Gå til innhold

Beste håndkrem du har prøvd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken håndkrem er den beste du har prøvd? Gir den langvarig effekt eller bare så lenge du har den på?

Anonymkode: 40c53...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Decubal. Den har langvarig effekt. I motsetning til omtrent alt jeg har prøvd av dagligvare-håndkremer, som varer helt til første håndvask. 

Anonymkode: f4f64...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Decubal. Den har langvarig effekt. I motsetning til omtrent alt jeg har prøvd av dagligvare-håndkremer, som varer helt til første håndvask. 

Anonymkode: f4f64...548

Er det håndkremen eller en av de andre kremene fra Decubal? :) 

Anonymkode: 40c53...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det håndkremen eller en av de andre kremene fra Decubal? :) 

Anonymkode: 40c53...a19

Hipp som happ. Jeg har brukt både håndkremen, og vanlig hele-kroppen-fuktighetskremen til decubal (den originale, i hvit tube med rød kork). Jeg synes ikke det er noe særlig forskjell på dem, annet enn at håndkremtuben er mindre og passer bedre i vesken :P Men nå bruker jeg bare den hele-kroppen-varianten, og er kjempefornøyd med den. 

Anonymkode: f4f64...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken håndkrem er den beste du har prøvd? Gir den langvarig effekt eller bare så lenge du har den på?

Anonymkode: 40c53...a19

Håndkrem er som all annen hudsmøring noe som fungerer best i kombinasjon mellom flere produkter. Bruker Avene sin cold creme og en annen fra samme merket, Eucerin og Locobase Repair. Må smøre minst to ganger i døgnet 24/7, og bruke votter utendørs.

Anonymkode: 63710...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shea bodybutter fra Body Shop (de andre variantene er søppel). Irriterer ikke huden selv om den er sprukken og gir mye fukt.

Anonymkode: e52be...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det siste har jeg brukt en krem til hele kroppen fra Aderma Exomega, eller hva den heter. Egentlig kjøpt til sønnen min som har eksem, men god for hendene mine også. Bruker den kun om kvelden, så har ikke tenkt noe over hvor raskt den trekker inn. Stjeler også Aloe vera propolis-kremen fra Forever living når jeg er hos svigermor, og liker den også godt. Men er veldig skeptisk til organisasjonen og aner ikke hvordan jeg kan få kjøpt den kremen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd mange, men få kan egentlig måle seg med helt ubehandlet sheasmør. Det bruker jeg et godt lag med hver kveld før jeg går til sengs. Det finner man i store krukker til kanskje 65kr på iherb. Du har den i en evighet, og for meg har det i tillegg til å holde huden myk gjort underverker for neglene. Ellers veksler jeg mellom L'occitane shea butter hand cream, og L'occitane intensive hand balm, siden disse trekker raskere inn i huden, og er lettere å bære med seg enn en svær krukke. Disse har jeg også gitt bort i gave flere ganger, og får alltid tilbakemelding om at de utklasser andre podukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hydrokortison....har veldig mye sprekker og tørre hender

Anonymkode: 3128e...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hydrokortison....har veldig mye sprekker og tørre hender

Anonymkode: 3128e...141

Hydrokortison er ikke noe du skal bruke som håndkrem. Det er mot eksem og kløe, ikke mot tørr hud. Det skal ikke være noe til langtidsbruk. 

Anonymkode: f4f64...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raptuza

Denne er den håndkremen jeg kommer tilbake til oftest:

Litt dyr og ikke så lett å få tak i i Norge, men gir silkemyke hender.

67819.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
16 hours ago, DoomCake said:

Jeg har prøvd mange, men få kan egentlig måle seg med helt ubehandlet sheasmør. Det bruker jeg et godt lag med hver kveld før jeg går til sengs. Det finner man i store krukker til kanskje 65kr på iherb. Du har den i en evighet, og for meg har det i tillegg til å holde huden myk gjort underverker for neglene. Ellers veksler jeg mellom L'occitane shea butter hand cream, og L'occitane intensive hand balm, siden disse trekker raskere inn i huden, og er lettere å bære med seg enn en svær krukke. Disse har jeg også gitt bort i gave flere ganger, og får alltid tilbakemelding om at de utklasser andre podukter.

De bruker både jeg og moren min også. De er kjempegode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den absolutt beste jeg har prøvd er Eucerin med blå kork (5% karbamid). Den er helt fantastisk. Men dessverre er den ute av salg.

Anonymkode: 066cd...f1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, Raptuza skrev:

Denne er den håndkremen jeg kommer tilbake til oftest:

Litt dyr og ikke så lett å få tak i i Norge, men gir silkemyke hender.

67819.jpg

Enig ang. denne :) 

Heldigvis selger de den på kjøpesenteret rett ved der jeg bor. 

Anonymkode: 88f40...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken krem er best hvis man har litt "crêpe"hud? Altså fine små rynker. 

Anonymkode: d77cb...24d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har skikkelig tørr hud foretrekker jeg Locobase Repair, den er veldig god og holder lenger enn fram til første vask. Ellers veksler jeg litt, så lenge jeg er flink til å smøre ofte gjør det aller meste nytten.

Anonymkode: 78926...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshop hemp. Denne får mine sprukne tørre hender mye bedre allerede etter en gangs bruk. Smører godt inn før sengetid og våkner med mykere hender. Skikkelig feit og god krem. Lukter litt spesielt men det er det verdt.

Anonymkode: e4701...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...