Gå til innhold

Funnet drømmekjolen - men er ikke helt forlova


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært sammen en stund og nettopp kjøpt hus. Vi har også planlagt at vi skal gifte oss vår/sommer 2019. Jeg har nå funnet drømmebrudekjolen på finn.no, innenfor min priskategori. Det er bare et problem - han har ikke offisielt fridd. Det vet jeg han vil en gang i løpet av det neste halvåret, men han har jo ikke gjort det enda. 

Jeg er ikke redd for å skremme ham bort eller sånne ting, vi er jo praktisk talt forlova og vet at det er oss. Det er likevel noe med det å kjøpe brudekjole for tidlig som er litt uromantisk. Hvor stort blir det med det frieriet da, liksom? Han som er så ivrig på at det å fri er noe han skal gjøre. Jeg føler allerede at det på en måte "bare har blitt sånn" (ikke at det er noe dårlig med ærlige samtaler der man faktisk blir enig, men det er nå ikke akkurat eventyrlig romantisk). Det å kjøpe en nydelig brudekjole akkurat nå fordi den er billig er likevel kanskje i meste laget uromantisk? Eller direkte dumt (hva om jeg plutselig legger på meg masse!)? Eller kanskje det finnes helt andre grunner til at dette er noe jeg ikke bør gjøre? Men hva om jeg lar denne gå og aldri finner en like fin til samme pris? 

Kjør debatt! 

Anonymkode: 26e4f...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare kjøp den. Dere har jo uansett bestemt dere for å gifte dere?

Anonymkode: b836a...083

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke fortelle ham at du har kjøpt brudekjole? Så lenge du vet at dere skal gifte dere i fremtiden, hadde jeg fint kunnet kjøpe kjole og hengt den i et familiemedlems/venns skap. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og klare råd, dere! 

Hadde vært veldig deilig å ha den brudekjolekostnaden unnagjort. Nå hadde allerede ei annen prøvd kjolen, og bestemte seg for å kjøpe den mens jeg satt og tvilte, men da er jeg klar neste gang. 

Jeg hadde uansett ikke fått anledning til å prøve kjolen, og jeg tvilte egentlig like mye pga. det, så ikke kun fordi jeg ikke har forlovelsesringen klar. 

Har forøvrig nå også snakka med kjæresten om dette med brudekjole, så han vet (og er enig i at) jeg kan dra avgårde for å prøve brudekjole hvis den rette kjolen skulle dukke opp igjen. 

Hilsen TS :)

Anonymkode: 26e4f...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...