Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å forstå katten min på 1,5 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en 1,5 år gammel katt, og den skal hele tiden legge seg på gulvet å dytte kjøkkenlistene utover fra festet slik at han kan gå under!? Jeg dørene til soverom og gjesterom oppe slik at han kan få litt mer rom å gå i, men nå når jeg kom hjem så hadde han klart å åpne skapdøren og juletreet datt ut på gulvet (i pose selvfølgelig) Og når jeg gikk inn i stuen så jeg katten ga faen og bare sov i sofaen :P

Katten er ute om natten og kan løpe inn og ut når den selv ønsker, maten står fritt og nytt vann og kos får den ofte. Er jo ekstremt kosete katt da heldigvis, elsker å ligge helt tett oppi magen på meg og bare kose! :).

Men er det noen her som forstår hvorfor katten absolutt må under lister og inn i skap? Hvordan er det jeg eventuelt kan stoppe dette fra å skje? Er jo litt kipt å komme hjem til lister som er dyttet ut og skapdører som står oppe :fnise:

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en 1,5 år gammel katt, og den skal hele tiden legge seg på gulvet å dytte kjøkkenlistene utover fra festet slik at han kan gå under!? Jeg dørene til soverom og gjesterom oppe slik at han kan få litt mer rom å gå i, men nå når jeg kom hjem så hadde han klart å åpne skapdøren og juletreet datt ut på gulvet (i pose selvfølgelig) Og når jeg gikk inn i stuen så jeg katten ga faen og bare sov i sofaen :P

Katten er ute om natten og kan løpe inn og ut når den selv ønsker, maten står fritt og nytt vann og kos får den ofte. Er jo ekstremt kosete katt da heldigvis, elsker å ligge helt tett oppi magen på meg og bare kose! :).

Men er det noen her som forstår hvorfor katten absolutt må under lister og inn i skap? Hvordan er det jeg eventuelt kan stoppe dette fra å skje? Er jo litt kipt å komme hjem til lister som er dyttet ut og skapdører som står oppe :fnise:

Anonymkode: d5958...42f

Hammer og et par spiker. Skapdørene kan du sette en stol foran.

At katten ligger i sofaen og gir faen tror jeg du må regne med videre.

Anonymkode: d967f...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nuttery skrev:

Hva mener du med at listene er dyttet ut? De er vel skrudd fast i veggen?

Nei, er bare festet med et lite feste. Går det med dobbel-teip?

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hammer og et par spiker. Skapdørene kan du sette en stol foran.

At katten ligger i sofaen og gir faen tror jeg du må regne med videre.

Anonymkode: d967f...b57

Blir ikke katten å bare dytte stolene unna veien? :fnise: 

Katten er nok veldig flink til å gi faen haha.

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir ikke katten å bare dytte stolene unna veien? :fnise: 

Katten er nok veldig flink til å gi faen haha.

Anonymkode: d5958...42f

Istedet for å lure på om katten dytter vekk stolene, hva med å prøve...?

Anonymkode: d967f...b57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter trives i trange ganger og trange rom. Jeg vil derfor anbefale deg å kjøpe inn noe slikt til han. Det finnes mye kattevennlig inventar til dette "formålet". Eventuelt kan du lage noe selv.

Anonymkode: 88495...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Istedet for å lure på om katten dytter vekk stolene, hva med å prøve...?

Anonymkode: d967f...b57

Får vel det, takk for tips :) 

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Katter trives i trange ganger og trange rom. Jeg vil derfor anbefale deg å kjøpe inn noe slikt til han. Det finnes mye kattevennlig inventar til dette "formålet". Eventuelt kan du lage noe selv.

Anonymkode: 88495...c05

Ja, det legger jeg merke til her i hvertfall. hva er det du mener jeg skal kjøpe? Noen tips?

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instinkt for beskyttelse, vil jeg tro. Føler seg trygg på små, trange steder. Gamlekatten (selv om han var barmfager) fikk presset seg inn i kriker og kroker. Han storkosa seg under pianoet. Malte fælt da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uskarp skrev:

Instinkt for beskyttelse, vil jeg tro. Føler seg trygg på små, trange steder. Gamlekatten (selv om han var barmfager) fikk presset seg inn i kriker og kroker. Han storkosa seg under pianoet. Malte fælt da 

Er vel det som er her og går jeg ut i fra, men katten elsker jo for det meste å ligge på sofaen eller i sin egen seng med den gode varme teppet sitt.

Anonymkode: d5958...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel det som er her og går jeg ut i fra, men katten elsker jo for det meste å ligge på sofaen eller i sin egen seng med den gode varme teppet sitt.

Anonymkode: d5958...42f

Har du prøvd pappesker? Legge et godt teppe nedi. Finnes mange videoer på youtube av katter i esker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Uskarp skrev:

Har du prøvd pappesker? Legge et godt teppe nedi. Finnes mange videoer på youtube av katter i esker :fnise:

Når du nevner pappesker så vet jeg at når stolen står inntil skapet så hopper han på toppen av skapet og legger seg i esken, skal forsøke å legge et teppe oppi der i gangen :) 

 

 

Da var det bare glemme ab, haha. :fnise:

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...