Gå til innhold

Jeg vil bort herfra, nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av stedet jeg bor, jeg HATER det. Jeg hater folkene her, jeg hater skolen, hater alt! Trenger å komme meg bort, men er ikke 18 så vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vil gå på skole et annet sted, hvor som helst. Hjelp meg

 

(er 16)

Anonymkode: d9026...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Snegl skrev:

Hvordan er forholdet ditt til foreldrene og resten og familien? 

Dårlig 

Anonymkode: d9026...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å forsøke å forbedre relasjonene til dem rundt deg? Livet blir gjerne litt lettere da. 

Anonymkode: 6ed80...9cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner følelsen din, var der når jeg var på alderen din også. Men det blir faktisk ikke bedre av å rømme fra problemene sine. Hva er det som gjør at du hater alt rundt deg? Har du mulighet til å få byttet klasse eller byttet skole i området du bor i? Har du noen interesser du kunne tatt opp for å møte nye mennesker og få noe nytt å drive med? Kanskje du kan prøve å finne deg en liten jobb? 

Anonymkode: b415c...5e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt barnevernet enten på dagtid i kommunen din i morgen eller nå på tlf. nummer:  116 111.

Anonymkode: d1f34...236

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta det helt med ro. Det der er et ungdomsoppgjør som vi alle har vært i gjennom i den alderen der. Det er det som etterhvert får oss bort fra barndomshjemmet for å greie oss selv. 

Kjip følelse mens det står på. Men slik er det for alle. Med unntak av ødelagte mammadalter som man aldri får egentlig jaget ordentlig hjemmefra. 

Anonymkode: 4d785...73b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner følelsen din, var der når jeg var på alderen din også. Men det blir faktisk ikke bedre av å rømme fra problemene sine. Hva er det som gjør at du hater alt rundt deg? Har du mulighet til å få byttet klasse eller byttet skole i området du bor i? Har du noen interesser du kunne tatt opp for å møte nye mennesker og få noe nytt å drive med? Kanskje du kan prøve å finne deg en liten jobb? 

Anonymkode: b415c...5e2

Er bare så lei av det, folkene her er så lite imøtekommende. Føler alt her er fake på en måte.

Anonymkode: d9026...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke søke seg til den videregående man vil, til neste skoleår..

Anonymkode: f1061...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Kontakt barnevernet enten på dagtid i kommunen din i morgen eller nå på tlf. nummer:  116 111.

 Anonymkode: d1f34...236

 Dersom man skal kontakte Barnevernet for hver minste bittelille filleting, så er det ikke særlig merkelig at Barnevernet hadde blitt fullstendig overkjørt med saker...   

Anonymkode: a21a8...ae4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

 Dersom man skal kontakte Barnevernet for hver minste bittelille filleting, så er det ikke særlig merkelig at Barnevernet hadde blitt fullstendig overkjørt med saker...   

Anonymkode: a21a8...ae4

Hva vet du om hva som er en bitteliten filleting og hva som ikke er det? Du vet ihvertfall ikke det av en så kort tråd som denne, så kommentaren din er helt irrelevant. 

TS, hvis du har det veldig vanskelig med familien din osv, kan du ta kontakt med barnevernet, helsesøster på skolen, BUP eller lignende for å få råd om hva du kan gjøre. Det er mange ting som fins som hjelper ungdommer, men det er vanskelig for oss på KG å svare uten å vite mye detaljer. Da er det bedre om du snakker med en person i virkeligheten som kan hjelpe deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...