Gå til innhold

Ost og kjeks i julegave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre liker ost og kjeks. Fikk høre at de ønsket seg det til jul.

Hvilke oster og kjeks er vanlig å bruke?

Jeg skal kjøpe dette nærmere jul, da de syns druer og rød paprika var godt ved siden av.

Jeg tenker å kjøpe både grønne og blå druer. Av ost så blir det disse smøre ostene med ananas, pepper, spansk pepper. Kanskje en vanlig hvitost, brunost?

Av kjeks så tenkte jeg Tuc, kaptein, frokostkjeks.

Har dere andre forslag å komme med? De vil ikke ha vin, de drikker ikke det.

Anonymkode: ea0ab...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg ville vært litt mer avansert i matvalgene...hva med en grotteost fra Hitra og en Kraftkar (kåret til verdens beste ost) fra Tingvoll? Og så en Chevre. Hvis du bor nær en delikatessebutikk, har de sikkert mange andre gode forslag og kanskje også noen gode kjeks. 

Anonymkode: 7731a...9e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også ha kjøpt litt finere ost og kjeks, ikke de hverdagslige fra rema til ti kr boksen, det er ikke julegave mat. 

Også må du tenke på oppbevaring, osten kan jo ikke akkurat ligge under juletre☺

Anonymkode: b86bf...cf9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg ville vært litt mer avansert i matvalgene...hva med en grotteost fra Hitra og en Kraftkar (kåret til verdens beste ost) fra Tingvoll? Og så en Chevre. Hvis du bor nær en delikatessebutikk, har de sikkert mange andre gode forslag og kanskje også noen gode kjeks. 

Anonymkode: 7731a...9e3

Akkurat den tror jeg ikke TS skal begynne å lete etter for den har vært utsolgt "overalt" siden kåringen ;) Men ellers er jeg enig i at TS bør se om h*n ikke finner litt mer spennende oster. Vanlig brunost og hvitost ville jeg nok ha styrt unna, evt. ha funnet noen litt mer eksklusive varianter, men går man innom en butikk med ostedisk (For eksempel Meny) finnes det mye å velge i. Bl.a. er en del av ostene fra "Den Blinde Ku" gode uten at de blir så spesielle i smaken at mange ikke vil like dem uten en viss tilvenning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjempefin gave!! Men enig med de andre. Styr unna Tine smøreost. Gå inn på en litt velassortert butikk som har betjening i delikatessedisken, Meny har ofte det. Si hvor mye du vil spandere, og de vil kunne sette sammen et variert utvalg av stykker som de skjærer fra ostehjulene sine, og som passer sammen. Slike henvendelser er jo drømmen for en som kan og liker å jobbe med slikt. Litt tynne kjeks er godt til, styr unna de feite med alt for mye smør og salt. Det er osten som skal fremheves. Hmmm... Nå fikk jeg lyst til å ønske meg det samme selv. Men jeg vil ha MED vin da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ostedisken på meny/mega. Der er det mye godt. Smøreost og gul/brunost er ikke ost til julegave. Kjøp en god brie, camembert, blåmuggost, chevre og spør de som er i ostedisken etter tips. Kjøp gjerne druer og snakspaprika, men også fikengele og kirsebærsyltetøy som er veldig godt på ost. Mange butikker har en trepakk med ostesyltetøy som selges i ostedisken. Den er god :) 

Anonymkode: 6bcf3...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til kjeks så ville jeg kjøpt sætres tynne kjeks med rug eller spelt. Evnt kjøpt en storpakke med kjeks til ost. (Også fra sætre) 

Anonymkode: 6bcf3...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke drikker vin, kan du evnt slenge med en skikkelig digg eplemost fra polet. De har forskjellige slag. Da jeg var gravid drakk jeg ofte disse i sosiale sammenhenger og de er på høyde med vin vil jeg si :) 

Anonymkode: 6bcf3...bfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp heller færre og  finere ost og kjeks, enn flere av de hverdagslige dagligvare ostene og kjeksene, dersom det er økonomien det står på :) 

Anonymkode: b86bf...cf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...