Gå til innhold

Hva gjør du når venn blokkerer deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble på en meget ufin måte beskyldt for å ha blokkert en venninne på Facebook. Det som faktisk skjedde, var at jeg så meg nødt til å deaktivere Facebook en periode på grunn av mye hets etter at en gal kvinne la ut en del løgn om meg og min nærmeste familie. 

Helt greit at denne "venninnen" reagerte som hun gjorde i stedet for å spørre hva som hadde skjedd. Da fikk jeg i det minste bekreftet at hun  ikke var den gode venninnen hun hadde gitt seg ut for å være. 

Anonymkode: b0530...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2017 den 22.27, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si at jeg har et lignende "problem".

Jeg har tydeligvis vært litt for drøy med ordene mine i en melding på fb. Denne unge dama var jeg ikke venn med på fb, men hun har en annen fb-side som relaterer til en blogg, og jeg liker den siden hennes. Så selv om jeg er blokkert fra hennes private profil kan jeg sende meldinger til henne på siden som relaterer til bloggen, så lenge jeg liker den siden. Jeg sendte derfor et par meldinger hvor jeg ba henne svare, om så bare med at hun har lest mailen og om vi kan være skuls. Har aldri hørt et kvekk, men sett at hun har lest meldingene. 

I sommer var jeg tydeligvis altfor drøy med en privat melding jeg skrev etter et blogg-innlegg hun la ut om studievalg, og hun har senere sletta et par kommentarer jeg har lagt i bloggen hennes. At en sånn liten melding skulle utløse en så kraftig reaksjon fra henne hadde jeg aldri trodd. Jeg husker ikke alt jeg skrev, men det hadde nok vært mer riktig at hun hadde fått en sånn mail fra en som kjenner henne bedre enn det jeg gjør. 

Hun er i typisk tidlig studie-alder og jeg er endel år eldre, omtrent så vi kunne vært søstre med stor aldersforskjell eller mor og datter med kort aldersforskjell. 

Jeg kontaktet hennes mamma, fortalte dette og hvor skuffet jeg var, og noen tanker rundt det. Hun tok naturlig nok sin datter i forsvar med ord som at "jeg har ikke noe med hva ******** gjør dessverre. Det kan være hun opplever deg som masete, jeg vet ikke. Det beste du kan gjøre er at du slutter å følge så du ikke blir så skuffet, det er mitt råd til deg. ******** er ** år snart og må ta sine valg. Hun er travelt opptatt med jobb og skole. Det er trist at du tar det personlig".

Jeg har fortsatt håp om at ******** og jeg kan bli skuls igjen da jeg synes noe annet blir for dumt. Det mener jeg at hun også bør forstå. Greit at vi ikke kjenner hverandre noe særlig, men hun er voksen nok til at vi kan gjøre opp oss i mellom i en sånn sak. Det er en liten bagatell, men jeg sliter fortsatt med dårlig samvittighet hvis jeg tenker for mye på det. 

Anonymkode: ddfd5...9ef

Her høres det jo ut som at du har vært vel invaderende. At du blir slettet er vel en ganske naturlig konsekvens. 

Anonymkode: b899d...177

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 hours ago, AnonymBruker said:

Her høres det jo ut som at du har vært vel invaderende. At du blir slettet er vel en ganske naturlig konsekvens. 

Anonymkode: b899d...177

Jeg vet jo det...har jo innsett at det var en sånn mail med ord som hun heller skulle fått av en som kjenner henne godt. Jeg ble blokkert fra hennes private profil, men kan sende meldinger på siden som relaterer til bloggen, og jeg har mail-adressa hennes, ettersom den står på bloggen. Har imidlertid (naturlig nok) valgt å ikke gjøre det, enn så lenge. Men jeg har et håp om å bli skuls med henne igjen da jeg synes noe annet blir for dumt. Jeg mener at hun også bør forstå det. Hun er voksen nok til at vi kan gjøre opp oss i mellom i en sånn sak. Jeg har Asperger syndrom, og det vet hun. Da går ting litt på skeiva noen ganger, og så kan jeg gjøre ting som sårer andre uten at jeg egentlig mener det. Det skjer ikke ofte, men der har det skjedd, og jeg håper hun er villig til å akseptere en unnskyldning. Jeg såret henne, og jeg tar det veldig personlig at hun ikke svarer når jeg prøver å si unnskyld til henne.

Anonymkode: ddfd5...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare opplevd noe slikt en gang, og det var bestevenninnen min. Det var ingenting galt, jeg har aldri sagt noe slemt/negativt til henne eller noe, men hun blokkerte meg plutselig ut av det blå.

Hva jeg gjorde? Tenkte at hun var ferdig med meg, sendte en sms "hva har jeg gjort galt?" og har latt det ligge siden (ikke fått svar).

Syns ikke det er ok, men det er da ikke noe man får gjort.

Anonymkode: 07925...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare opplevd det en gang. Gjorde ingenting. Ikke da hun la meg til som venn igjen heller. Forespørselen blir bare liggende der, sammen med forespørsler fra et par ustabile, som ikke har tatt et hint, men legger meg til igjen og igjen dersom jeg avslår.

Hun blokket meg for en idiotisk ting, der hun sto for det idiotiske. Det er ikke et "vennskap" jeg anser som noe tap å miste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/15/2017 at 12:21 PM, AnonymBruker said:

Ei jeg betrakta som en nær venninne av meg blokkerte meg helt plutselig på fb. Jeg ble litt lei og sjokkert for det er ikke første gang det skjer og jeg har ikke gjort noe som kunne føre til slike handlinger. De siste tre meldingene var uskyldige med en morsom meme, og forslag til noe morsomt vi kunne gjøre sammen på fb når begge kjedet seg og ikke hadde anledning til å treffes. 

Men bom der ble jeg blokkert igjen. Uten noe som helst forklaring. Jeg begynner å bli lei av de lunene og tenker på å ikke akseptere forespørsel om det dukker opp igjen. Jeg er så lei av å bli skyvd unna av denne venninna.

Andre her som har opplevd det samme og kan si noe om hva dere gjorde med det?

Anonymkode: 6eabb...b1c

Facebook?! Seriøst? Gå videre, i ditt VIRKELIGE liv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...