Gå til innhold

Hjelp! Hvordan kle seg (dame 40)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikkje stole på at det kommer til jul da....merkelig lang tid

Anonymkode: d12cf...ce4

Vet det er flere som har klaget på at det tar så lang tid til varen kommer. Men tror de har lager i Tyskland, men vet ikke om det er derfor det tar så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker veldig godt Samsøe & Samsøe og merkene de har på Companys som f.eks. Soaked in luxury. Da føler jeg meg både velkledd og profesjonell samtidig som jeg ikke ser eldre ut enn jeg føler meg. Det og en god hårklipp fra en skikkelig frisør som f.eks. Adam & Eva.

Flere av disse merkene selges via Zalando, vet jeg.

Anonymkode: 0e6c0...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.11.2017 den 8.23, AnonymBruker skrev:

Hvordan komme inn på pinterest....veit ikkje heilt kva det er eg:)

Anonymkode: d12cf...ce4

Lag deg en konto. Gratis. Og vil du endre Navn og bilde seinere så gjør du bare det. Helt innafor å bruke det samme som her inne. Det er noen millioner som bruker pinterest, så ikke alltid lett å finne navn sånn på sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til frisøren og fikk en ny, fresh frisyre. Gikk fra laaaangt til helt kort og ble en helt ny person. Da fikk jeg litt inspirasjon til å handle klær også. Mitt problem er at jeg kommer i litt stor utgave og det er derfor ikke så lett å finne klær. Du har fått mange gode tips her og jeg støtter den som nevnte at du bør ta med en shoppingpartner. En ærlig god venninne, eller datter som snakker rett fra levra.

Anonymkode: 94555...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 15.40, Cleopatra skrev:

Vet det er flere som har klaget på at det tar så lang tid til varen kommer. Men tror de har lager i Tyskland, men vet ikke om det er derfor det tar så lang tid.

Det er nok noe med tollen eller noe. Jeg bor i Tyskland, og får klærne etter 3-4 dager.

Anonymkode: f6a5a...c8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok ikke vondt ment fra barna. Mange i din/min alder bryr seg ikke om klær. De ser 15/20 år eldre ut pga klær.

Styr unna billigkjedene.  Klær er sydd etter en form. Uten snitt og fasong. Spør du om hjelp, så har mange liten peiling. Gå til en butikk som har klær med litt mere snitt. Og hvor det er voksen ansatt. Å gå på Cubas og bedre en 20 åring om hjelp.Håpløst. de er der for å selge. Her har vi eks PM. Mye fint for din alder.  Beklager om hjelp til å sette sammen. Eks et skjørt er ikke bare et skjørt. Mange fasonger,  og vi kler ikke alt. Farger har mye å si. Vi kler ikke alle farger. Eks rosa , brun og grå, så ser jeg virkelig syk ut.

Samtidig gå til frisør...be om råd.  Både på klipp, fasong og farge.

Jeg kjenner damer på din alder som trer på seg en genser og olabukse. Det fremhever ikke akkurat.

Jeg har fått mye hjelp. Det er å våge å spørre. Bare det å kjøpe sko og belter som passer klærne. Jeg bruker farger jeg aldri trodde jeg kunne bruke.

Anonymkode: 27162...573

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du har fått mange fine råd her. Har du Instagram? Der kan du følge uttallige butikker og antrekk er satt sammen og du får mye inspirasjon. Samme med Pinterest. Jeg er i midten av 40-årene og har endelig landet på en stil jeg er komfortabel med. Vet jo ikke helt hvilken type du er, men finn iallefall klær du kjenner du kan trives i. Synes også det er mye god hjelp å få i forskjellige butikker. (Ikke kjedebutikkene, der må du finne ut av det selv). Jeg ber alltid om å få deponere på plagget for å kunne vurdere det nærmere i fred og ro og prøve det sammen med andre plagg jeg har.  Føles det ikke riktig er det rett tilbake til butikken! Eksempel; har ei sort skinnbukse jeg elsker. Kler den opp med hvit blondebluse eller annen bluse eller blazer med en eller annen topp inni. Eller jeg kler den «ned» med en grå college genser eller lodden genser eller ei litt røff t-skjorte. 

 

Anonymkode: ddcd0...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har vi eks PM. Mye fint for din alder.  

Anonymkode: 27162...573

PM er noe jeg forbinder med damer på 55+ og ikke på 40. Jeg selv er 42 og har aldri vært der inne en eneste gang. Jeg lar min samboer, som har svært god smak, få velge ut klærne mine. Før jeg traff ham så jeg ikke ut, men nå ser jeg faktisk bra ut. 

Anonymkode: 5d399...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PM er noe jeg forbinder med damer på 55+ og ikke på 40. Jeg selv er 42 og har aldri vært der inne en eneste gang. Jeg lar min samboer, som har svært god smak, få velge ut klærne mine. Før jeg traff ham så jeg ikke ut, men nå ser jeg faktisk bra ut. 

Anonymkode: 5d399...063

 

Uh? Velger han klær for deg?? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnefaren
På 27.11.2017 den 13.31, caskerette skrev:

Det kunne jeg tenke meg å prøve. Jeg var på Sandvikasenteret men synes ikke hun som var der var så flink egentlig. Kostet det mye, bortsett fra prisen på klærne, og hvor lang tid brukte dere?

Jeg har også gjort dette. Jeg var på strømmen Storsenter. Kostet 900kr tror jeg. Da var det tre timer.

Først pratet vi sammen om hva jeg likte, hun så litt på hvilke farger og snitt jeg kledde. Hva jeg likte etc. 

Så drakk jeg kaffe mens hun gikk rundt og plukket klær på senteret. Så møttes vi igjen hvor jeg prøvde klær, hun satt sammen diverse antrekk (tok da bilde av hvert antrekk så jeg skulle huske det). Hun traff på alt, med unntak av en bluse. Så bestemte jeg hva jeg ville ha, og ikke ha, før vi gikk til de aktuelle butikkene og betalte. 

Virkelig verdt pengene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

PM er noe jeg forbinder med damer på 55+ og ikke på 40. 

Anonymkode: 5d399...063

Signerer! Kanskje 65+-

Anonymkode: cd8cb...28c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv samme alder, og jeg kjører hardt på å kjøpe farger som kler meg og snitt som kler meg, uavhengig av trendbilde. Du trenger en basisgarderobe med noen bukser som sitter godt og kan brukes til mye, skjørt, kjoler, cardigans, topper. Jeg bruker mye svart eller mørk blå tilsittende bukse, mørk cardigan/stretcy dressjakke, og en knæsj kortarmet topp under. Kjoler og flate støvletter ganske ofte. Du trenger ikke å gjøre det så avansert, bare sørg for at det du kjøper passer til deg, og kan kombineres i mange retninger. Noen skjerf som tar opp toner fra ulike farger i din palett, litt smykker, en god frisyre og lett sminke så er du i mål. Jeg jobber også på kontor, og har høyhælte boots liggende der. Så tasser jeg til jobb i gode vintersko, og bytter når jeg kommer dit :)

Anonymkode: d9652...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var nok ikke vondt ment fra barna. Mange i din/min alder bryr seg ikke om klær. De ser 15/20 år eldre ut pga klær.

Styr unna billigkjedene.  Klær er sydd etter en form. Uten snitt og fasong. Spør du om hjelp, så har mange liten peiling. Gå til en butikk som har klær med litt mere snitt. Og hvor det er voksen ansatt. Å gå på Cubas og bedre en 20 åring om hjelp.Håpløst. de er der for å selge. Her har vi eks PM. Mye fint for din alder.  Beklager om hjelp til å sette sammen. Eks et skjørt er ikke bare et skjørt. Mange fasonger,  og vi kler ikke alt. Farger har mye å si. Vi kler ikke alle farger. Eks rosa , brun og grå, så ser jeg virkelig syk ut.

Samtidig gå til frisør...be om råd.  Både på klipp, fasong og farge.

Jeg kjenner damer på din alder som trer på seg en genser og olabukse. Det fremhever ikke akkurat.

Jeg har fått mye hjelp. Det er å våge å spørre. Bare det å kjøpe sko og belter som passer klærne. Jeg bruker farger jeg aldri trodde jeg kunne bruke.

Anonymkode: 27162...573

I alle dager.

Kvinnen er 40 år, ikke 60. PM er en butikk for godt voksne kvinner i pensjonistalder pluss minus - eventuelt veldig tantete 60åringer. Jeg er 37, og ikke engang min mor eller svigermor som nærmer seg 70 handler der. 

Ikke for det - de har helt greie ting, men altså; det er nok av utvalg.

Zara er for eksempel normalt rimelig, og har endel klassiske ting - eller Second Female/Lindex(for enkelte basisplagg), Cos(om man liker det litt mer i den retning), eventuelt dyrere plagg etterhvert som man får en viss interesse.

Men altså; jeg er 37 og går i samme klesbutikker som jeg gjorde når jeg var 25 - og «vi» kler ulike farger etter tone i hud, øyne og hår.

Damer på TS sin alder kler selvsagt jeans og en fin ullgenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar @Ørnefaren 

Ganske likt opplegg som på Sandvika da, bare at jeg var ikke så fornøyd der, synes det ble for overfladisk behandling av hva som egentlig kledde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Regn skrev:

 

Uh? Velger han klær for deg?? :(

Min samboer er også ofte med på shopping. Han bryr seg ikke om klær til seg selv i det hele tatt, går bare med jeans og t-skjorter. Han har godt øye for hva som passer meg, og er ikke redd for å foreslå klær som jeg ikke ville valgt selv. Moro når damene i butikkene står med store øyne og sier at de er imponert over hvor flink han er :fnise:

Anonymkode: caec8...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ørnefaren skrev:

Jeg har også gjort dette. Jeg var på strømmen Storsenter. Kostet 900kr tror jeg. Da var det tre timer.

Først pratet vi sammen om hva jeg likte, hun så litt på hvilke farger og snitt jeg kledde. Hva jeg likte etc. 

Så drakk jeg kaffe mens hun gikk rundt og plukket klær på senteret. Så møttes vi igjen hvor jeg prøvde klær, hun satt sammen diverse antrekk (tok da bilde av hvert antrekk så jeg skulle huske det). Hun traff på alt, med unntak av en bluse. Så bestemte jeg hva jeg ville ha, og ikke ha, før vi gikk til de aktuelle butikkene og betalte. 

Virkelig verdt pengene. 

Hvor mye endte regningen på til slutt? Og er det noe du ville gjort igjen? Lagret hun evt opplysningene om deg, eller må dere begynne helt forfra om du skal dit om f.eks et år igjen?

Anonymkode: 2f976...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ørnefaren
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye endte regningen på til slutt? Og er det noe du ville gjort igjen? Lagret hun evt opplysningene om deg, eller må dere begynne helt forfra om du skal dit om f.eks et år igjen?

Anonymkode: 2f976...b52

Jeg sa jeg ville bruke rundt 10k. Endte på ca 8k for både klær og betalingen til henne. Tror hun lagret info. Skal tilbake på nyåret tenkte jeg . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Ørnefaren skrev:

Jeg sa jeg ville bruke rundt 10k. Endte på ca 8k for både klær og betalingen til henne. Tror hun lagret info. Skal tilbake på nyåret tenkte jeg . 

Det var jo ikke ille. Og hvis alt er vel gjennomtenkt og blir brukt så er det vel anvendte penger. Mange som har mye dyrere kleskjøp i løpet av et år og hvor mye av det ikke er gjennomtenkt og kanskje aldri blir brukt. 

Veldig fint hvis hun lagret info så dere kan bygge videre på det. Takket være dine tips her nå, så skal jeg bestille meg en time når vår- og sommerklærne skal handles inn. Er nemlig veldig flink når det gjeldr høst- og vinterklær, men av en eller annen grunn er jeg veldig dårlig på å handle klær til den litt lysere og varmere årstiden. Så sommergarderoben min er en vits, men det skal det bli forandring på nå 👍🏻😄. 

Takk for svaret og ha en fin adventsøndag! 😄

Anonymkode: 2f976...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 21.14, Regn skrev:

 

Uh? Velger han klær for deg?? :(

Ja. Men det synes jeg er helt greit faktisk. :) Jeg har aldri fått så mye komplimenter etter at han begynte med det. 

Anonymkode: 5d399...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...