen så Halvor Bakkes «Eventyrlig jul» på torsdag, så har jeg veldig mye likt.

Men jeg oppdaget museumsbutikken til Eidsvollsbygningen i forfjor, og falt pladask for den tradisjonelle julepynten deres. Etter det har det nok kommet en del rødt og gull inn i miksen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilla og sølv til advent, rødt, gull og grønt til jul. 

Har ikke julegardiner (har kun gardiner på soverom, ikke stue og kjøkken). Juleduken min er rød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt og grønt. Synes den moderne hvite julepynten, hvor alt er hvitt er helt grusom.

Anonymkode: 6bd57...462

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt og grønt gjelder her hjemme. Hvit pynt får ikke komme inn døra. 

Anonymkode: 54439...abd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt på duker og gardiner, grønt i tre og kranser, og ellers er jeg veldig glad i sølv! Vi har sølvkuler på treet og div annen pynt i sølv :) 

Anonymkode: 524df...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, MammaMums skrev:

.. dine?

De type "jule-fargene" som setter deg i stemning? Sånn på f.eks julegardinene dine, duker og sånt? 😍

Jeg ble nemlig litt overrasket over meg selv her, for da jeg begynte å tenke på dette; så tenkte jeg Rødt&Grønt! Det sammen; jo-der var nok "julete" for meg...

Men, så hang jeg opp gardinene, tok frem dukene- og fikk en liten a-ha opplevelse. Det er jo ikke Rød&Grønn - men Rød&Hvit 😍😍

Det gjør visst susen for meg🙊🙊

Hva med deg? 

Fredelig førjulstid, alle sammen😊

Rød, grønn, hvit, sølvfarget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rødt, grønt,gull og sølv, på juletreet så syntes jeg det er fint med inslag av rosa, og hvitt også

Anonymkode: 8b622...fb5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adventstidas farge er lilla, og julas farger er rødt og grønt. Jeg elsker lilla, så nå kan jeg endelig ta ut lilla-dillaen min skikkelig. I kirkeåret er forøvrig lilla både fargen for advent og fastetiden. I begge tilfelle brukes fargen i forbindelse med ventetida til en høytid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rødt, grønt,gull og sølv, på juletreet så syntes jeg det er fint med inslag av rosa, og hvitt også

Anonymkode: 8b622...fb5

Hmm rosa var jo litt edgy og kult

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt i form av små juletrær i porselen, hvite blomster som hyasinter og amaryllis, litt sølv i form av gammeldags julestjerne og glittergirlandere, grønt i form av grener og blader, brunt i form av kongler i ulik form.

Rødt, lilla, rosa, blått eller gull er ikke jule/adventfarger for meg. Nisser og engler er helt ut.

Men kunne hatt et brunt dådyr i porselen sammen med levende lys.

Anonymkode: dd006...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødt, grønt (treet og granbar som brukes til dekorasjoner), sølv, gull, hvitt

Anonymkode: 014ac...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...