Gå til innhold

Noen som har hatt uføreforsikring og blitt ufør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så bra at jeg tok den forsikringen når jeg begynte å jobbe for 20 år siden, lite visste jeg at jeg skulle bli ufør. Noen andre med lignende erfaringer?

Anonymkode: 603d0...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her. Hadde uføreforsikring gjennom fagforeningen på jobben. Hadde aldri trodd det skulle bli behov for den, men plutselig en dag ble det visst det.... Har vært uføretrygdet i 11 år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Million skrev:

Samme her. Hadde uføreforsikring gjennom fagforeningen på jobben. Hadde aldri trodd det skulle bli behov for den, men plutselig en dag ble det visst det.... Har vært uføretrygdet i 11 år nå.

Ble det bra sum på deg? 

Anonymkode: 603d0...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her.

det eneste jeg angrer på er at jeg ikke oppgraderte den da jeg etter noen år fikk bedre råd. 

 

Jeg fikk en sum hver måned mens jeg gikk på aap, og så fort vedtaket om uføre lå der, fikk jeg utbetalt en sum, som jeg satt rett inn på privat pensjonssparingsfond i banken. 

Anonymkode: 9a274...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble det bra sum på deg? 

Anonymkode: 603d0...704

Bra og bra.... den gjør at jeg klarer meg. Får noen tusenlapper ekstra utbetalt i måneden, i tillegg til den vanlige uføretrygden fra NAV. Jeg har kjøpt egen leilighet alene, for eksempel. 

Min forsikring ga altså ingen engangsutbetaling, men gir noen tusen i trygd utbetalt hver måned resten av livet.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Million skrev:

Bra og bra.... den gjør at jeg klarer meg. Får noen tusenlapper ekstra utbetalt i måneden. Jeg har kjøpt egen leilighet alene, for eksempel. Men årsinntekten min er vel omtrent det samme som en som jobber i butikk har. Eller noe sånn. Det er iallfall bedre enn kun å skulle leve på uføretrygden fra NAV!

Min forsikring ga altså ingen engangsutbetaling, men gir noen tusen i trygd utbetalt hver måned resten av livet.

Greit å ha gjort gode valg i fortiden, merker jeg. Man vet aldri hvilken tilstand ens helse er. Noen tusenlapper gjør underverker. Å ha kjøpt en leilighet helt alene, er ikke enkelt. Veldig bra at du har fått det til 👍

Anonymkode: 603d0...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hadde uføreforsikring på jobben og jeg ble kronisk syk 7 år etter. Fortsatte å betale på den selv da jeg ble arbeidsledig i den store nedgangen i olja for noen år siden, da den var gull verdt for meg, min diagnose/arbeidsevne som var bare et tidsspørsmål for når jeg skulle bli ufør. Jeg får noen tusen pr mnd, og det utgjør at jeg slipper å snu og vende på hver eneste krone. Er så enormt glad for at det ordnet seg slik, en lykke i ulykka for å si det slik. 

Anonymkode: 09b0a...3b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble uføre når jeg ble 28år, og jobbet før dette, men ikke så lenge. Trudde jeg var fagorganisert, men de i firma sa jeg ikke hadde betalt regningen. Så null forsikring på meg. Ikke lett og bo på sykehus når man er ung, pluss holde styr på ting.

Anonymkode: 2aba8...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...