Gjest Anonym Bruker Skrevet 18. november 2017 #1 Del Skrevet 18. november 2017 (endret) Vet ikkje helt om dette hører hjemme på denne siden, men tar likevel sjansen på det. Vi lever i en tid med raske omstillinger innen kommunikasjon,data etc,og vår nye elektroniske verden. Idag har barna med med IPAD-er og mobiltelefoner i barnehagen,medan far og mor kanskje sitter hjemme og grubler seg over hvordan de skal "Logg inn" eller "Logg ut" og hva Enter PC-en betyr. Mange eldre som er avhengi av m.a. NAV sine tjenester møter idag stengte dører hos NAV, og blir gjerne oppfordret å ordne ting på nett. Det er imidlertid ikkje tatt høyde for at omlag .800.000 mennesker og deriblandt mange eldre har idag hverken datamaskin, eller datakunnskaper nok til å nyttigjere seg av m.a. NAV sine tjenester på nett. Tidligere så kunne ein gå innpå dei fleste offentlig kontor, servicestajoner etc. å be om hjelp og praktisk veiledning når ein stod overfor eit problem, men den tiden er forlengst over. Undres på hvordan Norge vil kunne kome til takle en tilsvarende naturkatastrofe som råka de Caribiskeøyer når det meste av data-og strømnettet er slått ut. Endret 18. november 2017 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå