Gå til innhold

Krydderprodusenter forskjeller?


qwer4321

Anbefalte innlegg

De fleste butikkene selger Toro, Santa Maria eller Hindu krydder som jeg har sett. Da tenker jeg på vanlig krydder som pepper, karri og paprika. Er det noen som har en formening om noen av produsentene leverer bedre, mer smakfullt krydder enn andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste/ferskeste kryddereret får du som regel i asiabutikker. Billigere er det også.

 

Anonymkode: 962ef...d42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt over det, men det er sikkert forskjell på hva de forskjellige inneholder. Ikke at jeg har satt meg inn i det, men tror det ble tatt opp på Matkontrollen en gang

Anonymkode: 0e4da...601

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjeller på hvor "rent" krydderet er, om de tilsetter mye antiklumpemidler, eller tilsetter salt og andre smaksforsterkere. For eksempel "chili"-krydderet man kjøper på hindu/toroglass, det er bare litt chili, og mye salt og annet dritt. 

Jeg kjøper krydder fra innvandrersjapper, i store poser. Der får man rent chili, og det er helt villt mye billigere. 

Anonymkode: 90b31...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, qwer4321 skrev:

De fleste butikkene selger Toro, Santa Maria eller Hindu krydder som jeg har sett. Da tenker jeg på vanlig krydder som pepper, karri og paprika. Er det noen som har en formening om noen av produsentene leverer bedre, mer smakfullt krydder enn andre?

Mulig invandrerbutikkene har andre ting? Jeg kjøper i løs vekt hos "krydderdamen" på marked på Gran Canaria. Noe helt annet enn det vi får i Norske butikker. 

Anonymkode: f46d1...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på datomerkingen. Småpakninger med helt ferskt krydder er verdt høyere pris.

Anonymkode: e0945...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepper og paprika krydder kjøper jeg i innvandrerbutikkene. Av de merkene som selges i vanlige butikker synes jeg santa maria er best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om tilfeller der det har blitt funnet murstein (røde) i paprikakrydder. Vet ikke hvor utbredt det er i norge da, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man begynner å fundere på mye rart, men bra med mange svar fra dere. Jeg får variere mellom mange forskjellige krydderprodusenter så kanskje jeg finner en forskjell tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 05/12/2017 at 10:22 PM, qwer4321 said:

De fleste butikkene selger Toro, Santa Maria eller Hindu krydder som jeg har sett. Da tenker jeg på vanlig krydder som pepper, karri og paprika. Er det noen som har en formening om noen av produsentene leverer bedre, mer smakfullt krydder enn andre?

Foretrekker utledningsbutikkene. Ingen kjente merker men god kvalitet, stort utvalg og billigere.

Liker du paprika så må du nesten bare ha smoked paprika mhmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, John_Felipe skrev:

Foretrekker utledningsbutikkene. Ingen kjente merker men god kvalitet, stort utvalg og billigere.

Liker du paprika så må du nesten bare ha smoked paprika mhmmm!

Og chipotle :)

 

Anonymkode: f8ed6...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...