Gå til innhold

Innbydelse - kleskode smoking


GilmoreHappy

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en innbydelse til bryllup i posten hvor kleskode er smoking. Da meldte det seg noen utfordringer. Jeg har rett og slett ikke råd til å leie smoking og langt mindre kjøpe en. Ikke har jeg noen å låne av heller. 

Har mer enn nok av dresser som overgår de fleste smokinger både i pris og utseende. 

Hva kan man gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en dress som kan ligne på en smoking så kjør på med den, hvit skjorte og svart sløyfe. 

Anonymkode: 50ae1...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Smoking faktisk, ikke måte på forventninger til gjestene. Jeg hadde valgt den peneste dressen, gjerne sort og med sløyfe i stede for slips.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kleskode

Hvis du kommer med sort dress og hvit skjorte og pent slips/sløyfe, så er det veldig fint. Det viktigste for mange med slik kleskode, er å si hva slags kjole damene skal ha på. Hvis det skal være lang kjole, så skriver man smoking. (Galla hvis det skal være ballkjole, med mer pynt og stort skjørt). Står det mørk dress, så betyr det knelang kjole til damene..

Man kunne godt skrevet smoking/mørk dress og lang kjole, da ville det kommet tydeligere frem.

Anonymkode: 75223...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må melde avbud, selvfølgelig! Nå var du heldig som fikk et påskudd til å spare flere tusen til gave pluss hotell eller taxi.

Anonymkode: acdc7...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...