Gå til innhold

Kjenne hodet til baby i skjeden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i uke 36. Kjente med en finger inn i skjeden i går og mener at jeg kjenner hodet til baby gjennom skjedeveggen/trykker mot skjedeveggen når jeg kjenner oppover, bare noen cm inn i skjeden, og hele veien bakover. Har ikke kjent langt nok inn til å kjebne livmortappen. Det kjennes hardt og ovalt ut og hviler mot hele øvre del av skjedeveggen. skjønner ikke hva annet det kan være... noen andre som har opplevd dette?  Ut i fra antatomiske tegninger ser det jo ut som dette ikke helt stemmer, at bare blæra skal ligg mot øvre/fremre skjedevegg... (det er ikke symfysen jeg kjenner)  hva tror dere??

Anonymkode: fc2f5...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øøøøøøhh?? Hvem er det som kjenner i vagina egentlig?! Du er rar! :eeeh:

Anonymkode: ce8ba...ddc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er babyens hode ja. Helt normalt. 😊 Livmotappen er blitt veldig myk og sannsynligvis utflatet nå, så den er ikke som en tapp lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Ikke hold på oppi der når du er gravid! Det er kun for helsepersonel.

Skal man ikke kunne fingre seg selv eller ha sex da mener du? Siden skjeden kun er for helsepersonell når man er gravid mener du 🙄

Anonymkode: 52da1...e79

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ikke kunne fingre seg selv eller ha sex da mener du? Siden skjeden kun er for helsepersonell når man er gravid mener du 🙄

Anonymkode: 52da1...e79

Sex er da lov, men fingre skal ikke oppi der når du er så langt på vei nei. Dette ble senest påmint på føden tidligere i uka. Synes du det var rart? Så mye bakterier du kan ha på hendene også har du kanskje åpning.. bruk litt fornuft. Fikk forøvrig beskjed om det samme i forrige svangerskap

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ta inni skjeden når du er gravid så vask deg veldig godt å¨hendene før du gjør det.

Det er nok babyens hode du kjenner ja. Den presser seg ned i skjeden på slutten. Støttemusklene i bekkenet blir veldig dratt i. Livmorhalsen flater mer og mer ut på slutten av svangerskapet, så du kjenner nok ikke den så godt lenger. 

Anonymkode: e00c8...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke babyens hode: det ligger oppover bak livmorhalstappen, og ikke «noen cm opp». Er du veldig forstoppet? Man kan kjenne avføring fra bakre skjedevegg hvis tarmen er full 

Anonymkode: b37ff...41c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke babyens hode: det ligger oppover bak livmorhalstappen, og ikke «noen cm opp». Er du veldig forstoppet? Man kan kjenne avføring fra bakre skjedevegg hvis tarmen er full 

Anonymkode: b37ff...41c

Hvor mange ganger har du kjent oppi skjeden så seint i svangerskapet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Minlillelykke skrev:

Sex er da lov, men fingre skal ikke oppi der når du er så langt på vei nei. Dette ble senest påmint på føden tidligere i uka. Synes du det var rart? Så mye bakterier du kan ha på hendene også har du kanskje åpning.. bruk litt fornuft. Fikk forøvrig beskjed om det samme i forrige svangerskap

Ja nei, penis har jo absolutt ingen bakterier på seg.. :alice:

Anonymkode: 42297...ea2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, asterix skrev:

Hvor mange ganger har du kjent oppi skjeden så seint i svangerskapet?

Jeg har kjent oppi skjeden på svært mange høygravide under utdannelsen min ;);) 

Anonymkode: b37ff...41c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for ett par ordntlige svar:) forstoppelse er det ikke, men takk for svar til deg også.  Også synes jeg noen av dere her kan slappe av! Jeg er da vel ren på fingrene! Og som noen har påpekt- penis er vel ikke akkurat steril:p bruk litt fornuft er det en som skriver , vel så lenge man vasker seg og kjenner forsiktig synes jeg det er helt innafor og ikke ufornuftig iallefall. Ts. 

Anonymkode: fc2f5...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid i uke 36. Kjente med en finger inn i skjeden i går og mener at jeg kjenner hodet til baby gjennom skjedeveggen/trykker mot skjedeveggen når jeg kjenner oppover, bare noen cm inn i skjeden, og hele veien bakover. Har ikke kjent langt nok inn til å kjebne livmortappen. Det kjennes hardt og ovalt ut og hviler mot hele øvre del av skjedeveggen. skjønner ikke hva annet det kan være... noen andre som har opplevd dette?  Ut i fra antatomiske tegninger ser det jo ut som dette ikke helt stemmer, at bare blæra skal ligg mot øvre/fremre skjedevegg... (det er ikke symfysen jeg kjenner)  hva tror dere??

Anonymkode: fc2f5...268

Kjenner du babyens hode i skjeden så har hodet kommet forbi livmorhalsen og er på vei ut. Så det er umulig. Det du kjenner vil jeg tro er avføring i endetarmen. 

Slutt å rote rundt med fingre i skjeden, du kan få infeksjoner du ikke vil ha kort tid før fødsel. 

Ser tråden er 2 timer gammel, om det var hodet du kjente i skjeden, så har du vel født nå? 

Anonymkode: adb15...54d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjent oppi skjeden på svært mange høygravide under utdannelsen min ;);) 

Anonymkode: b37ff...41c

Det høres ærlig talt ikke slik ut. Hvis du aldri har kjent babyens hode på den måten TS beskriver tviler jeg sterkt på at du faktisk har utdanning innen noe som innebærer at du har hatt fingrene oppe i skjeden til en høygravid kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for ett par ordntlige svar:) forstoppelse er det ikke, men takk for svar til deg også.  Også synes jeg noen av dere her kan slappe av! Jeg er da vel ren på fingrene! Og som noen har påpekt- penis er vel ikke akkurat steril:p bruk litt fornuft er det en som skriver , vel så lenge man vasker seg og kjenner forsiktig synes jeg det er helt innafor og ikke ufornuftig iallefall. Ts. 

Anonymkode: fc2f5...268

Som sagt har du helt rett i at det er hodet til babyen du kjenner. Veldig fascinerende og ikke noe farlig om man er forsiktig og renslig. Lykke til med fødselen når du kommer så langt. Hodet kan man ofte kjenne slik i flere uker før fødselen, så ingen grunn til stress. 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ikke kunne fingre seg selv eller ha sex da mener du? Siden skjeden kun er for helsepersonell når man er gravid mener du 🙄

Anonymkode: 52da1...e79

Sex og fingring er ikke det samme som å bruke fingre helt oppe ved livmorhals.

Dette har jeg lest medisinske råd som tilsa at man ikke skulle drive med. Om det var av hensyn til infeksjon eller fordi man kan gjøre noe feil, det husker jeg ikke. Men det er åpenbart ikke det samme.

Anonymkode: 3f868...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...