Gå til innhold

Venninne som ALLTID skal være midtpunktet - Bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom dette er ekte (det finnes jo drøye folk tross alt), så har du egentlig ikke så mange valg.

Dersom du ønsker å beholde vennskapet med henne (deg om det sånn sett), så kan du ikke invitere andre venner i bryllupet. Da har du et lite bryllup kun med familie + forlovere.

Dersom du ønsker å bli kvitt et sånt menneske fra livet ditt, så inviterer du alle untatt henne. Problemet løst.

Anonymkode: fa4e6...902

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.11.2017 den 20.57, O.G. skrev:

Du ønsker ikke å invitere en av dine beste venninner i bryllupet ditt fordi hun er oppmerksomhetssyk? 

Ja, ja, du gjør som du vil, men spørs om ikke vennskapet med det paret er over etter bryllupet, for hvis den der kjæresten hennes er verdt sitt salt, så er han ikke interessert i å møte opp i noe bryllup uten kjerringa. 

Hvis den kjæresten er verdt sitt salt, så krever han at kjerringa holder seg edru nok til å huske hvem hun kan ha sex med og ikke minst hvor.

Med den historikken hennes, må jo samboeren hennes være en soleklar alliert. Han vil vel heller ikke at hun skal drite verken ham eller henne loddrett ut.

Endret av Hactar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig å sette meg i føresette til dere som er såpass konfliktsky og tafatt at du gidder ikke engang å konfrontere en helt ødelagt dysfunksjonelle person som "bestevennen" din ts.   Det du gjøre er å ringe henne nå og si " Hei- jeg hadde tenkt å invitere deg til bryllupet mitt men jeg er redd du kommer til å ha sex med broren min rett på kakebordet - da blir du invitert til kaffe kl 2300 istedenfor da"

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jo all mulig grunn til å være direkte. Hvis du ikke kommer unna å invitere henne, så kan du og din forlovede ta et møte med henne og hennes samboer og si det som det er. Men tanke på disse og disse hendelsene i bryllupet til xxx, så kan vi kun invitere deg hvis du lover å ikke drikke alkohol. Hvis du bryter løftet, så vil du bli geleidet ut av festen av yyy - uansett om du har gjort noe galt eller ikke. 

Anonymkode: cdbcd...64e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter faktisk å tro på at dette kan være sant. Det lukter fantasi! 

Å drite seg ut EN gang i kjempefylla kanskje. Men gjentatte ganger? Og hvis dette er tilfelle, hvorfor i alle dager anser du henne som en av dine beste venninner? Jeg hadde ikke orket å forholde meg til såpass ustabile personer. Og om dette er sant behøver faktisk denne kvinnen hjelp, ikke utfrysning fra de som sier de er vennene hennes. 

Anonymkode: d1ec0...ae3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg nekter faktisk å tro på at dette kan være sant. Det lukter fantasi! 

Å drite seg ut EN gang i kjempefylla kanskje. Men gjentatte ganger? Og hvis dette er tilfelle, hvorfor i alle dager anser du henne som en av dine beste venninner? Jeg hadde ikke orket å forholde meg til såpass ustabile personer. Og om dette er sant behøver faktisk denne kvinnen hjelp, ikke utfrysning fra de som sier de er vennene hennes. 

Anonymkode: d1ec0...ae3

Jeg er enig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell
On 27.11.2017 at 7:20 PM, AnonymBruker said:

En annen tanke; kan dette "snikes" inn via din samboers vennskap? At han lufter for sin kamerat i fortrolighet at "Kristine var faktisk litt nervøs for å ha Anne der, fordi...ja hun er jo veldig sosial og morsom, men hun tar jo en del plass! Og Kristine er jo mer forsiktig av seg, men det er jo hennes dag".

Synes det er helt innafor. Og dette er vel noe som burde komme opp for vennskapets skyld uansett, før eller siden.

Anonymkode: 05eb5...a50

Synes dette forslaget er bra. Det er helt innafor hvis bare samboer er flink til å ordlegge seg og kameraten en fornuftig kar kanskje til og med greier å legge det fram for sin kjære på en sånn måte at hun blir smigret til sympati og demper seg frivillig.

Og funker ikke det kan hun jo alltids ty til et godt gammelt triks, nemlig å gi den oppmerksomhetssugne ansvaret for en så krevende oppgave at hun ikke rekker å tenke på å overstråle bruden... :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 27.11.2017 at 8:14 PM, AnonymBruker said:

Lå hun med sin egen onkel? 

Anonymkode: 34a88...199

Kan jo være inngiftet onkel (dvs ikke broren til moren el faren.. Smakløst uansett, men ikke groce på samme måte.)

Anonymkode: f1eb8...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt ærlig ikke at dette kan være sant, men dersom det er det - så har du jo noen alternativer. 

1. Bryllup med kun familie og eventuelt forlovere, og ikke invitere denne dama og mannen. Kanskje velge forlovere i familien?

2. Fortelle henne rett ut at du er glad i henne, men etter oppførselen på tidligere bryllup - du har jo her en rekke eksempler - så kan du ikke invitere henne, siden du ikke kan stole på henne. Vennskapet kan ryke av det, men helt ærlig - er det noe tap? 

3. Invitere, men ta en grundig prat med henne og mannen. Minn om hva som skjedde sist, og at det er helt uaktuelt med slik oppførsel. Noen garanti vil du aldri få, men det er jo mulig at hun vil klare å oppføre seg.

Anonymkode: 21095...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vet du, jeg hadde snakket med de andre venninnene  dine og hørt om de også oppfatter henne sån. Også hadde jeg bedt om en vennetjeneste. Bedt de snakke med henne, bedt de be henne dempe seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...