Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få svar på blodprøve for graviditet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor ikke ta en test? Da får du svaret på minutter :) 

Anonymkode: aea6a...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke ta en test? Da får du svaret på minutter :) 

Anonymkode: aea6a...c6c

Har fått positiv, vil bare bekreftet det :-D 

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok noen dager, alt etter som. Er prøven tatt hos fastlegen må prøven sendes inn til et laboratorium på sykehus hvor den må analyseres og svaret sendes tilbake til fastlegen din som så må lese svaret og kontakte deg. Tar fort en uke, spesielt hvis sykehuset er et stykke unna. En slik prøve blir heller ikke prioritert hvis labben har det travelt.

Hvorfor ikke bare ta en vanlig urinprøve? 

Anonymkode: 881ab...65e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tar nok noen dager, alt etter som. Er prøven tatt hos fastlegen må prøven sendes inn til et laboratorium på sykehus hvor den må analyseres og svaret sendes tilbake til fastlegen din som så må lese svaret og kontakte deg. Tar fort en uke, spesielt hvis sykehuset er et stykke unna. En slik prøve blir heller ikke prioritert hvis labben har det travelt.

Hvorfor ikke bare ta en vanlig urinprøve? 

Anonymkode: 881ab...65e

Så nå du har fått positiv test. En positiv test er så godt som aldri feil og fastlegen din vil nok ikke ta blodprøve på dette grunnlaget :) gratulerer!

Anonymkode: 881ab...65e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har fått positiv, vil bare bekreftet det :-D 

Anonymkode: 2ce87...243

Men da har du svaret, blodprøve er ikke nødvendig. Gratulerer! 

Anonymkode: aea6a...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok blodprøve på onsdag og fredag da testene hos legen og hjemme var bare svak positiv og jeg skulle søke på svangerskapspenger. Fikk svar på HelseRespons på mandag. De sier alltid en uke men har aldri ventet så lenge på svar i praksis. 

Anonymkode: 33010...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, men jeg ønsker helst å få det hundre prosent bekreftet med en blodprøve. Orker ikke å gå rundt og være i tvil, som jeg er nå. (Ja, tross for at jeg har testet positiv) Har mistet 5 ganger før, derfor jeg vil forsikre meg det hundre prosent nå, sånn at jeg kan ta det med ro og faktisk nyte dette enn å stresse om å miste det enda en gang. Så får meg er det nødvendig å få tatt denne prøve, for indre ro. 

Fastlegen min misliker jeg så utrolig sterkt. Min forrige fastlege sluttet og hun nye jeg fikk, er en så dritt kjerring at det ikke er mulig. Var hos henne en gang før sommer, pga jeg ofte pleide å tisse litt på meg, uten at jeg ville eller ønsket. Tenkte å få det sjekket ut i tilfelle det skulle være noe. Fikk som svar; Hva skal jeg hjelpe deg med? Fortelle hvor det er best pris på bleier for voksne? Du må da være utrolig dum om du som en vokser dame klarer å tisse på deg.

Dro ikke til henne etter det og hadde heller ikke behov, har behov nå, men hverken til hun nye fastlegen eller de nye sykepleierne på legekontoret. Alle er kjipe.

Tenkte drdropin? Men usikker på om de utfører blodprøver og hvor lang tid det tar. Anbefal gjerne steder jeg kan blodprøver som ikke koster skjorta (Typ Volvat, Aleris etc)

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok blodprøve på onsdag og fredag da testene hos legen og hjemme var bare svak positiv og jeg skulle søke på svangerskapspenger. Fikk svar på HelseRespons på mandag. De sier alltid en uke men har aldri ventet så lenge på svar i praksis. 

Anonymkode: 33010...e22

Søker ikke lege eller jordmor for deg om svangerskapspenger? Trodde det alltid var helsepersonell pga at man får det bed fare for barnets helse. 

Anonymkode: 6cd3e...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

?:)

Anonymkode: 2ce87...243

Det blir ikke tattblodprøve på graviditet med mindre man er redd for en pågående abort eller andre spesielle, medisinske tilstander der legen finner blodprøve nødvendig. 

Hvor lang tid det tar å få svar kommer helt an på tiden det tar å få blodprøven til en lab som gjør denne typen blodprøver, hvor travelt det er på den labben, hvilken hastegrad det er på blodprøven og hvor lang tid det tar å enten sende prøvesvaret tilbake til legen eller å ringe om svaret - avhengig av hastegrad. Er pasienten på et sykehuslabortatorie så er reiseveien til blodprøven kortere enn om du sitter på et distriktskontor langt unna sivilisasjonen. 

Hva er grunne  til at du spør? På en lørdagskveld? 

Anonymkode: 5aefd...ef0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått positiv, vil bare bekreftet det :-D 

Anonymkode: 2ce87...243

Det får du ikke blodprøve på. Legen kommer til å be deg produsere en urinprøve eller gå og kjøpe deg en test på apoteket. Et legekontor er ikke et sted du går og bestiller det du ønsker deg. En Hcg i blod koster temmelig mye penger andre kan ha bruk for til langt mer nødvendige undersøkelser enn en Hcg.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, men jeg ønsker helst å få det hundre prosent bekreftet med en blodprøve. Orker ikke å gå rundt og være i tvil, som jeg er nå. (Ja, tross for at jeg har testet positiv) Har mistet 5 ganger før, derfor jeg vil forsikre meg det hundre prosent nå, sånn at jeg kan ta det med ro og faktisk nyte dette enn å stresse om å miste det enda en gang. Så får meg er det nødvendig å få tatt denne prøve, for indre ro. 

Fastlegen min misliker jeg så utrolig sterkt. Min forrige fastlege sluttet og hun nye jeg fikk, er en så dritt kjerring at det ikke er mulig. Var hos henne en gang før sommer, pga jeg ofte pleide å tisse litt på meg, uten at jeg ville eller ønsket. Tenkte å få det sjekket ut i tilfelle det skulle være noe. Fikk som svar; Hva skal jeg hjelpe deg med? Fortelle hvor det er best pris på bleier for voksne? Du må da være utrolig dum om du som en vokser dame klarer å tisse på deg.

Dro ikke til henne etter det og hadde heller ikke behov, har behov nå, men hverken til hun nye fastlegen eller de nye sykepleierne på legekontoret. Alle er kjipe.

Tenkte drdropin? Men usikker på om de utfører blodprøver og hvor lang tid det tar. Anbefal gjerne steder jeg kan blodprøver som ikke koster skjorta (Typ Volvat, Aleris etc)

Anonymkode: 2ce87...243

Å henge ut en lege på den måten du her gjør, gjør ikke skaen bedre. Du får gå og spørre henne, men svaret er nok gitt på forhånd. Ingenting er 100 % sikkert her i verden. Hcg jan være positiv på blodprøven og når svaret foreligger kan du være i spontanabort. 

Anonymkode: 5aefd...ef0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått hcg blodprøve av legen de gangene jeg har bedt om det. Har aldri vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du ikke blodprøve på. Legen kommer til å be deg produsere en urinprøve eller gå og kjøpe deg en test på apoteket. Et legekontor er ikke et sted du går og bestiller det du ønsker deg. En Hcg i blod koster temmelig mye penger andre kan ha bruk for til langt mer nødvendige undersøkelser enn en Hcg.

 

Å henge ut en lege på den måten du her gjør, gjør ikke skaen bedre. Du får gå og spørre henne, men svaret er nok gitt på forhånd. Ingenting er 100 % sikkert her i verden. Hcg jan være positiv på blodprøven og når svaret foreligger kan du være i spontanabort. 

Anonymkode: 5aefd...ef0

Dårlig dag? Skjønner ikke helt hvorfor DU skal bli SÅ irritert over at jeg ønsker å utføre en HCG-blodprøve? Jeg skal i tillegg til det, ta det privat, så jeg betaler vell mer enn det jeg ville gjort hos fastlegen. Nå er ikke dette et valg du tar for meg, og personlig så mener jeg at en pasient fint kan be om å ta de prøvene de ønsker. ;) 

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får du ikke blodprøve på. Legen kommer til å be deg produsere en urinprøve eller gå og kjøpe deg en test på apoteket. Et legekontor er ikke et sted du går og bestiller det du ønsker deg. En Hcg i blod koster temmelig mye penger andre kan ha bruk for til langt mer nødvendige undersøkelser enn en Hcg.

 

Å henge ut en lege på den måten du her gjør, gjør ikke skaen bedre. Du får gå og spørre henne, men svaret er nok gitt på forhånd. Ingenting er 100 % sikkert her i verden. Hcg jan være positiv på blodprøven og når svaret foreligger kan du være i spontanabort. 

Anonymkode: 5aefd...ef0

Du virker ut som et mennesket som ikke tåler at andre kan være gravide! Syns synd på deg, som nevner spontanabort og dreper gleden! Stakkars er du

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok rett i underkant av en uke. Var der på en onsdag, fikk svar på tirsdagen etter :)

Anonymkode: a6b7b...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok rett i underkant av en uke. Var der på en onsdag, fikk svar på tirsdagen etter :)

Anonymkode: a6b7b...077

Hvor var du?:) 

Anonymkode: 2ce87...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel, men jeg skjønner ikke hvorfor en blodprøve som viser HCG skal være mer beroligende enn en positiv test? Begge viser at du er gravid, men derifra rår jo skjebnen.. 

Dersom du har mistet 5 ganger på rad så har du rett til oppfølgning forresten, for å se om det er noen spesielle forhold man kan gjøre noe med. 

Anonymkode: aea6a...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke på dere mennesker, helt ærlig. Dette har ikke noe med DERE å gjøre, hadde jeg spurt om deres mening, så hadde jeg skrevet det klart og tydelig. Dette har med meg selv og mitt å gjøre. Jeg kan da for faen ta en jævla HCG prøve uten å høre hva DU, DU OG DU syns om det. 

Dere kan heller drite i å ta HCG prøver, jeg ønsker det og jeg skal ta det;) 

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som testet negativ på graviditetspinne,men hadde ikke mensen. Hun fikk da beskjed om å IKKE ta HCG. Hva har dere folk med at andre tar HCG prøver? Det er vår helse og kropp,la oss gjøre det vi vil! 

Anonymkode: 2ce87...243

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...