Gå til innhold

Disse merkene har samarbeid med bloggere - her er alternativer


LizbethOsnes

Anbefalte innlegg

1 time siden, FrkIA skrev:

Bare nysgjerrig her, også basert på et innlegg i en annen tråd om Ecco-sko. Hvorfor vil du automatisk ikke ha noe som en blogger er betalt for å reklamere for? 

Jeg er veldig innsatt i debatten om eksponering av barn, og jeg forstår veldig godt hvorfor noen ønsker å boikotte merker som f.eks. CBE reklamerer for. Men hvorfor ønsker dere alternative merker til produkter som f.eks Ida Wulff, Kristina Andersen og Lene Orvik reklamerer for? De har ikke eksponert barn, og er stort sett ryddige bloggere. Det virker som det går sport i å hate bloggere og deres levebrød, uten at jeg helt forstår hvorfor. Det er mulig deres synes at influencer marketing er helt teit, men det er en mega-business og mange mennesker drar faktisk godt nytte av reklameinnlegg på blogg. Hvorfor skal man boikotte en helt bedrift på grunn av de velger å kjøpe annonseplass på en harmløs blogg? Forklar meg gjerne :)

Jeg tenkte akkurat på det samme. Jeg har ingenting imot å kjøpe produkter som sponser bloggerne du nevner her (dine sistnevnte, altså). Vi skulle kanskje nevnt et knippe av hvilke type blogger som sponses av de ulike merkene som dukker opp her? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, FrkIA skrev:

Bare nysgjerrig her, også basert på et innlegg i en annen tråd om Ecco-sko. Hvorfor vil du automatisk ikke ha noe som en blogger er betalt for å reklamere for? 

Jeg er veldig innsatt i debatten om eksponering av barn, og jeg forstår veldig godt hvorfor noen ønsker å boikotte merker som f.eks. CBE reklamerer for. Men hvorfor ønsker dere alternative merker til produkter som f.eks Ida Wulff, Kristina Andersen og Lene Orvik reklamerer for? De har ikke eksponert barn, og er stort sett ryddige bloggere. Det virker som det går sport i å hate bloggere og deres levebrød, uten at jeg helt forstår hvorfor. Det er mulig deres synes at influencer marketing er helt teit, men det er en mega-business og mange mennesker drar faktisk godt nytte av reklameinnlegg på blogg. Hvorfor skal man boikotte en helt bedrift på grunn av de velger å kjøpe annonseplass på en harmløs blogg? Forklar meg gjerne :)

For min del liker ikke jeg tanken på at mennesker som har veldig god råd skal bli sponset i huet og ræva og aldri betale for noen ting selv, mens det finnes tusenvis av mennesker i Norge som aldri kan ha råd til f.eks å kjøpe seg et par ecco-sko. Spons heller disse og gå ut i media med det, så tipper jeg det fungerer vel så bra som reklame!

Liker heller ikke tanken på at jeg indirekte betaler mer for mine ecco-sko (i dette tilfellet, fordi bloggere får dem gratis + store summer for å skrive om dem. Et sted må jo pengene ecco betaler tas fra.

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å unngå alle som sponser bloggere, men jeg forstår hvorfor andre ønsker å boikotte. Derfor kommer jeg til å bidra litt i tråden uansett. 

De jeg faktisk boikotter er firmaer som sponser eksponering av barn, f.eks hos CBE. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SKE87 skrev:

For min del liker ikke jeg tanken på at mennesker som har veldig god råd skal bli sponset i huet og ræva og aldri betale for noen ting selv, mens det finnes tusenvis av mennesker i Norge som aldri kan ha råd til f.eks å kjøpe seg et par ecco-sko. Spons heller disse og gå ut i media med det, så tipper jeg det fungerer vel så bra som reklame!

Liker heller ikke tanken på at jeg indirekte betaler mer for mine ecco-sko (i dette tilfellet, fordi bloggere får dem gratis + store summer for å skrive om dem. Et sted må jo pengene ecco betaler tas fra.

 

Det var en god tanke! Hvis de sponser fattige barn/voksne skal jeg gladelig kjøpe mine nye vinterstøvler fra Ecco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 17.08, FrkIA skrev:

Bare nysgjerrig her, også basert på et innlegg i en annen tråd om Ecco-sko. Hvorfor vil du automatisk ikke ha noe som en blogger er betalt for å reklamere for? 

Jeg er veldig innsatt i debatten om eksponering av barn, og jeg forstår veldig godt hvorfor noen ønsker å boikotte merker som f.eks. CBE reklamerer for. Men hvorfor ønsker dere alternative merker til produkter som f.eks Ida Wulff, Kristina Andersen og Lene Orvik reklamerer for? De har ikke eksponert barn, og er stort sett ryddige bloggere. Det virker som det går sport i å hate bloggere og deres levebrød, uten at jeg helt forstår hvorfor. Det er mulig deres synes at influencer marketing er helt teit, men det er en mega-business og mange mennesker drar faktisk godt nytte av reklameinnlegg på blogg. Hvorfor skal man boikotte en helt bedrift på grunn av de velger å kjøpe annonseplass på en harmløs blogg? Forklar meg gjerne :)

Jeg tror at det som irriterer mange og er så usmakelig med bloggere er at de ofte er elendig på merking av sponsede produkter og reklame. Mange benytter seg av smutthull og opererer i gråsoner, dette provoserer mange. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår å kjøpe noe fra firmaer som bruker bloggere som eksponerer barn og merker reklame på «alternative» måter, eventuelt ikke merker. Flere på bloggtoppen inngår derfor (jeg har ikke full oversikt) men CBE, Villa Paprika, Anne-Brith, Anna R og Komikerfrue synes jeg er verstingene, selv om det er kun CBE jeg følger med aktivt på. Hun er i en særklasse mht bløffing pga historikk. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unngår merker som bruker bloggere til å eksponere barn.

Merke: Lindex (har bla sponset Villa Paprika som i mine øyne er den verste på eksponering av barn)

og gullkorn design 

Alternativ: H&M, Cubus, Newbie 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjelldronning

Merke: her inspired , alternativ: sportsmann. Merke: Daniel W klokkene. Alternativ; alt annet enn de klokkene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Speilvegg

Merke-Kari Traa ullundertøy

Alternativ-Www.lanullva.no

 

Alternativ Barneklær-Lille krokodille design

Endret av Speilvegg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 15.36, Sandin skrev:

Beklager, det var jeg ikke klar over. For min egen del blir det likevel Fabel når jeg trenger lydbøker. Storytel bruker enorme summer på fotballfrua.

 

Har gitt beskjed til Fabel at jeg brukte dem fordi de ikke sponser bloggere, i motsetning til Storytel. Jeg har nå meldt meg ut. Håper de tar det til etterretning. 

Get Inspired har jeg også gitt klar beskjed, handler ikke mer der pga Anna Rass og FFrue 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.11.2017 den 16.08, Carina Maria skrev:

Jeg kjøper dem merkene jeg liker og bryr meg ikke om hva bloggere bruker av merker. 

De merkene hvor bloggere bruker sine avkom for å reklamere,de styrer jeg langt unna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 17.08, FrkIA skrev:

Bare nysgjerrig her, også basert på et innlegg i en annen tråd om Ecco-sko. Hvorfor vil du automatisk ikke ha noe som en blogger er betalt for å reklamere for? 

Jeg er veldig innsatt i debatten om eksponering av barn, og jeg forstår veldig godt hvorfor noen ønsker å boikotte merker som f.eks. CBE reklamerer for. Men hvorfor ønsker dere alternative merker til produkter som f.eks Ida Wulff, Kristina Andersen og Lene Orvik reklamerer for? De har ikke eksponert barn, og er stort sett ryddige bloggere. Det virker som det går sport i å hate bloggere og deres levebrød, uten at jeg helt forstår hvorfor. Det er mulig deres synes at influencer marketing er helt teit, men det er en mega-business og mange mennesker drar faktisk godt nytte av reklameinnlegg på blogg. Hvorfor skal man boikotte en helt bedrift på grunn av de velger å kjøpe annonseplass på en harmløs blogg? Forklar meg gjerne :)

Nå kan jeg kun prate for meg selv.. men der hvor bloggere aktivt bruker sine barn for å dra inn penger,ja de merkene styrer jeg unna. 

F.eks ecco,storytell,elskling.no,Synsam,firskerfabrikken osv,osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, princesse skrev:

Nå kan jeg kun prate for meg selv.. men der hvor bloggere aktivt bruker sine barn for å dra inn penger,ja de merkene styrer jeg unna. 

F.eks ecco,storytell,elskling.no,Synsam,firskerfabrikken osv,osv

Som jeg skrev, det skjønner jeg. Det var de andre bloggerne som f.eks. ikke har barn engang som var spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2017 den 19.15, SKE87 skrev:

For min del liker ikke jeg tanken på at mennesker som har veldig god råd skal bli sponset i huet og ræva og aldri betale for noen ting selv, mens det finnes tusenvis av mennesker i Norge som aldri kan ha råd til f.eks å kjøpe seg et par ecco-sko. Spons heller disse og gå ut i media med det, så tipper jeg det fungerer vel så bra som reklame!

Liker heller ikke tanken på at jeg indirekte betaler mer for mine ecco-sko (i dette tilfellet, fordi bloggere får dem gratis + store summer for å skrive om dem. Et sted må jo pengene ecco betaler tas fra.

 

Interessant tilnærming til dette du har! For å break it down da; livet er urettferdig. Det er mange mennesker i Norge som jobber hardt og har enormt mange goder, enten de er offentlige eller ikke. Det gjelder ikke bare bloggere.

Det neste er at du bør lese deg opp litt på opinionsledere. Dette er ikke et nytt fenomen, du kan f.eks. se på kosmetikkfirmaer og leverandører av sportsutstyr gjennom mange år som har brukt kjente fotballprofiler etc. for å sponse sine merkevarer. Det er fordi du (eller hvertfall mennesker i stor grad) oppfatter en kjent person som troverdig. Hadde man delt ut 100 par Ecco-sko til totalt ukjente mennesker så hadde ikke det nødvendigvis gitt deg inntrykk av at Ecco var gode sko, du synes bare da at Ecco er snille. Når en influencer velger å skrive om et produkt og "gå god for det", så blir mennesker fristet mer til å kjøpe, det er mer troverdig enn at Ecco selv sier "kjøp skoene våre, de er supre".

Og for det tredje; du betaler ikke mer for skoene for at bloggerne får sko gratis. Det taes fra markedsbudsjettet til Ecco, ikke produksjonsbudsjettet. Markedsbudsjettet er nok det samme, men de velger å legge pengene på influencer marketing istedet for mer tradisjonell markedsføring som printannonser og TV. Og hadde ikke Ecoo hatt et markedsbudsjett som du mener du betaler ekstra for, så hadde du nok heller ikke hatt en anelse om at Ecco hadde eksistert :) 

Jeg respekterer selvfølgelig hvorfor noen velger å ikke støtte merker som bloggere reklamerer for, men her var det så mange feiloppfatninger ute og gikk at jeg følte jeg måtte tydeliggjøre litt for deg hva det faktisk dreier seg om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 21.25, Elleven skrev:

Jeg tror at det som irriterer mange og er så usmakelig med bloggere er at de ofte er elendig på merking av sponsede produkter og reklame. Mange benytter seg av smutthull og opererer i gråsoner, dette provoserer mange. 

Og der er jeg helt enig med deg, men igjen, det er "mange", ikke alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg boikotter 

getinspired.no fordi samtlige av deres ambassadører (Tone Damli, Fotballfrue og Katrine Sørland og sikkert fler)fremstår som dårlige forbilder for meg. Jeg føler jeg støtter at de får gratis treningsklær ved å handle derifra.Du får like fint og billig sportstøy hvor som helst andre steder.

Lasjes by kasja og Eger skin clinic fordi de gir gratis vipper og andre skjønnhetsbehandlinger til Lene Orvik, Tone Damli, Sophie Elise og Isabel Raad b.l.a mens vanlige folk må betale blodpris. Over 2000 for nytt sett. De få gangene jeg har satt på vipper gjør jeg det hos ei som er kjempeflink, har vunnet priser og som ikke trenger og være overpriset fordi hun gir ikke bort gratise behandlinger.

Sikkert mer og, men som jeg ikke kommer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...