Gå til innhold

Ny jobb, konfliktsky


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en veeeldig konfliktsky person. Jeg har nettopp startet i ny jobb på sykehuset og fikk "selvfølgelig" arbeidshelg i julehelga. 

Jeg ønsker å bytte den, siden jeg, som alle andre, ønsker å feire jul med familien. 

 

Hvem spør man om å bytte vakter? Sjefen eller andre ansatte?

Anonymkode: 2ae44...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss sender man inn søknad om ferie til tjenestefordeler eller spør kollegaer om noen ønsker å bytte. (Men lykke til med det...)

Anonymkode: 2a965...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel julegaven det - alle nye havner vel på førsteplass på slike vakter. Heneste jeg ville turt å spørre er folk som ikke feirer jul

Anonymkode: 62b34...c4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel må du selv finne noen som ønsker å bytte med deg, men sjansen for at det går er liten, så du bør belage deg på å måtte gå på jobb. Alle vil ha fri julaften, men noen må jobbe og da er det deg ett år og andre ett annet år. Sånn er det bare. 

Anonymkode: 72a50...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i helsevesenet flere år, og det har faktisk vært kamp om å få jobbe julaften. Er mange som er skilt, og ønsker å jobbe julaften det året de ikke har barna, og ha fri neste år for å være med barna 

Anonymkode: 2ae44...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en veeeldig konfliktsky person. Jeg har nettopp startet i ny jobb på sykehuset og fikk "selvfølgelig" arbeidshelg i julehelga. 

Jeg ønsker å bytte den, siden jeg, som alle andre, ønsker å feire jul med familien. 

 

Hvem spør man om å bytte vakter? Sjefen eller andre ansatte?

Anonymkode: 2ae44...487

Du er ny. Finn deg i det. Slik er det overalt med nye.

Anonymkode: d36a4...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ny, så må man ofte godta å jobbe noen kjipe vakter. Men du bør følge nøye med fremover, slik at du ikke ender opp som "søppeldunken" når det gjelder ugunstige vakter. Når du har jobbet der en stund og bevist din nytte, så fortjener du å bli med i den rullerende vaktlista på lik linje med andre. Og det kan med fordel selv følges opp. Konfliktskyhet nytter ikke, da blir du bare kjørt over. Lær deg en tøff, men profesjonell tone i arbeidslivet. Og back det opp med trusler hvis du må. 

Anonymkode: 28219...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...