Gå til innhold

Aleksander Schau forts.


Papa Esten O.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest C.Tramell
12 minutter siden, icock said:

Men i alle dager! For en syk oppførsel. 

Og hvis dette har vært kjent lenge, hvorfor i allverden lot TV2 ham få sendetid i God Morgen Norge nå nylig? Tror jammen det var denne uka jeg så ham sitte og breie seg i sofaen der. De som liksom tar så alvorlig på seksuell trakassering. Hva holder de egentlig på med der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, C.Tramell skrev:

Men i alle dager! For en syk oppførsel. 

Og hvis dette har vært kjent lenge, hvorfor i allverden lot TV2 ham få sendetid i God Morgen Norge nå nylig? Tror jammen det var denne uka jeg så ham sitte og breie seg i sofaen der. De som liksom tar så alvorlig på seksuell trakassering. Hva holder de egentlig på med der borte?

De holder på med det de alltid har gjort,ser det ut som?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som godter meg best med metoo-kampanjen, både i Norge og i Hollywood er det faktum at det nå sitter det såååå mange og biter negler fordi de er redde for å bli avslørt. De har nok mange søvnløse netter, og godt er det! De får på en måte konsekvensen, selv om de ikke blir avslørt. De må leve med frykten. 

Denne «purgen» mot disse er bare helt fantastisk, og jeg håper og tror at det vil gjøre at flere stopper denne oppførselen i frykt for å bli avslørt!

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, FrodeF skrev:

Og jeg spør igjen. Gruppesøksmål på hvilket grunnlag. 

Nei, hvis du ikke skjønner det da er det ikke håp for deg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nasken skrev:

Noe av det som godter meg best med metoo-kampanjen, både i Norge og i Hollywood er det faktum at det nå sitter det såååå mange og biter negler fordi de er redde for å bli avslørt. De har nok mange søvnløse netter, og godt er det! De får på en måte konsekvensen, selv om de ikke blir avslørt. De må leve med frykten. 

Denne «purgen» mot disse er bare helt fantastisk, og jeg håper og tror at det vil gjøre at flere stopper denne oppførselen i frykt for å bli avslørt!

 

Nemlig. :) Det er ikke nødvendig å henge ut folk i media, for de det gjelder vet at kolleger, og andre i deres respektive bransje, vet hvem de er og hva de har gjort. Det skjer en endring allerede der. Slik sett har #metoo endret arbeidsdagen til det bedre for veldig mange - både nåværende og kommende - arbeidstakere. 

Svigerinnen min snakket om det her om dagen, at hun føler seg lettere til sinns med tanke på døtrenes fremtidige introduksjon til voksenlivet. Hun gruer seg ikke lenger til at de skal få sin første lørdagsjobb, sommerjobb osv, for nå vil det være en reell nulltoleranse på de fleste arbeidsplasser. "De skal slippe å lære å bite det i seg, holde ut, og å tro at alle menn oppfører seg slik."

Jeg har venninner som har fortalt om dette i mange år, så jeg var for så vidt klar over det. Men omfanget, det fortsetter å overraske meg. Der jeg satt med et inntrykk at de fortalte oss alt, så viser det seg at de bare har kommet med små drypp hele veien. Jeg føler meg ganske dum, for å si det rett ut. Hvordan er det mulig å være så blind? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
9 hours ago, ricecrispies said:

De holder på med det de alltid har gjort,ser det ut som?

 

Tydeligvis. Selv om denne mannen ikke er anmeldt for noe har han ifølge kona selv vært veldig åpen om at han gikk langt over grensa den gangen. Og bedt om unnskyldning. Det er likevel forferdelig umusikalsk av TV2 å gi ham sendetid akkurat nå når de står midt oppe i tidenes oppgjør med dårlige holdninger. De bør holde seg unna folk de vet er anmeldt eller anklaget for trakassering eller overgrep en god stund framover hvis de vil bli tatt seriøst. Det er veldig synd for de som måtte være uskyldig anklaget, men sånn må det bli hvis de(og andre kanaler) vil vise at de mener alvor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 11.18, C.Tramell skrev:

Tydeligvis. Selv om denne mannen ikke er anmeldt for noe har han ifølge kona selv vært veldig åpen om at han gikk langt over grensa den gangen. Og bedt om unnskyldning. Det er likevel forferdelig umusikalsk av TV2 å gi ham sendetid akkurat nå når de står midt oppe i tidenes oppgjør med dårlige holdninger. De bør holde seg unna folk de vet er anmeldt eller anklaget for trakassering eller overgrep en god stund framover hvis de vil bli tatt seriøst. Det er veldig synd for de som måtte være uskyldig anklaget, men sånn må det bli hvis de(og andre kanaler) vil vise at de mener alvor. 

Når ikke arbeidsgiver Elina Krantz tar årevise meldinger seriøse nok angående denne mannen, men lar han reise rundt i hele landet på tur etter tur, show etter show og fyrer løs og stadig finner nye «offerlam», så er det lite håp for at denne fyren får en oppstrammer med konsekvenser. Når egne kollegaer melder fra men han likevel får fortsette sier det litt om miljøet i Standup Norge. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at Willand har en annen tilnærming til dette enn f.eks. VJH hadde, før han ble sykemeldt. Godt å se at varslerne blir tatt på alvor og har støtte fra ledelsen. 

Sitat

«Vi har vært åpne om at det er et bredt omfang av varslinger som var årsaken til dialogen med Davy. Det vil si at varslingene kommer fra flere steder, fra både menn og kvinner og i ulike posisjoner og fagmiljøer» skriver Willand (...) Kilde.

Så mye for "hårsåre sminkedamer", eller hva? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

×
×
  • Opprett ny...