Gå til innhold

Er det mulig å bli kvitt dype følelser for noen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nå mener jeg virkelig dype følelser av den typen der man vet at man ville sluppet alt man hadde i hendene om vedkommende virkelig trengte din hjelp eller støtte.

Dessverre for meg er det vistnok ikke gjengjeldt, så er det håp om å bli kvitt disse følelsene med tid eller må jeg innbefinne meg med at de er der resten av mitt liv?

Hater livet mitt akkurat nå. Hvorfor måtte jeg få slike følelser for akkurat denne personen. :bond:

Anonymkode: b4693...c52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest supernova_87

Klart det er mulig at disse følelsene forsvinner. Så mange gifter seg og lover på tro og ære og til Gud og hvermann at de skal være sammen for alltid, at de skal elske og ære hverandre for alltid, og det er 100 % sant når de sier det. Men så ender det kanskje i skilsmisse likevel. Og for mange handler det da om at de ikke elsker hverandre på samme måte lenger. Så da kan du også miste følelsene. 

Jeg ville dog satset på å la de forsvinne av seg selv, i stedet for å prøve å dytte dem ut av hjertet og hodet og magen, da stritter de kanskje bare mer i mot. Møt nye folk, hold deg aktiv. Bruk kjærligheten til noe positivt! Minn deg selv på at du har evnen til å ELSKE! Du har evnen til å kjenne SÅ sterk kjærlighet for noen! Jeg prøvde å gjøre det. Jeg var knust fordi denne personen ikke ville ha meg likevel, men jeg valgt å se på kjærligheten som jeg følte der og da som noe rent og vakkert og ekte selv om det ikke var gjengjeldt. Det hjalp litt. Så gikk det en stund og det ble mer og mer borte. Og nå synes jeg det er rart å tenke på at jeg var overbevist om at jeg ville alltid elske ham. Det er nesten så jeg lurer på om det er noe rart med meg siden følelsen virkelig føles fjern! Jeg leste i en bok om noe annet der en mann beskrev at han alltid ville elske og ergo fremdeles elsket sin første store kjærlighet, og jeg bare tenkte "men hvordan gjør man det?". 

Så ja, det går! Men det er gjerne vondt en stund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det kan ta mange år 

Anonymkode: 5e909...939

Du bare skremme meg nå. eg og min ex gjorde slutt for 4 mnd siden men eg tenker fortsatt på henne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hell said:

Du bare skremme meg nå. eg og min ex gjorde slutt for 4 mnd siden men eg tenker fortsatt på henne. 

Jeg og en fyr gjorde det slutt for snart et år siden og jeg tenker forstatt på ham veldig ofte. Fortsatt hver eneste dag, men det gjør ikke like vondt nå.

Anonymkode: 3ee61...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok meg 20 år og bli "kvitt alle følelser for min første kjæreste.

er jeg blitt langt hardere, hvis jeg bestemmer meg så kutter jeg alt av minner, bevissthet og følelser ut, i snitt tar det meg 3 dager, den største kjærligheten må jeg ha til meg selv, de som ikke fortjener det, får ikke en tanke. De må gå.

Anonymkode: 01b3a...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nå mener jeg virkelig dype følelser av den typen der man vet at man ville sluppet alt man hadde i hendene om vedkommende virkelig trengte din hjelp eller støtte.

Dessverre for meg er det vistnok ikke gjengjeldt, så er det håp om å bli kvitt disse følelsene med tid eller må jeg innbefinne meg med at de er der resten av mitt liv?

Hater livet mitt akkurat nå. Hvorfor måtte jeg få slike følelser for akkurat denne personen. :bond:

Anonymkode: b4693...c52

Har det på samme måte :ninja:

Anonymkode: b8a39...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tok meg 20 år og bli "kvitt alle følelser for min første kjæreste.

er jeg blitt langt hardere, hvis jeg bestemmer meg så kutter jeg alt av minner, bevissthet og følelser ut, i snitt tar det meg 3 dager, den største kjærligheten må jeg ha til meg selv, de som ikke fortjener det, får ikke en tanke. De må gå.

Anonymkode: 01b3a...c7a

Det er det som er cluet. Når man er glad i seg selv er man heller ikke glad i noen som ikke gjengjelder følelsene. 

Folk som er glad i seg selv blir rett og slett ikke hektet på noen som er uinteressert.

Anonymkode: 0acc1...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er cluet. Når man er glad i seg selv er man heller ikke glad i noen som ikke gjengjelder følelsene. 

Folk som er glad i seg selv blir rett og slett ikke hektet på noen som er uinteressert.

Anonymkode: 0acc1...4ef

Det stemmer, men det ligger en del arbeid bak for å komme dit, det skal sies.

Anonymkode: 01b3a...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nekte deg selv å tenke på ham, selv om du vil det. Ha andre tanker parat og vær streng med deg selv. Da går det over. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og nå mener jeg virkelig dype følelser av den typen der man vet at man ville sluppet alt man hadde i hendene om vedkommende virkelig trengte din hjelp eller støtte.

Dessverre for meg er det vistnok ikke gjengjeldt, så er det håp om å bli kvitt disse følelsene med tid eller må jeg innbefinne meg med at de er der resten av mitt liv?

Hater livet mitt akkurat nå. Hvorfor måtte jeg få slike følelser for akkurat denne personen. :bond:

Anonymkode: b4693...c52

Dere jobber vel ikke sammen, slik at dere sees hver dag...?!

Anonymkode: d9e8e...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er cluet. Når man er glad i seg selv er man heller ikke glad i noen som ikke gjengjelder følelsene. 

Folk som er glad i seg selv blir rett og slett ikke hektet på noen som er uinteressert.

Anonymkode: 0acc1...4ef

Synes dette kommer veldig til kort. Jeg er glad i meg selv og er tøff nok til å være glad i noen som ikke gjengjelder følelsene mine. Shit au!

Anonymkode: 3d4f4...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an. Men da må man være innstilt på å jobbe med det, og være bestemt. Være disiplinert, og ha venner og familie som støtter deg når det blir vanskelig. Og kom deg ut, gjør ting, møt nye mennesker, vær opptatt så du rett og slett ikke får tid til å sitte og tenke og føle på det. Og aksepter at det til tider blir vanskelig og at det er lov til å gråte. Så går det over etter hvert. Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og nå mener jeg virkelig dype følelser av den typen der man vet at man ville sluppet alt man hadde i hendene om vedkommende virkelig trengte din hjelp eller støtte.

Dessverre for meg er det vistnok ikke gjengjeldt, så er det håp om å bli kvitt disse følelsene med tid eller må jeg innbefinne meg med at de er der resten av mitt liv?

Hater livet mitt akkurat nå. Hvorfor måtte jeg få slike følelser for akkurat denne personen. :bond:

Anonymkode: b4693...c52

Du mener at følelsene "visstnok" ikke er gjengjeldt. Hva mener du med "visstnok"? 

Enten er følelsene gjengjeldt eller ikke! Det er ikke noe "visstnok ikke gjengjeldt"...Hvordan er følelsene ikke gjengjeldt? Har han sagt det? 

Ellers har jeg selv også følt det som du føler og vet hvor vrient det er. Du kan ikke skyve unna følelsene, anbefaler deg å la deg selv få lov til å føle det du føler og ha følelsene! Godkjenner du dem så kan du lettere innfinne deg med at du står i den situasjonen du står i. Enten blir det "lost love" som aldri ble noe av, eller så er det bare vanskelig å leve det ut akkurat nå etc etc etc. Jo fortere du godtar at du har følelser og eier dem jo fortere vil du kunne godta at det er slik i stedet for å "hate det". Hvis du skyver det bort, unnviker det og hater det så vil det ta lengere tid.

På et tidspunkt sa jeg bare til meg selv at jeg var forelsket, det ble ikke slik jeg ønsket, men det var likevel fint å ha følelser for noen og like en som var fantastisk selvom det ikke ble et forhold/gjengjeldt. 

Godta følelsene og gi deg selv tid.

Anonymkode: 3d4f4...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dette kommer veldig til kort. Jeg er glad i meg selv og er tøff nok til å være glad i noen som ikke gjengjelder følelsene mine. Shit au!

Anonymkode: 3d4f4...ff7

Fortsett å tro på det du, lille venn :) 

Anonymkode: 0acc1...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine følelser har bare gått over når en ny har vekket interesse. Det har gått 3 år mellom hver gang. Lurer på hvor lenge nåværende vil sitte. Var ikke lav interesse som ødela her, men at han bor i utlandet. Vi har hverandre på some. 

Anonymkode: 30caf...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fortsett å tro på det du, lille venn :) 

Anonymkode: 0acc1...4ef

Alltid like kult med bastante "debattanter" som deg. Kanskje den samme bastante personen i alle disse trådene som er her nå om dagen...et forumtroll med mye fritid?

Om det ikke er basatante meninger og hersketeknikker, er det diskusjon side etter side med hersketeknikker og ødeleggelser av tråden. Gjesp

Bare fordi man er glad i seg selv betyr det ikke at man faktisk ikke kan ha følelser for noen hvor det ikke er gjengjeldt. For noe sprøyt! :) lille venn

.............

 

Anonymkode: 07859...866

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...