Gå til innhold

2,5-åring våken flere timer hver natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har to jenter på snart 2,5 år. De våkner så godt som hver natt, ekstremt unntaksvis sover de natta gjennom. 

Skjønner det er helt normalt at barn på den alderen våkner på natta fortsatt. Problemet er at når de våkner går det alltid minst to timer før man kan begynne å håpe på litt søvn igjen. Virker ikke som de er så plaget av det på dagtid heller. Merker heller ingen spesiell grunn til at de er våkne på natt, de bare er det av vane virker det nesten som. Tidligere sovnet de som regel fort igjen om jeg satt eller lå på rommet deres, men nå er de våkne uansett. Forskjellen er at de stort sett ikke gråter om jeg er der, går jeg fra dem på natta nå blir det ramaskrik. Hjelper heller ikke å sende pappan inn, da hyler de like mye.

Har faste leggerutiner, leggetiden varier bare med maks 30 minutter, sjelden større variasjon enn det. Legger dem mellom 1900-1930. Sover 30 minutter i barnehagen. Har prøvd med både like lang dupp hjemme og å kutte ut duppen på dagtid. De våkner uansett. Våkner uavhengig av om vi er hjemme og ikke gjør noen ting spesielt, om vi opplever mye eller er på farten. Kort sagt, UANSETT  hva vi gjør er det alltid minst to timer hver natt som går med til dette. Sliten og trøtt og føler meg som verdens verste mamma på dagene. Har pågått i over ett år nå. 

Noen som har tanker eller innspill?

Anonymkode: 976d9...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...