Gå til innhold

Bokklubb, finnes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I amerikanske filmer så har jeg flere ganger sett at de er med i bokklubber, hvor alle leser den samme boken og så møtes for å diskutere og prate. Finnes det noe ala dette i Norge? Jeg ser etter det mest for det sosiale, så å diskutere på nett holder ikke. Det kan gjerne være filmklubb også, så lenge det er sosialt. Noen som vet? Gjerne i Østfold/Akershus/Oslo

Anonymkode: 6b084...0f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er stort sett noe som arrangeres av og innen (utvidede) vennekretser. Du kan sikkert google litt om how to start a book club eller reading circle eller lignende for å få noen gode tips til å starte opp en egen gruppe. Hvem, når, hva etc. 

Anonymkode: fa092...9a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt tenke meg å bli med på noe slikt, men jeg har dessverre fullt opp hele våren så jeg kan ikke forplikte meg til noe nå. Skriv her dersom du får i gang noe, så kan jeg kanskje bli med siden. 

Anonymkode: 72e92...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme (bor i Bergen), så jeg og en annen fra KG startet opp vår egen lesesirkel. Har hatt første møte, og det var veldig kjekt! Det finnes en del grupper på Facebook, så du kan prøve å søke litt der. Eller etterlyse deltakere på feks sider som Aktivitetsvenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en åpen lesesirkel på biblioteket hvor jeg jobber. Her velger vi bibliotekarene ut fire/fem bøker i halvåret (en bok for hver måned) og så møtes vi en gang i måneden og diskuterer boka. Det er veldig lavterskel og skikkelig trivelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med ditt lokale bibliotek. Hvis de ikke arrangerer lesesirkler selv, har de sikkert oversikt over andre som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...