Gå til innhold

Ingen "mammavenner"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen andre som har baby, men ingen venninner med baby? Jeg er 20 år, så relativt ung, men trodde ikke jeg skulle være så mye yngre enn alle andre. Babysang, åpen barnehage og barseltreff har jeg kun møtt mødre som er omtrent 10 år eldre en meg. Jeg føler meg rett og slett som en liten drittunge 😂 selv om jeg prater med de andre, er det ingen jeg helt klikker med. Så har liksom ingen venninner som er mødre som jeg kan dra på kafé med, gå tur med eller besøke. Synes det er så trist, og blir så lei meg når jeg ser venninner med babyer sammen.. vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men lurer bare på om noen har det likt?

Anonymkode: ca013...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det ikke slik, men har en mor som var 16 da jeg ble født. Hun sleit med det samme, men hennes eldre søsken fikk barn etter hvert og hun fikk en liten omgangskrets via det. Hun var veldig sjenert og synes lenge det var vanskelig å bli kjent med noen. Jeg tror det viktigste er at du legger til side at du føler deg som en «liten drittunge». Jeg er 29 og min beste venninne er 22. Jeg kommer ikke overens med alle i tidlig tyveårene, men med samme interesser og livssituasjon er alder ingen hindring :) Fortsett å oppsøke forskjellige steder du kan møte andre, og det dukker opp. Finnes også diverse mamma-forum hvor du kan sette opp en «annonse» for å bli kjent med noen :) 

Anonymkode: ec8d6...9cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er 29 og har heller ingen jeg "klikker med" så tror ikke du skal tenke at det er på grunn av alder😉

Anonymkode: d2968...c0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det også. Nå er barnet 3 år og jeg har fått mange mammavenner fordi barna våre er venner. Går på besøk til hverandre, møtes på lekeplass, bursdager... det gikk seg til!:) 

Anonymkode: 15e41...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har litt mindreverdighetskomplekser pga alderen din og at du derfor oppfører deg på en måte som blir til en selvoppfyllende profeti? Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for deg og et sårt punkt, men du er absolutt ingen drittunge og jeg tror ikke andre ser på deg på den måten heller. Jeg er selv 30 år gammel og (desverre) barnløs, men har i det siste blitt svært god venn med en på 21. Vi har felles interesser og en noenlunde lik livssituasjon og det er det som teller. Det hender av og til at jeg merker aldersforskjellen, men det er noe jeg ser på mer som en naturlig ting og ikke noe jeg ser ned på vedkommende for på noen måte. Husk at alle som har vært 30 også har vært 20 en gang.  

Anonymkode: f60d1...261

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Jeg hadde veldig likt som deg da jeg fikk mitt første barn som 20 åring. Alle i barselgruppa mi var 10-15 år eldre og ingen av vennene mine hadde barn. Jeg skjønner godt at du føler deg litt ensom. Nå er barnet mitt 12 år og det har hele veien vært et gap mellom meg andre foreldre i barnehage og skole. 

Nå har jeg fått baby igjen som 32 åring og ting er veldig annerledes. Det er veldig tøft å bli mamma når man er så ung. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også "ung" mor da jeg fikk første da jeg var 20. Da våre barn var 1 og 3 kom det et par flyttende hit som hadde barn på alder med våre, de var 20 år eldre enn meg, men ble noen av våre beste venner, vi begynte å omgås pga barna. 

Poenget et at vennskap ikke trenger å følge alder, men man kan finne vennskap gjennom barna.

Anonymkode: 50a6b...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...