Gå til innhold

Skal ned i vekt...men må ha lørdagsgodt:) flere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før brukte jeg å spise en pose sørlandschips og ei stor plate melkesjokolade .....no skal jeg KUN kjøpe en melkerull:) hva spiser du til lørdagsgodt?

Anonymkode: f3751...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarer ikke spise ostepop uten å sitte å slikke meg på fingrene hele tiden....så best å være aleine da:):)

Anonymkode: f3751...106

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vin som kos i helgen. Klarer meg fint uten godteri. Ellers blir det ofte litt oliven 😍

Anonymkode: 7029c...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke spise ostepop uten å sitte å slikke meg på fingrene hele tiden....så best å være aleine da:):)

Anonymkode: f3751...106

Spis den med gaffel 👍

Anonymkode: 7029c...f37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spis den med gaffel 👍

Anonymkode: 7029c...f37

Eller spisepinner 👍👍👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha snop, men noen få biter gjør at jeg hele uken går å har lyst på søtsaker. Fysen hele tiden. Det er så slitsomt. Prøver å unngå det denne helgen. Men koser meg med vin, pizza, lett brus, evt popcorn eller potetgull. Det gjør meg ikke så fysen. Andre som har det sånn de og?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet man skal unne seg litt, men jeg fikser ikke litt jeg. Det blir hele posen og hele sjokoladen. Og jeg får bare lyst på mer. 😐

Anonymkode: 1c5db...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjokoladepudding med kunstig søtning, zeroh saft gele med vaniljesaus uten sukker, pepsi max, popcorn...

Anonymkode: d60af...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hmmmmmm skrev:

Jeg vil ha snop, men noen få biter gjør at jeg hele uken går å har lyst på søtsaker. Fysen hele tiden. Det er så slitsomt. Prøver å unngå det denne helgen. Men koser meg med vin, pizza, lett brus, evt popcorn eller potetgull. Det gjør meg ikke så fysen. Andre som har det sånn de og?

Jeg har nå gått på "avvenning" i 3 uker fra sjokolade og annet søtt. Spiser popcorn eller potetgull jeg og. Spiser jeg sjokolade e.l så må jeg bare ha mer. Tror det er mange som har det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser ikke fast godterier på lørdager. Men når jeg gjør det spiser jeg en pose potetgull istedetfor middag, jeg blir mett av det. 

Anonymkode: d3199...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunstig søtning dempet ikke godtelysten min. Ikke i det hele tatt. Det smaker søtt, det smaker godt, men det «fungerte» ikke. Det ble omtrent som å forsøke å bli beruset av å drikke Munkholm. Det smaker øl, det smaker godt, men man blir ikke beruset.

Jeg måtte enten ha skikkelige mengder sjokolade, eller eventuelt noe som holdt blodsukkeret stabilt slik at jeg ikke ble godtesjuk i det hele tatt. Derfor har jeg holdt meg til et strengt kaloriregime hver eneste dag unntatt lørdag. Da har jeg spist akkurat det jeg har hatt mest lyst til. Det rare er at med tiden har dette regulert seg selv, og jeg har mindre og mindre lyst på de helt store mengdene godterier. Det går rette vegen :) 

Anonymkode: 73869...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 17.09, miore skrev:

Eller spisepinner 👍👍👍

Eller tannstikkere

Anonymkode: 8053b...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser også bare en melkerull i helgen (eller, jeg deler med mannen). Det smaker SÅ mye bedre når man bare spiser litt og kun en gang i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fra å aldri spise godteri, til å spise det hver dag, til å spise det kun i helgene, til kun å spise på lørdager, til å aldri spise det lengere. Alt over noen år, men hvis man ikke spiser det, tenker man ikke på det. Da er det greit med middag på lørdagen, og så er man mett. 

Anonymkode: 8053b...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2017 den 19.53, Hmmmmmm skrev:

Jeg vil ha snop, men noen få biter gjør at jeg hele uken går å har lyst på søtsaker. Fysen hele tiden. Det er så slitsomt. Prøver å unngå det denne helgen. Men koser meg med vin, pizza, lett brus, evt popcorn eller potetgull. Det gjør meg ikke så fysen. Andre som har det sånn de og?

Samme her, så om jeg skal skeie litt ut så spiser jeg heller potetgull eller ostepop. Søtsaker gir meg lyst på godterier hele tiden. Kjempevanskelig å komme inn på det sunne igjen da :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sjelden jeg fyser på noe, varme skogs- eller bringebær med vaniljekesam og et snev av kanel og sukrinmelis er enkelt og godt. Det samme er nøtter, oliven, ostefat, tomater... Eller et knekkebrød med et tynt lag honning og ost. Eller en kopp te. Men jeg spiser ofte middag sent. Spiser når jeg er sulten. Og når det er varme måltider varierer.

Når jeg ikke spiste lavkarbo kunne jeg spise par hveteboller til lunsj av og til, det var et eget måltid. Men jeg levde jo ikke på hveteboller og var rimelig slank. Jeg spiste etter den 2-5 greia før den ble funnet opp. Husker jeg skrev om det på kg, under et gammelt nick, og fikk mye motbør. Men det passet for meg den gangen.

Jeg ødelegger ofte mitt lavkarbokosthold på grunn av at jeg er glad i øl, så lavkalori passer kanskje bedre, men hormonene blir mer i balanse ved lavkarbo selv uten ketose, ketose er ikke et mål i seg selv. Lavkarbo har mange helsefordeler. Når det er sagt begir jeg meg ikke inn i en diskusjon om temaet her inne på kg. Dere kan gå på biblioteket eller bruke google. Jeg har lest nok av tråder her inne om samme tema.

Hvis man er sukkeravhengig, vet jeg ikke. Noen sier man må kutte helt. Noen hevder moderat. Alle er forskjellige.

Men jeg ville valgt popcorn før potetgull, et glass med blåbærsaft før en cola osv. Mørk sjokolade, nøtter, sjokoladekake, dajmkake, iskrem og bær.

 

 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp det haha. Jeg har avvennet deg helt. Handler inn bare sunne ting, da vil jeg bare ha det. Hvis jeg koser meg lager jeg det selv, for ekspel "is" av frosne bananer med litt kokos og noen få mørke skjokolade biter (snakker maks 10g). Man craver det man spiser hver dag. Alt kan tilvennes og avennes. Med mindre du er helt fornøyd med det, så for all del fortsett! Men totalt ignorerer godteri sekskjonen da jeg ikke ser på dette som mat.

Anonymkode: 77c44...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2017-11-18 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Jeg vet man skal unne seg litt, men jeg fikser ikke litt jeg. Det blir hele posen og hele sjokoladen. Og jeg får bare lyst på mer. 😐

Anonymkode: 1c5db...f2c

Samme her. Er en «allt eller ingenting» person. Finnes det i hus, spiser jeg det. Må bare la være å kjøpe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Perle skrev:

Samme her. Er en «allt eller ingenting» person. Finnes det i hus, spiser jeg det. Må bare la være å kjøpe. 

 

Ja. Det er helt håpløst. Og å si nei i sosiale sammenkomster fordi jeg vet at jeg ikke klarer styre det til bare 1 bit feks ( går ikke beserk i godteskåla borte, men foesyner meg gjerne mer enn jeg burde) er vanskelig. Skal du ikke ha kaka du er så glad i? Skal du ikke ha noe? Vil du ha brus, øl, vin? Du elsker da hvitvin ?? 

Anonymkode: 1c5db...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...