Gå til innhold

Kvinner må ta på seg noe av skylden for at overgrep skjer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, herremann skrev:

synes aldri kvinner bør ta skyld for det.
men samtidig bør dem vise litt aktsomhet. Ikke gå hjem alene på natta med promille osv.
det finnes syke folk over alt.

Aha, innskrenke kvinners rett til å ferdes hvor de vil og når de vil, for syke folk gidder vi ikke gjøre noe med? 

3 timer siden, Jalp skrev:

Kvinner må ta ansvar de overgrep de begår.

Ingen har ansvar for de overgrep man blir utsatt for.

Enig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, miss summers said:

Aha, innskrenke kvinners rett til å ferdes hvor de vil og når de vil, for syke folk gidder vi ikke gjøre noe med? 

Nei. Jeg viser også aktsomhet om jeg ferdes ute blant folk.
Jeg låser alltid ytterdøra. Passer meg alltid for lommetyver, Legger aldri igjen tlf etc på bordet osv osv.
Forskjellen mellom oss er at siden jeg er sterkere fysisk så er jeg ikke så utsatt for voldtekt, men samtidig så er jeg langt mer utsatt for slåsskamper/vold på byen, Er alltid noen idioter som vil slåss kun pga du er mann.

Uansett kjønn, man må alltid ta hensyn til noe.

Endret av herremann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.11.2017 den 18.16, AnonymBruker skrev:

Angela Lansbury has courted controversy by saying women should take "some of the blame" for their encounters with sexual misconduct.
http://wjla.com/news/entertainment/angela-lansbury-women-must-take-some-blame-for-sexual-misconduct

Har hun et poeng? Er kvinner medskyldige i at overgrep skjer? Har hun rett i at kvinner har noe av ansvaret her?

Anonymkode: fc4a7...f85

Nei! Hvordan kvinner oppfører seg eller kler seg skal ikke medføre at hun blir misbrukt seksuelt. At man må forvente lange blikk og litt innpåsliten oppførsel er vel å forvente hvis dama går i åletrang kjole, utringning og høyhælte sko. Noe mer enn det er ikke greit! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Spiteful skrev:

Hva med barn, eldre mennesker, funksjonshemmede, fulldekte kvinner, eller for den saks gutter/menn? 

BARE overgriper har skyld i voldtekt, INGEN andre. Hvis man motsier det, så forvsarer man voldtektsfolka og handlingen deres, noe man IKKE skal gjøre hvis man vil minske antall overgrep.

Og en bilsjåfør som krasjer inn i en syklist som ikke bruker hjelm men følger reglene er også den eneste skyldige.

Må være lov å si at syklisten burde bruke hjelm fordeom. Å si det er ikke å forsvare bilisten. Blir så tåpelig når man ikke kan si at man burde tenke på å passe seg selv også. Man passer seg for ulv, lov å passe seg for andre villdyr også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Og en bilsjåfør som krasjer inn i en syklist som ikke bruker hjelm men følger reglene er også den eneste skyldige.

Må være lov å si at syklisten burde bruke hjelm fordeom. Å si det er ikke å forsvare bilisten. Blir så tåpelig når man ikke kan si at man burde tenke på å passe seg selv også. Man passer seg for ulv, lov å passe seg for andre villdyr også

Greit å si at man skal passe på seg og ta forhåndsregler, men det er ikke det samme som å si at "offeret må ta skylda". 

Greit, lettkledde berusa kvinner om natten blir lettere voldtektsoffere, men hva med barn, eldre, funksjonshemmede og gutter/menn? Skal de også ta på seg skylda? Nei! Ingen offere skal behøve og tenke "dette var min skyld". De gjør de fra før av, ingen grunn til å gi dem mer skyld! Dessuten begås mange overgrep mot kvinner i nære relasjoner og trygge omgivelser. 

Jeg ble nesten utsatt for overgrep etter fest, men jeg var så og si edru (hadde drukket 3 sider for 4-5 timer siden), og jeg hadde på meg lang svart bukse og en helt vanlig, litt posete t-shorte. Han som holdt på å presse meg var en god kompis av meg som ikke ville at jeg skulle gå alene hjem fra festen midt på natta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant er at folk misforstår det hun sier med vilje. 

Anonymkode: 32d57...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er interessant er at folk misforstår det hun sier med vilje. 

Anonymkode: 32d57...7ff

Er ikke så lett å skjønne hva hun egentlig sier 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maleficenta skrev:

Er ikke så lett å skjønne hva hun egentlig sier 

Det er faktisk veldig enkelt.

Anonymkode: 32d57...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Wasabi skrev:

Nei! Hvordan kvinner oppfører seg eller kler seg skal ikke medføre at hun blir misbrukt seksuelt. At man må forvente lange blikk og litt innpåsliten oppførsel er vel å forvente hvis dama går i åletrang kjole, utringning og høyhælte sko. Noe mer enn det er ikke greit! 

Jeg er selvsagt helt enig i din første setning. Jeg synes likevel at kvinner må ha rett til å slippe lange blikk og innpåsliten oppførsel uansett hvordan de kler seg. Menn har ingen rett til glane, uansett hvor utfordrende en kvinne måtte kle seg. Kvinner må kunne kle seg presis slik de ønsker, uten at dette skal forårsaket ubehageligheter fra menn.

Anonymkode: 7c011...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk veldig enkelt.

Anonymkode: 32d57...7ff

Hva er det hun sier da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎01‎.‎12‎.‎2017 den 0.40, herremann skrev:

synes aldri kvinner bør ta skyld for det.
men samtidig bør dem vise litt aktsomhet. Ikke gå hjem alene på natta med promille osv.
det finnes syke folk over alt.

Seksuelle overgrep er alltid utelukkende overgripers ansvar. Kvinner har absolutt intet ansvar for menns angrep på og misbruk av kvinner. Kvinner må kunne kle seg som de vil og besøke hvem de vil uten å risikere seksuell trakassering eller enda mer alvorlige overgrep.

Anonymkode: 7c011...f57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/6/2017 at 5:37 PM, AnonymBruker said:

Seksuelle overgrep er alltid utelukkende overgripers ansvar. Kvinner har absolutt intet ansvar for menns angrep på og misbruk av kvinner. Kvinner må kunne kle seg som de vil og besøke hvem de vil uten å risikere seksuell trakassering eller enda mer alvorlige overgrep.

Anonymkode: 7c011...f57

En må alltid ta forholdsregler, for alt.
Blir som å si at jeg ikke skulle trenge å låse ytterdøra pga det utelukkende er innbrydstyvens ansvar.
Jeg låser alltid ytterdøra. Passer meg alltid for lommetyver, Legger aldri igjen tlf etc på bordet osv osv.

Uansett kjønn, man må alltid ta hensyn til noe.
Det finnes mye galskap og nød i verden. Jo før du innser det jo tryggere er du.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herremann skrev:

En må alltid ta forhåndsregler, for alt.
Blir som å si at jeg ikke skulle trenge å låse ytterdøra pga det utelukkende er innbrydstyvens ansvar.
Jeg låser alltid ytterdøra. Passer meg alltid for lommetyver, Legger aldri igjen tlf etc på bordet osv osv.

Uansett kjønn, man må alltid ta hensyn til noe.
Det finnes mye galskap og nød i verden. Jo før du innser det jo tryggere er du.

Likevel er det ikke din feil at noen stjal fea deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/6/2017 at 11:37 PM, Maleficenta said:

Likevel er det ikke din feil at noen stjal fea deg

det er sant, og det har jeg også sagt hele veien.
det er ikke kvinners feil, men det er viktig å alltid ta forholdsregler for å beskytte seg selv.

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, herremann skrev:

det er sant, og det har jeg også sagt hele veien.
det er ikke kvinners feil, men det er viktig å alltid ta forhåndsregler for å beskytte seg selv.

Joda det er jo sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min mening er at i visse tilfeller så må kvinnen ta en del av "skylda".

La oss si jeg dro på byen. Flørtet villt med en fyr hele kvelden, og gjennom hele kvelden uttrykte at jeg var ute etter sex. Jeg blir med ham hjem, vi havner i senga, alle klærne er av. Idet vi er 2 sekunder fra samleie ombestemmer jeg meg. Men fyren er overkåt og gira, og evner ikke å stoppe før etter et par jukk. Per definisjon kan jeg vel kalle meg "voldtatt".

Da har jeg jo igrunn endel av skylda selv. Man blir ikke med folk hjem for å ha sex og ombestemmer seg idet pikken er 1cm fra dåsehullet. 

Og så har vi jo endel kvinner som bruker overnevnte framgangsmåte, har sex med fyren og angrer etterpå. Påstand mot påstand. Men det er vel bedre å være et "voldtektsoffer" enn å innrømme at du var kåt og lett på tråden. 

Anonymkode: d79ac...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mening er at i visse tilfeller så må kvinnen ta en del av "skylda".

La oss si jeg dro på byen. Flørtet villt med en fyr hele kvelden, og gjennom hele kvelden uttrykte at jeg var ute etter sex. Jeg blir med ham hjem, vi havner i senga, alle klærne er av. Idet vi er 2 sekunder fra samleie ombestemmer jeg meg. Men fyren er overkåt og gira, og evner ikke å stoppe før etter et par jukk. Per definisjon kan jeg vel kalle meg "voldtatt".

Da har jeg jo igrunn endel av skylda selv. Man blir ikke med folk hjem for å ha sex og ombestemmer seg idet pikken er 1cm fra dåsehullet. 

Anonymkode: d79ac...ca6

Dette er voldtekt, og du har slett ingen skyld. Det er lov til å ombestemme seg når som helst, og dette gjelder med umiddelbar virkning. Sørget du for å få fyren anmeldt og dømt? Slike menn bør sperres inne for bestandig.

Anonymkode: 7c011...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, herremann skrev:

det er sant, og det har jeg også sagt hele veien.
det er ikke kvinners feil, men det er viktig å alltid ta forhåndsregler for å beskytte seg selv.

Hva er det for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mening er at i visse tilfeller så må kvinnen ta en del av "skylda".

La oss si jeg dro på byen. Flørtet villt med en fyr hele kvelden, og gjennom hele kvelden uttrykte at jeg var ute etter sex. Jeg blir med ham hjem, vi havner i senga, alle klærne er av. Idet vi er 2 sekunder fra samleie ombestemmer jeg meg. Men fyren er overkåt og gira, og evner ikke å stoppe før etter et par jukk. Per definisjon kan jeg vel kalle meg "voldtatt".

Da har jeg jo igrunn endel av skylda selv. Man blir ikke med folk hjem for å ha sex og ombestemmer seg idet pikken er 1cm fra dåsehullet. 

Og så har vi jo endel kvinner som bruker overnevnte framgangsmåte, har sex med fyren og angrer etterpå. Påstand mot påstand. Men det er vel bedre å være et "voldtektsoffer" enn å innrømme at du var kåt og lett på tråden. 

Anonymkode: d79ac...ca6

Hvis man blir med noen hjem for å ha sex, så kan det vel skje ting underveis som gjør at man mister lysten? Eller mener du at har man sagt A så får man si B og fullføre uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...