Gå til innhold

USA VISUM


Neymo

Anbefalte innlegg

Hei eg skal til USA snart og lurte på kva dokumenta eg skal ha med meg og kor masse eg må ha i konto når eg skal på interjuv. Har dokke noke erfaringa og kva spørte dei om ? 

Endret av Neymo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal du der borte da? Studere eller ferie? 

Hva slags dokumenter du behøver står på søknadsskjemaet. 

Anonymkode: cd04f...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er norsk statsborger og ikke har rulleblad skal du ikke ha visum, men esta. Dette søker du om på nettet. De bryr seg ikke om hvor mye du har på konto.

Dette er om du skal dit på ferie selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Overrasket
5 minutter siden, Mamma til 3 said:

Må alle som skal til Usa søke ESTA? 

Ja, dersom du ikke allerede har eller skal ha visum. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du trenger kun ESTA, var i USA ifjor og det er alt de krever når du lander der. I Texas måtte jeg gjennom fingeravtrykk og vekter som spurte meg hva jeg skal gjøre i USA. Jeg hadde printet ut flybilettene og hotellet jeg skulle til, der står nemlig adressen. De spørr bla. hva og hvor skal du i USA (jeg skulle også til California), er du der for ferie, studere osv, hvor lenge tenker du å bli der. Det varte kun 5 minutter i mitt tilfelle, de var ikke strenge og imøtekommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke TS

hvor fort får man ESTA? Lurer på om vi skal reise bort rundt nyttår, og Miami er ett av steden vi funderer på. Hadde ærlig talt ikke tenkt på at vi trengte ESTA....

Anonymkode: 32a9e...ddd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ikke TS

hvor fort får man ESTA? Lurer på om vi skal reise bort rundt nyttår, og Miami er ett av steden vi funderer på. Hadde ærlig talt ikke tenkt på at vi trengte ESTA....

Anonymkode: 32a9e...ddd

De fleste får bekreftelse med en eneste gang, mens noen får den kanskje dagen etterpå. Det går raskt. Har venner som noen ganger ikke søkte ESTA før du faktisk var på flyplassen. Så du har god tid - men bedre å gjøre det med en gang. 

Anonymkode: 98808...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESTA blir normalt sett ordnet iløpet av kort kort tid, men de anbefaler at du søker om det minimum 3 døgn i forveien. Jeg fikk svar iløpet av en halvtime. Men TS sier ikke noe om formålet, skal du bo der en periode, studere, ferie eller hva? Skal du på ferie er ESTA det du skal ha. Bare sørg for å fylle det ut riktig også må du selvfølgelig ha penger nok på kontoen til oppholdet. Ellers mistenker de at du enten er der for å jobbe eller drive kriminell virksomhet. De spør også om returbillett. 

Anonymkode: 59d95...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ikke TS

hvor fort får man ESTA? Lurer på om vi skal reise bort rundt nyttår, og Miami er ett av steden vi funderer på. Hadde ærlig talt ikke tenkt på at vi trengte ESTA....

Anonymkode: 32a9e...ddd

Jeg fikk det med en gang jeg betalte, du skal få epost da. Likevel bør du gjøre det 3 døgn før du faktisk reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...