Gå til innhold

Hva misliker du når du er på besøk hos andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mortem skrev:

Folk som hele tiden maser om jeg vil ha noe selvom jeg sier nei, ellers takk flere ganger. 

Det er litt uhøflig å ikke ta i mot noe som gjest.

Anonymkode: b695b...475

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Calandria skrev:

At de parkerer babyen i fanget mitt, nei jeg vil faktisk ikke sitte å holde på en baby. Og når de har nesa nedi mobilen.

Samme her. Men jeg unngår å ha venner med barn da, siden barn er totalt uinteressant for meg. 

Anonymkode: 73dee...1ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkete bad, særlig toalett, mangel på såpe eller dopapir. Var på fest en gang og var ikke toalettpapir fra vi kom. Ikke lås på do, altfor mye dyrehår overalt, jeg har selv katt, men støvsuger jevnlig. En gang var jeg på besøk hos et nytt bekjentskap og senga hennes var full av blodflekker. Jeg spurt hva det var, og hun sa «det er bare hunden som har løpetid :)» som om det var helt naturlig. Jeg var ikke i senga hennes men ille nok å se det. Grøss. 

Anonymkode: 34dba...b69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er litt uhøflig å ikke ta i mot noe som gjest.

Anonymkode: b695b...475

Hvis jeg sier jatakk til et glass vann da, men de maser fortsatt fordi vann er så stusselig for dem å servere... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

At det ikke er håndsåpe, toalettpapir og/eller håndkle på toalettet. 

At det ikke er lås på toalettdøren. 

 

Anonymkode: 4f4db...dc0

Dette, pluss at det ikke er søplebøtte på badet. For man har jo veldig lyst til å gå inn på kjøkkenet med en blodig tampong liksom. 

Anonymkode: 55fde...e9b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skittent bad som ikke er utstyrt med rene håndklær, såpe eller toalettpapir (hjelper ikke at du har en 48 rullers sekk nedi boden).

Generelt dårlig renhold og da mener jeg synlig skitt og møkkarender.

Og ikke bli tilbudt noe å drikke, vann er helt ok.

Bli invitert på middag også er det svært lite mat. Har opplevd at en kyllingfilet og to poteter skulle deles på fire voksne mennesker. Ble en tur innom Burger King på vei hjem da ja...... :fnise:

Folk som har det iskaldt, vi snakker 10-12 grader inne og dette var en familie med små barn. 

Nesa nedi mobilen.

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glad i hunder, så misliker sterkt når det er en veldig pågående bikkje som står og sikler og røyter på buksebenet ditt og skal snuse deg i skrittet og slikke deg på hånda og alt det der. 

Når det gjelder barn så er det slitsomt dersom de krever veldig mye oppmerksomhet sånn at 90% av tiden går med å snakke med eller høre på dem. Dette i kombinasjon med typen som ikke er ferdig med middagen eller har mye annet å styre med gjør at man ender opp med å omtrent sitte barnevakt halve tiden, som jo er det kjedeligste i hele verden.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa det. En rip-off. En tåpelig sådan. 

Misliker absolutt ingenting om/når jeg blir bedt bort. Da blir/er jeg bare glad for å få lov til å komme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uoppdragene unger, TV som ikke blir skrudd av, at de har på flomlys i stua. Virkelig missliker sterkt lys inne! Folk som ikke lufter selvom det er innestengt og varmt, samt mobilbruk og det å bli tatt bilde av uforberedt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Mortem skrev:

Hvis jeg sier jatakk til et glass vann da, men de maser fortsatt fordi vann er så stusselig for dem å servere... 

Men da føler jo verten at de har feilet litt, når de ikke har NOE du vil ha... Vann teller ikke.

Anonymkode: b695b...475

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da føler jo verten at de har feilet litt, når de ikke har NOE du vil ha... Vann teller ikke.

Anonymkode: b695b...475

Er du en av de vertene eller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med fugl eller gnagere som ikke gidder å støvsuge rundt buret før besøk. Faen så ekkelt å tråkke rundt i bæsj og bøss...

Misliker å miste ting. Typisk en setting hvor det er veldig mye gjester og kaos i gangen, og noen enten har stjålet eller feilaktig tatt med seg ytterklærne mine. Men det er kanskje lite verten kan gjøre med det... 

Misliker at det blir gjort et voldsomt nummer ut av et klesplagg, en frisyre eller liknende i det man kommer inn i en stue full av folk.

Anonymkode: 3c5ac...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg ikke kan føle meg som hjemme. At jeg bare føler meg i veien og til bry. Når de tydeligvis bare vil jeg skal gå og tør ikke å si det. Takler ikke når folk hinter.

Når jeg blir invitert på mat, drikke osv, så har han/hun invitert andre uten å gi beskjed. Jeg liker å møte nye mennesker, men noen ganger vil jeg være med venninner alene. Er det andre til stede, så kan vi ikke prate om alt. Kjip når du tror dere skal være alene, men så kommer det 1 eller flere til

De som er dårlig vertskap. Som ikke har stelt i stand når gjestene kommer. Selv om de har hatt hele dagen på seg til å stelle seg, vaske, lage mat osv.

De som inviterer meg på middag, men som krever penger. Helt uhørt synes jeg

Ikke søppelbøtte på bad når jeg har mensen

De som overser meg. Som glor på TV, sitter på mobilen eller pc

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Brimi skrev:

Når verten hopper i dusjen etter du har kommet🙄

Ja, en føler seg kanskje ikke så velkommen da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns det er lite morsomt når noen inviterer på mat og så viser det seg at de tenkte å spise lenge etter at vi har ankommet. Noe som kunne vært helt greit om de hadde sagt det på forhånd. Sist gang det skjedde ble vi invitert på lunsj kl 13, og vi trodde naturlig nok at det ble spising i løpet av en time. Men da vi kom dit spurte vertene hva vi ville gjøre og om vi kunne ta med barna på en tur og leke. Både jeg og mannen hadde akkurat trent og kjente fort blodsukkeret dale. Etter et par timer gikk vi heldigvis forbi en butikk og jeg så mitt snitt til å kjøpe is til alle, så vi hvertfall fikk i oss noe. Maten var til slutt på bordet over tre timer etter at vi hadde kommet. Kunne de ikke bare sagt at de inviterte til middag med tur først?

I samme gate syns jeg det er dumt når verten har helt åpenbart alt for lite mat sånn at alle går sultne fra bordet. Nå vet jeg hvem dette gjelder og har et vennepar hvor vi alltid spiser på forhånd, men syns det er litt rart.

Jeg liker heller ikke å komme et sted hvor det er veldig gulvkaldt og jeg ikke kjenner verten godt nok til å spørre om å låne tøfler/ullsokker.

Ellers er jeg ikke så nøye på hvordan folk har det og sånn. Hvis noen har et skittent bad, tenker jeg mer at jeg er glad jeg ikke har det sånn. Det eneste sånt jeg reagerer på, er hvis sofaen er skikkelig tilgriset av barn som over tid har fått lov å spise kveldsmaten med leverpostei i sofaen. Da lurer jeg litt på hvor jeg skal sette meg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mortem skrev:

Er du en av de vertene eller :fnise:

Ja, er vant til at det er folkeskikk å by folk på noe - kan godt bare være drikke. 

Anonymkode: b695b...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er vant til at det er folkeskikk å by folk på noe - kan godt bare være drikke. 

Anonymkode: b695b...475

Ja, jeg også, men ikke at man MÅ takke ja fordi det er uhøflig å takke nei til noe man ikke har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verter som inviterer deg på besøk. Du tror du skal på besøk og så snakket litt med vedkommende. Men de bare duller med ungen sin. Sikkert stolt av den og har et behov for å vise den frem. Men jeg kan rett og slett ikke fordra andres babyer. Sett nå fra deg ungen og kom til saken!

Verter som har bikkjer som går løst. De kjøterene synes liksom det er stas med et nytt fjes. Så de jaller rundt meg hele tiden. Tråkker over meg og snuser. kan de ikke bare stenge den på et rom når de har besøk?

Jeg drikker ikke kaffe. Ikke synes jeg det er noe stas og sitte på ræva og skravle og drive med tomprat. 
Jeg liker å gjøre noe med vedkommende jeg er på besøk hos. Planlegge et prosjekt, en tur. Se en film osv. 

Verter som sitter med nesa nede i mobilen. Hvis det er noen som har gitt henne en "like" på facebook. Så vil den stå der etterpå også. Må man virkelig vite det live at den kommer?
 

Det med mobil gjelder forøvrig alt slags besøk. Har vi en fest. Så driver alle å poster fra den festen som skal være såå kul. Men realiteten er at alle andre er alle andre steder enn den festen oppi holdet. De sitter på hver sin FB og håper at noen skal se hvor kult de har det. Selv om de egentlig er alene med seg selv og mobilen. Jeg er den eneste som sitter og ser ut i luften og rundt på alle mobil-zombiene som sitter rundt bordet. Da føler jeg meg alene. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...