Gå til innhold

Trenger tips til hobby!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg og samboeren har flyttet til Oslo. Jeg sliter litt med at jeg har litt lite å gjøre etter jobb da jeg ikke kjenner så mange her, og skulle gjerne hatt en hobby eller noe å holde på med. Typen går på universitetet og har funnet sin gjeng der, så problemet er vel egentlig når han et par kvelder i uka finner på noe med de, så er det litt stusselig å være alene hjemme hver gang. Jeg er ganske sjenert og synes det er vanskelig å få meg venner. Er det noen som har noen tips til hva man kan gjøre i området hvor man kanskje møter noen man kan bli kjent med, og som det ikke blir rart å gå på alene? 

 

 

Anonymkode: 56864...51d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I oslo er det nok sykt mange kurs om alt mulig, Dans og trim grupper, kurs i kjeramikk eller lignende kreative ting. Få me ei vennine og begynn på Squash eller tennis, kansje. Hør med foto butikkene om kurs i foto, noen holder slike kurs.

Greit med disse kursene, for en treffer litt nye folk. Så er det ofte amatør grupper som gjør ting sammen, om det er dreing i tre, eller annet. Noen ganger tilknyttet en større organisasjon eller en butikk.

Tåler du vann, så er open water der føsre nivået i dykker værden. Det er garantert flere klubber i oslio området, som har klubb dykk en gang i uken. Her er det så mange grener og kurs at du blir aldri utlært. Nei det koster ikke en formye med klubb dylkk.

Bue skyting kan være kult eller pistol skyting. Det er også et og flere kurs for sikkerheten, det er nok kjekt gjeng. Ikke stress, her lærer du å slappe av. Og en kan bli norges mester, om en vil nok.ellers så tenker jeg det er koselig miljø.

En sær også sykt vid interesse gruppe er NRRL, joda de finnes enda selv om en skulle tro ingen gadd å holde på med slikt. Men det  er det og det er veldig veldig mange grener inne  hobbyen. RPO er en gren for de fysisk aktive. Bli en LA YL Begynner du på kurs der forstår du hva det betyr. 

Lottene finnes kansje i oslo, det er litt slakt med dem ffortiden, men men. 

Ellers så er det nok hjelpekors som kunne trengt ditt bidrag, røde eller blåkors som har mange ting de driver med og sier takk om du vil være med å gjøre litt av og til.

Det var da noen bidrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med å melde deg inn i en fotoklubb? Fotografering er morsomt, det er fint å kombinere med å beveg seg litt og god turer. I foto klubber er det ofte lett å bli kjent med andre.

Anonymkode: a7020...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎11‎.‎2017 den 23.02, Tummy skrev:

I oslo er det nok sykt mange kurs om alt mulig, Dans og trim grupper, kurs i kjeramikk eller lignende kreative ting. Få me ei vennine og begynn på Squash eller tennis, kansje. Hør med foto butikkene om kurs i foto, noen holder slike kurs.

Greit med disse kursene, for en treffer litt nye folk. Så er det ofte amatør grupper som gjør ting sammen, om det er dreing i tre, eller annet. Noen ganger tilknyttet en større organisasjon eller en butikk.

Tåler du vann, så er open water der føsre nivået i dykker værden. Det er garantert flere klubber i oslio området, som har klubb dykk en gang i uken. Her er det så mange grener og kurs at du blir aldri utlært. Nei det koster ikke en formye med klubb dylkk.

Bue skyting kan være kult eller pistol skyting. Det er også et og flere kurs for sikkerheten, det er nok kjekt gjeng. Ikke stress, her lærer du å slappe av. Og en kan bli norges mester, om en vil nok.ellers så tenker jeg det er koselig miljø.

En sær også sykt vid interesse gruppe er NRRL, joda de finnes enda selv om en skulle tro ingen gadd å holde på med slikt. Men det  er det og det er veldig veldig mange grener inne  hobbyen. RPO er en gren for de fysisk aktive. Bli en LA YL Begynner du på kurs der forstår du hva det betyr. 

Lottene finnes kansje i oslo, det er litt slakt med dem ffortiden, men men. 

Ellers så er det nok hjelpekors som kunne trengt ditt bidrag, røde eller blåkors som har mange ting de driver med og sier takk om du vil være med å gjøre litt av og til.

Det var da noen bidrag.

Det som er synd er at sånne kurs og aktiviteter koster utrolig mye :( Jeg er ikke ts men lurer på det samme som hun, men har ikke råd til å bli med på sånne type ting når det koster så mye penger. 

Anonymkode: 13c9b...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva med å bidra til noen av de forskjellige telle-trådene, her på Kvinneguiden? :laugh:

Anonymkode: e4ac4...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hva med å bidra til noen av de forskjellige telle-trådene, her på Kvinneguiden? :laugh:

Anonymkode: e4ac4...70e

:laugh:  Eller telle sauer, sånn som man ´gjorde´ for å få sove... :laugh:

Anonymkode: aad43...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er synd er at sånne kurs og aktiviteter koster utrolig mye :( Jeg er ikke ts men lurer på det samme som hun, men har ikke råd til å bli med på sånne type ting når det koster så mye penger. 

Anonymkode: 13c9b...0b9

Ja noen er dyrere enn andre, Det mye mye mer alternativer enn det jeg skjev om både nesten gratis og ting som koster litt mer. Om det er ting som krever litt dyrt utstyr så låner klubbene det ut i allefall i kurs sammenheng, det er også vanlig at klubben låner ut utstyr ellers også som i klubb regi aktiviteter. Alt er ikke sykt dyrt, ofte så trenger en ikke det dyreste, som nybegynner.

Tenker dere litt type , ute-morsjon, hobby prøve noe kreativt for å se om det er kjekt.

Noen tanker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med kurs via et Av husflidslagene? I Oslo/Oslo-området har de mange spennende kurs. De koster jo litt men du blir jo kjent med de andre kursdeltagerne

Anonymkode: 77258...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kurs via et Av husflidslagene? I Oslo/Oslo-området har de mange spennende kurs. De koster jo litt men du blir jo kjent med de andre kursdeltagerne

Anonymkode: 77258...ffb

Tenker alle byer har noenlunde tilsvarende kurs. Noen foreninger låner vanlig skole lokaler på kveldene. Handvers salerr, og lager på krukker, og kunst av mange slag, fusing og sølv arbeid. En må jo rydde bra og en kan ha egne skap til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere er med på for eksempel spørreundersøkelser eller noe annet over internett. For eksempel You Gov eller Kupong Kode så kan dere få "poeng" ved å svare på spørsmål og sånn. Etterhvert som det er nok "poeng" så kan dere få gavekort, som dere kan bruke på dataspill, bøker, kino-biletter eller andre ting som dere er interesserte i.   

Det som er litt dumt er at det kan ta ganske lang tid før man har samlet opp nok poeng til å kjøpe noe for. Selv om man blir med på alle tilbudene man får, så kan dette ta litt tid...

Anonymkode: e4ac4...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geocaching.com. Bruk noen kroner på premiummedlemskap og gå på event. Du får haugevis med nye venner og frisk luft :) 

Anonymkode: a876d...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...